RaptorStrike Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Mør stønt-ape skrev (14 timer siden): men Mario-spill burde ha lønnet seg. Hvordan mener du det skulle lønnet seg? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 RaptorStrike skrev (4 minutter siden): Hvordan mener du det skulle lønnet seg? Å oversette tekst er ikke veldig dyrt, men det jo vanskelig å gi noen konkrete tall. For Mario sin del ville de kanskje blitt mer attraktivt for 7+ aldersgruppen? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg lærte masse engelsk med de uoversatte spillene så det er ikke bare positivt å oversette. Da ender vi fort opp som disse landene hvor alt dubbes/oversettes og bare noen få kan snakke et andrespråk godt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Hadde bestandig svært gode karakterer i engelsk på skolen fra jeg var liten av, veldig mye av det kan jeg takke spill for 1 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Nimrad skrev (7 timer siden): Å oversette tekst er ikke veldig dyrt, men det jo vanskelig å gi noen konkrete tall. For Mario sin del ville de kanskje blitt mer attraktivt for 7+ aldersgruppen? Det er dyrt nok sett opp mot potensielt mersalg. Markedet er mikroskopisk. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Mala skrev (6 timer siden): Hadde bestandig svært gode karakterer i engelsk på skolen fra jeg var liten av, veldig mye av det kan jeg takke spill for Jupp. Spill, Sky TV og MTV. Gikk ut med toppkarakter i engelsk både på ungdomsskole og Vgs 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Nå til dags når alt foregår online så kunne kanskje oversettelser vært overlatt til community og vært tilgjengelig som nedlasting. Det ville ikke blitt perfekt, og de fleste ville nok fortsatt å spille på engelsk uansett, men da ville man hvertfall hatt muligheten. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 :utakt skrev (13 timer siden): Nå til dags når alt foregår online så kunne kanskje oversettelser vært overlatt til community og vært tilgjengelig som nedlasting. Det ville ikke blitt perfekt, og de fleste ville nok fortsatt å spille på engelsk uansett, men da ville man hvertfall hatt muligheten. Nintendo sitter fortsatt med ansvaret her, og da må de betale noen for å se over det! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 RaptorStrike skrev (27 minutter siden): Nintendo sitter fortsatt med ansvaret her, og da må de betale noen for å se over det! Jeg tror fortsatt ikke det er veldig dyrt. Sony gjør det på mange av sine. Mulig det finnes støtteordninger? Jeg vet ikke. Flere av de oversatte PS4-spillene er ikke akkurat blockbusters heller(les: goat simulator?). Og på noen av de store spillene, flere av de barnevennlige (ratchet & clank, knack og littlebigplanet), så har de til og med norsk tale! Det koster betydelig mer enn å bare oversette noe tekst. Nintendo spanderer faktisk sjelden på seg noe tale i det hele tatt på egne spill. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 46 minutes ago, PÃ¥inter said: Krysser fingrene. Og da for at man kan spille med en helt alminnelig kontroll mens man sitter stille. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 Nimrad skrev (19 minutter siden): Jeg tror fortsatt ikke det er veldig dyrt. Sony gjør det på mange av sine. Mulig det finnes støtteordninger? Jeg vet ikke. Flere av de oversatte PS4-spillene er ikke akkurat blockbusters heller(les: goat simulator?). Og på noen av de store spillene, flere av de barnevennlige (ratchet & clank, knack og littlebigplanet), så har de til og med norsk tale! Det koster betydelig mer enn å bare oversette noe tekst. Nintendo spanderer faktisk sjelden på seg noe tale i det hele tatt på egne spill. I steinalderen husker jeg vi spilte Shadowgate på NES – på svensk. Det var tider det! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Tror det er smart å unngå masse tale i spillene til Nintendo, da slipper de å dubbe voice overs i ørten forskjellige språk før spillet kan komme ut. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Mario Celebrates His 35th Anniversary With Two New Nintendo Switch Controllers Endret 19. august 2020 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Bytex skrev (5 timer siden): Tror det er smart å unngå masse tale i spillene til Nintendo, da slipper de å dubbe voice overs i ørten forskjellige språk før spillet kan komme ut. Strengt tatt synes jeg de bare kan sløyfe alt av dialog i Mario-spillene. Den er ikke spesielt interessant uansett og føles bare som en forsinkelse. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Spartapus skrev (1 time siden): Strengt tatt synes jeg de bare kan sløyfe alt av dialog i Mario-spillene. Den er ikke spesielt interessant uansett og føles bare som en forsinkelse. "Oh no, Bowser has run off with Princess Peach AGAIN! What are we going to do?" Du mener at dette ikke er essensielt altså? ? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) .....? Endret 20. august 2020 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 PÃ¥inter skrev (20 timer siden): .....? BotW 2 allerede i år, er ikke det litt raskt? Altså bør man ikke kjøre en lengre reklamekampanje først? Tony Hawk 1 og 2 til Switch hadde vært nice. Blir sikkert et supert spill for en lettvekt-spillmaskin. På Switch er det ekstra nice med spill man kan plukke opp på et par sekunder, spille litt random her og der, og så legge det fra seg. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Nerowulf skrev (21 minutter siden): Tony Hawk 1 og 2 til Switch hadde vært nice. Blir sikkert et supert spill for en lettvekt-spillmaskin. På Switch er det ekstra nice med spill man kan plukke opp på et par sekunder, spille litt random her og der, og så legge det fra seg. Det gjør det langt mer aktuelt å faktisk kjøpe taske til å ha den med på fly, tog osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå