PÃ¥inter Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Påstanden var at det ikke finnes 20 gode titler på Switch. Om de kan spilles et annet sted er jo irrelevantDånnt fiid de trålll.At enkelte aldri blir fornøyd må man bare akseptere. The 60 Best Nintendo Switch Games https://www.goombastomp.com/year-one-50-best-nintendo-switch-games/ Endret 7. juni 2019 av PÃ¥inter 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 *At enkelte har litt standard for hva de bruker tid og penger på Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 *At enkelte har litt standard for hva de bruker tid og penger på Da regner jeg med at du kjører Bentley. 4 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Dånnt fiid de trålll. At enkelte aldri blir fornøyd må man bare akseptere. The 60 Best Nintendo Switch Games https://www.goombastomp.com/year-one-50-best-nintendo-switch-games/ Alle mine 3 var inne på den lista Men så ikke et annet spill som frister, dessverre. Så jeg er nok et troll jeg også. For egen del har jeg nok hatt feil forventninger - har først og fremst sett konsollen som en stuekonsoll - slik som tidligere konsoller fra Nintendo. Men Switch er nok mest en håndholdt sak. Selv om man nok kan argumentere for at den er god på begge deler - viser tilbudet av spill noe annet. Men jeg lever fremdeles i håpet - ordentlige spill vil komme!! Endret 7. juni 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Switch har ett eneste spill som er eksklusivt og verdt det, og det er Super Mario Odyssey. BotW og Mario Kart finnes på Wii U, men var som nye for meg så de teller også selv om det er litt juks. XC2, Super Mario Party og Mario + Rabbids og Smash er helt ok, men ikke noe must i det hele tatt. Å spille indiespill på senga er det som redder Switchen for meg. Men disse koster ofte en del mer på Switch av en eller annen idiotisk grunn. Men det er jo mer komfortabelt å spille Katana Zero henslengt i godstolen kontra på pcen på kontoret så indiespill blir kjøpt der. Første halvåret var det BotW og Stardew Valley som holdt konsollen i live frem til Odyssey. Etter det har det vært nitriste greier egentlig. Diablo 3 er sjukt morro på Switch, men det finnes overalt. Så alt i alt har Switch et ganske labert spillutvalg etter å ha vært ute så lenge. Indiespill holder den i live som en slags respirator. Men jeg digger jo konseptet. Det trengs bare flere spill som er verdt å kjøpe, og det håper jeg vi får til høsten. Mario Maker 2 blir morro i sommer forhåpentligvis. Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Men gode indiespill blir vanskeligere og vanskeligere å finne på Switch, siden eshopen daglig fylles med drit. Det er ganske trist egentlig. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Switch trenger et eget Zelda spill, et Metroid Prime og endelig et skikkelig 3D Donkey Kong i samme klasse som på N64 - med hele apegjengen og fargede bananer overalt Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Er mange gode spill til Switch. Ikke minst Nintendo exclusivene. Ikke så mange som hadde WiiU (jeg hadde det dog), så da er det enda flere. Men indies, der er det mye bra. Tidligere nevnt BulbBoy var neat. Nylig oppdaget jeg Membrane på salg, den er også ganske artig. Metacritic score er på 71, men det er mye pga få reviews (kun syv av dem) og en på 40/100. One Eyed Kutkh, som jeg skrev om nylig på Spillhistorie (https://spillhistorie.no/2019/05/20/kjappe-inntrykk-one-eyed-kutkh/), er også ganske kos. Veldig kort, men også veldig billig. Hook er et mobilspill opprinnelig tror jeg, men det passer perfekt til Switch og er billig som fy. The Way Remastered har blandet kritikk på Metacritic, kom ut opprinnelig på PC og er nå på Swich også. Likte det veldig godt selv. Minner om Another World. Om du ikke har spilt norske Pode ennå, er Switch perfekt for denne indieperlen. NO THING er en psykedelisk ting man ikke spiller om man har epilepsi. Men interessant nok til at jeg anbefaler å sjekke den ut om den er på salg igjen. Samme med Earthworms. Pek og klikk eventyrspill med horrorelementer, som jeg likte å prøve ut. Sparklespillene, jeg tror det er tre av dem nå, er koselig og avslappende og vel verdt å prøve ut. Tenk første del av Spore, bare bedre. Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Switch har ett eneste spill som er eksklusivt og verdt det, og det er Super Mario Odyssey. BotW og Mario Kart finnes på Wii U, men var som nye for meg så de teller også selv om det er litt juks. XC2, Super Mario Party og Mario + Rabbids og Smash er helt ok, men ikke noe must i det hele tatt. Men hva hvis jeg synes XC2, M+R og Smash er kjempebra og absolutt must? Hvordan kan vi ta avgjøre om Switch har mer en ett eksklusivt spill som er verdt det? Her har vi visst en kinkig situasjon. (Jeg synes egentlig ikke alt man sier trenger å kvalifiseres med «Men det er bare min mening» og lignende, men noen ganger synes jeg personlige meninger legges fram på en litt vel bastant og provoserende måte.) Endret 7. juni 2019 av Serjiously Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) For egen del synes jeg Switch kun har ett "må ha eksklusivt spill" - og det er Xenoblade Chronicles 2! Jeg har handlet in delcen - og regner med at det dobler antallet. Er mange gode spill til Switch. Ikke minst Nintendo exclusivene. Ikke så mange som hadde WiiU (jeg hadde det dog), så da er det enda flere. Men indies, der er det mye bra. Tidligere nevnt BulbBoy var neat. Nylig oppdaget jeg Membrane på salg, den er også ganske artig. Metacritic score er på 71, men det er mye pga få reviews (kun syv av dem) og en på 40/100. One Eyed Kutkh, som jeg skrev om nylig på Spillhistorie (https://spillhistorie.no/2019/05/20/kjappe-inntrykk-one-eyed-kutkh/), er også ganske kos. Veldig kort, men også veldig billig. Hook er et mobilspill opprinnelig tror jeg, men det passer perfekt til Switch og er billig som fy. The Way Remastered har blandet kritikk på Metacritic, kom ut opprinnelig på PC og er nå på Swich også. Likte det veldig godt selv. Minner om Another World. Om du ikke har spilt norske Pode ennå, er Switch perfekt for denne indieperlen. NO THING er en psykedelisk ting man ikke spiller om man har epilepsi. Men interessant nok til at jeg anbefaler å sjekke den ut om den er på salg igjen. Samme med Earthworms. Pek og klikk eventyrspill med horrorelementer, som jeg likte å prøve ut. Sparklespillene, jeg tror det er tre av dem nå, er koselig og avslappende og vel verdt å prøve ut. Tenk første del av Spore, bare bedre. Hva mener du med det første du skriver? Ikke så mange som hadde Wii U så da er det flere? Hvis du tenker på BotW og Mario Kart - så er det Wii U spill. Ellers er vel du og jeg et godt eksempel på hvor forskjellige spillere er. De spillene du nevner her kaller ikke jeg spill en gang (jeg har googlet videoer av de) - etter hva jeg vil bruke penger på. Tror jeg hadde syns det var ganske avlegs labre greier selv i år 2000. Uten at jeg på noen måte kritiserer deg - vi har bare forskjellige vurderinger. De siste 3 spillene jeg har spilt har vært veldig bra - Ni No kuni 2, God of War og Shadow of the Tomb Raider. Spill i en slik klasse ønsker jeg meg til min Switch. Selv om den mangler både hdr og Atmos - er ikke slike ting alt, selv om det bidrar veldig. Endret 7. juni 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 For egen del synes jeg Switch kun har ett "må ha eksklusivt spill" - og det er Xenoblade Chronicles 2! Jeg har handlet in delcen - og regner med at det dobler antallet. Hva mener du med det første du skriver? Ikke så mange som hadde Wii U så da er det flere? Hvis du tenker på BotW og Mario Kart - så er det Wii U spill. Ellers er vel du og jeg et godt eksempel på hvor forskjellige spillere er. De spillene du nevner her kaller ikke jeg spill en gang (jeg har googlet videoer av de) - etter hva jeg vil bruke penger på. Tror jeg hadde syns det var ganske avlegs labre greier selv i år 2000. Uten at jeg på noen måte kritiserer deg - vi har bare forskjellige vurderinger. De siste 3 spillene jeg har spilt har vært veldig bra - Ni No kuni 2, God of War og Shadow of the Tomb Raider. Spill i en slik klasse ønsker jeg meg til min Switch. Selv om den mangler både hdr og Atmos - er ikke slike ting alt, selv om det bidrar veldig. Flere gode eksklusive. Så få som hadde wiiu at for mange spillere så er wiiu-spillene som er på switch for switcheksklusiver å regne. Når det gjelder indies, fair enough. Jeg elsker de store spillene altså, botw, Mario, Pokemon osv. Men jeg highlighta gode indies jeg har spilt nylig. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Flere gode eksklusive. Så få som hadde wiiu at for mange spillere så er wiiu-spillene som er på switch for switcheksklusiver å regne. For meg høres dette ut som et krampaktig forsøk på å få til at Switch jammen har flere store AAA eksklusiver. Men det høres ikke helt greit ut. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 For meg høres dette ut som et krampaktig forsøk på å få til at Switch jammen har flere store AAA eksklusiver. Men det høres ikke helt greit ut. Nah jeg er enig med ham for en gangs skyld, wii u var så teit at den bare bør glemmes helt. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Nah jeg er enig med ham for en gangs skyld, wii u var så teit at den bare bør glemmes helt. Jeg tror Switch vil parkere Wii U når det kommer til spilltitler - men for meg har det ikke skjedd enda. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Har hatt samtlige Nintendo-konsoller, bortsett fra Wii U. For å være helt ærlig så har jeg bare prøvd Wii U én gang, på en kattekafé i Tokyo av alle steder. De fem minuttene var nok til å skjønne hvorfor konsollen står som en flau parentes i Nintendos historie. Jeg kjenner ingen som eide en Wii U. Så jeg er enig i at den konsollen er det bare å glemme, og for meg og mange andre er Breath of the Wild et Switch-spill å regne. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 (endret) Skjønner ikke helt den der - for egen del har jeg plassert både Switch og Wii U i en hylle et stykke unna sitteplass - og skal jeg spille med Switch plukker jeg frem procontrolleren til den - og det samme med Wii U, med dens procontroller. Wii U har tregere start meny og slik, men når spillene startes er det lite som skiller de, utformingen av procontrolleren liksom. Noen Wii U spill krever noe bruk av dens gamepad, den har jeg stående i ladestativet lett tilgjenglig fra sitteplass. XCX fungerte glimrende slik. I sommer blir det kanskje et gjensyn med remastere av Wind Waker & Twilight Princess på Wii U - kommer ikke å føle meg flau for det. Jeg brukte også Wii U til Netflix en periode. Edit: Men er ikke særlig fornøyd med verken Switch eller Wii U når det gjelder antallet interessante spill. Det spilles veldig mye mer på Xbox og Playstation i begge disse generasjonene. Endret 8. juni 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
...... Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Wii U ser ut som en leke fra Brio som man gjemmer i skapet frem til barna under 5 år kommer på besøk. Switch ser ut som en spillkonsoll for folk i alle aldre. Håper de porter over noen flere fra Wii U, selv om det er en billig løsning. Den spilltørken vi har hatt siden Odyssey er helt vill. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Aha konsollskam Gamepadden til Wii U er ikke noe mesterverk inne design, men det er veldig god å holde i - en del på grunn av nettopp de "runde" designen. Selve konsollen er vel grei, ganske anonym. Switch ser ut som en lcd skjerm plassert i en veldig billig og enkel dokking. Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Har hatt samtlige Nintendo-konsoller, bortsett fra Wii U. For å være helt ærlig så har jeg bare prøvd Wii U én gang, på en kattekafé i Tokyo av alle steder. De fem minuttene var nok til å skjønne hvorfor konsollen står som en flau parentes i Nintendos historie.Dette må jeg si jeg ikke skjønner noe av. For det første synes jeg ikke «flau parantes» er en treffende beskrivelse for Wii U. Det er en ypperlig beskrivelse av Virtual Boy, derimot. Wii U gjorde det temmelig dårlig PG levde overhodet ikke opp til forgjengeren, men den solgt tross alt over 13 millioner enheter (omtrent som PSVita - som riktignok ikke er noe å skryte av, men likevel). Videre skjønner jeg ikke hvordan du kan konkludere noe etter fem minutter spilletid. Det er jo mye positivt med konsollen. Wii u hadde haugevis med knallspill, det var genialt å kunne spille håndholdt og den førte til noen herlige og helt unike spillopplevelser med de (relativt få, dessverre) spillene som benyttet seg skikkelig av gamepaden. Det er selvfølgelig en del negative sider ved konsollen også. Den hadde dårlig tredjepartsstøtte, var elendig markedsført og få spill benyttet seg av gamepaden på en fornuftig måte. Er også litt enig med det som ble sagt over - gamepaden føles som et klumpete leketøy, i motsetning til f. eks Switch. Men jeg synes virkelig Wii U er verdt langt mer enn det bittelille inntrykket du tydeligvis fikk! 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 (endret) https://www.minecraft.net/nb-no/dungeons/ https://youtu.be/076mjMOL6R8"] Endret 9. juni 2019 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå