Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Ikke jeg heller. WiiU var bra nok den, men Switch blåser sokkene av den. Da Switch kom gikk den tungvinte, trege WiiU inn i skapet med resten av samlingen, og Switchen har vært brukt mye siden. Kunne aldri tenkt meg å spille BotW på WiiU for å si det slik. Switch er full av spillopplevelser, både små spill og store AAA-spill. Kanskje du kan anbefale noen AAA-spill på Switch til meg? Siste spillene jeg handlet var God of War, Ni Nu Koni II til PS4 og Divinity: Original Sin II, Shadow of the Tomb Raider til Xbox One. Har sans for store, påkostede spill med sjefsgrafikk og fet surround lyd - som er store - lange, gjerne open world rpg saker i varierende former. Typisk Fallout & Elder Scrolls spill. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Xenoblade Chronicles 2 er et åpenbart valg i så fall. Personlig har jeg litt delte meninger om spillet, men det har absolutt sine sterke sider (spesielt den flotte verdenen de har laget) og jeg tror ikke det finnes noe mer påkostet open world-spill på Switch. Eksklusivt for konsollen er det også. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) Xenoblade Chronicles 2 er et åpenbart valg i så fall. Personlig har jeg litt delte meninger om spillet, men det har absolutt sine sterke sider (spesielt den flotte verdenen de har laget) og jeg tror ikke det finnes noe mer påkostet open world-spill på Switch. Eksklusivt for konsollen er det også. Ja, fantastisk spill - og et av de 3 spillene jeg faktisk har til Switch (Mario Odyssey og Mario+Rabbids - de 2 andre). XC2 er et av de beste spillene jeg har spilt de siste årene. Rettferdiggjør kjøpet av Switch lett - men må være lov å ønske flere spill på det nivået til konsollen. Som faktisk fikk meg til å plukke frem Wii U igjen - for jeg "oppdaget" at man kunne spille både Xenoblad Chronicles (Wii) Xenoblade Chronicles X på den. Er nå et par hundre timer inn i XCX, som jeg spiller for tiden. Begge spillene av meget høy klasse. Slik det ser ut i dag, og en bit fremover, så vil mitt neste Switch spill bli dlc'en til XC2. Som jeg ser veldig frem til å spille. Edit: Selv om jeg setter XC2 høyere, føles det å spille XCX på Wii U på en måte som en oppgradering fra XC2 på Switch. Grafikken er omtrent lik - men gamepaden fra Wii U er en glimrende hjelpemiddel for å holde oversikt og drive med fast travel og andre greier - og det er mye fast travel i disse spillene. Husker jeg var så veldig positiv når Wii U kom med gamepaden, drømte om alt det kule man kunne drive med på den - som et tillegg til tven. Men forhåpningene ble aldri innfridd på de spillene jeg prøvde - før nå Spiller på tven, med pro controller - vurderer å forflytte meg et stykke på kartet - slenger et blikk til siden på gamepaden som står lett tilgjengelig i ladestativet, med tydelig kart synlig, to forsiktige fingertrykk på gamepaden, vooooosh lyd og jeg reiser til et annet sted. Veldig smidig. Endret 12. mars 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Octopath Traveler. Beste spillet til Switch. Med god margin, spør du meg. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Octopath Traveler. Beste spillet til Switch. Med god margin, spør du meg. Tviler ikke på at det er et godt spill - men det er et typisk Nintendo DS spill etter min mening. Jeg er ikke særlig for nye spill med 20 (?) år gammel nostalgi grafikk. Jeg savner ikke grafikken fra gamle dager. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg synes det er noe eget med pikselgrafikk. Jeg ser på som en egen form for grafikk og ikke et slags tidligere stadium. Enkelte typer titler, som sidescrollende plattformspill, tradisjonelle JRPGer og schmups synes jeg faktisk gjør seg best med piksler. Andre typer titler, som FPSere og tredjepersons eventyrspill, gjør ikke det. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Det er en gammeldags stil, men grafikken er ikke gammeldags. Tvert i mot. Men jeg kan absolutt skjønne at ikke alle ser på det som noe positivt. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Mangfold er uansett bra - man kan selv velge. Jeg er liksom der hvor Atmos, 4k og HDR er noe å forvente i nye spill. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Greit nok. Men herregud hvor mye du går glipp av. 90%++ av spill møter jo ikke de kriteriene. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Greit nok. Men herregud hvor mye du går glipp av. 90%++ av spill møter jo ikke de kriteriene. Jeg skrev ikke at jeg KREVER at alle nye spill har dette, da hadde det blitt lite spilling Men at det er noe som jeg nå har opplevd i noen spill - og at det gir veldig mye - øker innlevelsen i spillverden veldig. Man lærer å sette pris på slikt. For meg blir da spill som Octopath Traveler, det motsatte, går feil vei. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Naturtro grafikk er en tilrettelegger i noen tilfeller. Mindre detaljert grafikk kan få spilleren til å fylle inn hullene med egne forestillinger, og på den måten dras inn i verdenen. Det er flere måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Naturtro grafikk er en tilrettelegger i noen tilfeller. Mindre detaljert grafikk kan få spilleren til å fylle inn hullene med egne forestillinger, og på den måten dras inn i verdenen. Det er flere måter å gjøre det på. Et flott argument - skal uten tvil brukes når avkommet ønsker seg nytt skjermkort neste gang!! Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Fått motion drift på min tre måneder gamle konsoll, vet ikke om jeg skal le eller grine. Ikke stikkene, men bevegelsessensorene. Jævlig typisk at det skjer når jeg er bortreist og skal bruke maskinen i en hel uke. Å sikte med bue i BotW er bare å glemme. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Er motion-drift issues på gyrokontrollen et kjent fenomen med Switch? Første gang jeg har sett noen nevne det, men jeg har ikke akuratt fulgt med på slike ting. Venste joycon-stikke har begynt å bli dårlig på min tror jeg, men kun når jeg holder stikken fremover å trykker ned. Føles 'squishy' å knirker noe jævlig istedenfor den stramme knappetrykk følelsen og lyden den egentlig skal gjøre. Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Googler jeg motion drift får jeg stort sett opp problemer med stikkene, ikke motioncontrolls. Håper på oppdaterte Joycons, de føles litt billige ut. Og mine er bare noen måneder gamle. Heldigvis ikke motioncontrolls i Hollow Knight. Fantastisk spill forresten, tredje gangen jeg prøver det nå og nå har det endelig "løsnet". Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Hollow Knight er nesten perfekt. Det eneste jeg ikke likte var det kartsystemet, som må være det minst hjelpsomme jeg har vært borti i noe metroidvania. Men det fikses lett ved å laste ned det fulle kartet over verdenen. Lenke til kommentar
Mør stønt-ape Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg har gitt opp Hollow Knight. Ble bare stressa av at jeg aldri visste hvor jeg skulle. Ting blir sykt vanskelig, og jeg vet ikke om jeg bare må skjerpe meg eller om jeg må finne en powerup et annet sted. Nei, da tar jeg heller og spiller videre på Celeste. Det vet jeg ihvertfall hvor jeg skal. (Men det må innrømmes at jeg skjønner hvorfor folk liker Hollow Knight. Det både ser og høres nydelig ut, og styringen er super.) Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Brukte tre forsøk på å "skjønne" Hollow Knight. Nå har jeg kommet til tredje området, og jeg syns det med kartene er bra. Blir litt som i BotW, selve utforskningen er det som er gøy. Det er ikke så rett frem med hvor man skal, men har låst opp et par evner nå og skjønte fort hvor jeg skulle gå. Problemet de to andre gangene jeg har prøvd Hollow Knight var at jeg gikk feil og ble drept. Nå løsnet combat (jeg skjønte at man må være tålmodig men samtidig litt aggressiv), og det er nesten helt perfekt. Tror jeg har mange timer fremfor meg med morro denne uken. Det er det peneste spillet jeg har spilt på mange år også, ser fantastisk ut. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg ville aldri orket å spille gjennom hele Hollow Knight uten å ha lastet ned det fullstendige kartet. Har man først gjort det er det bare å krysse av ting etterhvert som man finner dem og markere steder man må tilbake til og hvilken power up du trenger. På den måten sparer man enormt mye tid på meningsløs backtracking. Kartet (ikke se om du vil spille gjennom helt blindt): https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/967599421465067988/8CE9657B63A06C6C7CCB15C4BF0C6EEFEFB0F131/ Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Fant ut av driften forresten, slo helt av konsollen og oppdaterte og rekalibrerte kontrollene og så ordnet det seg. Å kun rekalibrere funket ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå