Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoppet ikke i taket akkurat. 

Nintendo Online overbeviste ikke i det hele tatt, kommer ikke til å abonnere på den tjenesten. Vi fikk jo ikke vite noe nytt. 

Kjøper fort New Super Mario Bros Deluxe, men det er begrenset hvor lenge Switch kan overleve på Wii U-porter. 

Animal Crossing blir sikkert gøy da, men det er jo en evighet til det kommer sikkert. 

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Helt grei direct, noen høydepunkter, andre ting interesserte meg midt i ræva. Jeg er glad for at jeg eier en Switch.

Det er fortsatt et mysterium at de hadde så enormt spillbibliotek i Virtual Console på Wii shop, som bare forsvant.

Det ligger masse mere info om online på nintendo.com forresten. 

https://www.nintendo.com/switch/online-service/

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jo men det er så sinnssykt teit at man ikke kan bruke touch skjermen OG se på TV'n samtidig. Som wii U paden.

Det blir jo udugelig med touch funksjonalitet når man bare kan bruke det i håndholdt modus. Min Switch har ikke vært ute av docken siden jeg kjøpte den ifjor sommer.

Jeg ser for meg at joycons kan brukes som muspeker hvertfall på skjerm hvertfall, ellers blir det ekstremt mye opp/ned/høyre/venstre klikking for å komme seg rundt til menyer og ikoner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jo men det er så sinnssykt teit at man ikke kan bruke touch skjermen OG se på TV'n samtidig. Som wii U paden.

Eneste måte å få til det på er med 2 Switch-konsoller. 1 i dock + 1 bærbar. Det tror jeg blir et litt for dyrt og sært oppsett å basere et spill på. Kanskje med Super Mario Maker 2, der det kan selges inn som et multiplayer-modus; "spill og bygg sammen".

Lenke til kommentar

Du får også Cities på PC til 30 kroner med jevne mellomrom. En tiendedel av prisen men med bedre ytelse og lettere å styre.

Cities Skylines koster 200,- og DLC'ene After Dark + Snowfall koster 100 + 86,- = 386,- totalt på Steam, akkurat nå. Xbox One-versjonen koster 399,- (319,- med GamePass). Hvis du mener at de skal LANSERE Switch-versjonen til Steam-tilbudspris, så er du jo splitter pine gal. Det vil være økonomisk selvmord og sikre at de aldri får grønt lys til et Switch-prosjekt noengang igjen.

Hele poenget med å gi ut et spill på flere plattformer er for å nå nye målgrupper. Hvis du allerede spiller spillet på PC, så er ikke Switch-versjonen for deg, med mindre du er så glad i det at du ønsker å spille det bærbart på senga, på bussen, på flyet - og de er det også mange av.

Jeg skjønner ikke poenget med å klage på at spill man selv ikke har lyst på blir lansert. For mange andre er det kanskje noe de har ventet og håpet på lenge. Få alle spill på Switch, uansett hvor gamle de er, er min mening. La spillerne velge selv hva de vil spille. Ingen Nintendo-konsoll har hatt denne typen støtte tidligere, så jeg ønsker alt velkommen. Kjør på, utnytt momentumet så lenge det varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...