Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grafikkmessig når hadde topp-end pcer samme ytelse, grafikk, som Switch?

Ca 2008, GTX 280 er nok en bra match ytelsesmessig, men har ikke samme feature-set.

 

10 år siden hadde ikke topp PCer noe problem med å kjøre spill i 1080p60.

For 10 år siden hadde vi to spill som kjørte grafikk i nærheten av hva som presses ut av Switch i dag: Crysis og Crysis:WARHEAD, de kjørte ikke i nærheten av 1080p60 med et GTX 280.

Lenke til kommentar

Mye av poenget med fysiske butikker er reklame. Butikkene i hovedgater, for eksempel Carl Johans Gate i Oslo, går ofte med underskudd, men holdes åpent fordi lokasjonen er så god. Hele butikken er en gigantisk reklameplakat. Det er mye verdt å ha varen sin stående i slike butikker.

Mener du at spillutviklere betaler spillbutikker som har god beliggenhet? Jeg har aldri hørt om en slik praksis.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Mener du at spillutviklere betaler spillbutikker som har god beliggenhet? Jeg har aldri hørt om en slik praksis.

 

Antar at det heller ble siktet til at flere kjeder holder disse butikkene, til tross for tap, da de også tjener som god reklame for kjeden. Det blir litt som at i noen større senter åpnes flere av samme butikk, da alternativet kan være å gi bort en gunstig plass konkurrenten. Man vet den ene butikken vil gå i tap, men det vil likevel lønne seg totalt sett.

Lenke til kommentar

Spillutgiverne betaler nok helt sikkert for gode hylleplasseringer i butikken. Det er mye verdi i en vindusplass i Carl Johans Gate, for eksempel. Selv om jeg ikke kan huske å ha sett en spillbutikk i Carl Johans Gate, så skjønner du sikkert poenget mitt.

 

Og selv om de selger vindusplassene ut til høystbydende, så er det ikke sikkert lokasjonen går med overskudd. Det hender at butikkjeder velger å drifte en butikk med tap, fordi lokasjonen er så god.

 

 

For å ta et ekstremt eksempel: Times Square i New York. Mange av butikkene der går med underskudd. Det koster nesten 200.000 kroner per kvadratmeter i måneden i husleie for en butikkplass der. Det er vanskelig å få noe slikt til å gå rundt. Kjedene som har butikk der gjør det kun for reklameeffekten. Det er så mange mennesker innom der daglig at det er verdt det.

Lenke til kommentar

Det var en svær gamestop-butikk midt på Karl Johan (litt oppover fra Oslo S) for noen år siden, og en Game-butikk (UK kjede) som var mye mindre og trangere men hadde mere "nerdete" feel. Men begge forsvant såklart. Game UK gikk konk for et par år siden og tok alle butikkene med seg. Game-sjappa kjøpte visst en stor Sega Megadrive/Master system-kolleksjon av en samler, for det var plutselig et "retrohjørne" med masse MD-spill og et par konsoller, som de solgte til nesten 1992-fullpris. Helt latterlig såklart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det var en svær gamestop-butikk midt på Karl Johan (litt oppover fra Oslo S) for noen år siden, og en Game-butikk (UK kjede) som var mye mindre og trangere men hadde mere "nerdete" feel. Men begge forsvant såklart. Game UK gikk konk for et par år siden og tok alle butikkene med seg. Game-sjappa kjøpte visst en stor Sega Megadrive/Master system-kolleksjon av en samler, for det var plutselig et "retrohjørne" med masse MD-spill og et par konsoller, som de solgte til nesten 1992-fullpris. Helt latterlig såklart.

 

Var innom begge disse butikkene titt og ofte, og synes Sega-utvalget var spennende men kjøpte ingenting av det. De hadde også et godt utvalg importtitler på PSP.

 

Det var også en Gamestop på Østbanehallen på samme tid, og en Game til på Bislett. I dag er det Platekompaniet på Oslo City og Gamestop på Gunerius som er de eneste i sentrum.

 

Selvfølgelig så blekner alt dette sammenlignet med tiden da man hadde Spiderman i Kirkegata. Det var sannsynligvis den mest hardcore spillbutikken som noensinne har eksistert i Norge. 

 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/6AvQ/Spillbutikkene-dor

Lenke til kommentar

Hidden Virtual Reality Mode On Nintendo Switch Revealed,.....

There are third-party devices that can turn phones into VR headsets, but some of them are unwieldy and bulky to use. Given the Switch's large dimensions, it's hard to imagine how it would be integrated into a VR headset.

 

It's clear Nintendo is toying with the idea, and perhaps it's been doing so for about a year now. In 2017, one Twitter user posted lines of code added to the system via the 3.0.0 update.

https://www.techtimes.com/articles/233148/20180811/hidden-virtual-reality-mode-on-nintendo-switch-revealed-but-don-t-get-excited-yet.htm

 

 

Nintendo-Switch-Gafas-VR.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har kost meg veldig med Lumines Remastered i det siste. Har hatt det på radaren siden det kom til PSP i 2004, men har prøvd det for første gang nå. Tetris-aktig puslespill med tette bånd mellom spilling og musikk, og stilig (men til tider litt. . . spesiell) presentasjon. Jeg tror det jeg liker best er at det i teorien ikke er noen grense på hvor store komboen man kan lage. Tommel opp fra meg!

 

Apropos gamle spill, så fikk jeg Okami HD i posten fra Japan i dag. Det har jeg hatt lyst til å prøve siden det kom ut i 2006, så nå gleder jeg meg veldig.

 

Det var jo en "digitalt vs fysisk"-diskusjon her for litt siden. Nå betalte jeg ca. 90 kr mer enn i eShop. Er det verdt det så er det verdt det. Er det ikke verdt det, kan jeg selge det videre for mer enn den prisdifferansen. Så det var vinn-vinn for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...