Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brutalt. Mange av de første som ble rammet av den defekte venstre joyconen ventet vel også rimelig lenge på repair/erstatningsprodukt før Nintendo ordnet bytteløsning i butikkene?

Nja. Jeg ble rammet. Ble sendt inn til reparasjon. Tok 7 dager (altså 5 arbeidsdager) til jeg fikk den igjen. Syns det gikk ganske smidig jeg. Hadde heldigvis investert i pro-kontrolleren så jeg fikk iallefall spilt i mellomtiden.

 

Dette var ved innlevering hos Gamestop.

Lenke til kommentar

Da har jeg lekt meg med Switch noen timer og hovedsaklig i Mario, å så langt er det rimelig awesome! Prøvde også 10 min med BotW bare for å se hvordan det var i håndholdt modus, og det første jeg la merke til var at fargene på Switch versjonen er mye rikere og bedre sammenlignet med Wii U versjonen. Jeg klagde mye over det på Wii U på release vet jeg da hele spillet så blast og kjipt ut, noe jeg aldri greide venne meg til, og det var ingen konsoll eller skjermsettings som kunne fikse det heller. Testet også litt av Octopath Traveler demoen, å fy faen for ett nydelig spill! Spent på å høre varigheten på det og om det er verdt 550kr på release.

 

Joycon controlleren var akuratt som forventet - helt forferdelig :p Ganske fæl å holde i håndholdt modus også egentlig så tror jeg må få finne noe grip etter hvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående fargene på BoTW, det ser annerledes ut i håndholdt modus enn på skjermen :p Det gjorde i hvertfall det hos meg. Aldri spilt Wii U utgaven, så kan ikke sammenligne med det.

 

Bare vær forberedt på å gå over TV-innstillingene underveis. Sjekk at RGB-innstillingene på konsollen og TV stemmer over ens. Wii U hadde ingen slik innstilling, så det kan kanskje være nok til at du er mer fornøyd med hvordan det ser ut når du en gang tester det på TV-skjermen :)

 

 

Bra å se at førsteinntrykket er godt!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har satt TV outputen til full RGB siden jeg bruker PC monitor, og Mario så i alle fall mye bedre ut på monitoren enn på selve Switchen så vil jo tro BotW ser bedre ut også, men gidder ikke sjekke nå siden den ligger til lading.

 

Har du ørten grips til Switchen også eller? :p Kom over denne her i sta og den ser rimelig perfekt ut. Høyre grip stikker med vilje lengre ut enn venstre side også så man skal få en komfortabel plassering av tommelen for den joystikken, noe som kansje var det første negative jeg reagerte på med joyconsene da det er generelt veldig ubehagelig å bruke høyre stikken.

 

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greier ikke legge fra meg Mario Odyssey! HJELP!!

 

Var dødtrøtt når jeg gikk la meg i går, men tok med meg Switchen i senga bare for å skaffe et par moons til før det var natt. Endte opp med å ligger der å spille i flere timer til Switchen bare lada ut og selvsagt hadde jeg ligget i en litt dårlig posisjon så i dag våknet jeg med anspentnakke og hodepine. Hoppa ut av senga, snorta et par ibux å så var det rett på Mario igjen! 

Lenke til kommentar

Anbefaler den ny Octopath demoen. Den er mye større og man kan prøve alle 8 karakterene. Jeg rakk å spille ferdig Cyrus sin startstory og dra til byen den Ophilia bor, gjorde hennes story og fikk henne i party + fortsette en stund til. Jeg tror Chapter 1 bare består av å samle alle sammen, de er i byer ikke veldig langt fra hverandre. Kan også importere save til fullversjonen. Svært bra og rolig spill med dype historier som fester seg litt. Charter 2 sine quests er anbefalt rundt lvl 23, og mine folk er 8-9 nå. Når man møter en anna hovedkarakter får man spørsmål om å se dens story, og hopper over i den karakteren, og fortsetter som party etterpå.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greier ikke legge fra meg Mario Odyssey! HJELP!!

 

Var dødtrøtt når jeg gikk la meg i går, men tok med meg Switchen i senga bare for å skaffe et par moons til før det var natt. Endte opp med å ligger der å spille i flere timer til Switchen bare lada ut og selvsagt hadde jeg ligget i en litt dårlig posisjon så i dag våknet jeg med anspentnakke og hodepine. Hoppa ut av senga, snorta et par ibux å så var det rett på Mario igjen! 

 

Kjenner meg igjen fra da jeg kjøpte Switch og BoTW forrige høst. 

 

Bra maskinen og spillet falt i smak da. 

Lenke til kommentar

Anbefaler den ny Octopath demoen. Den er mye større og man kan prøve alle 8 karakterene. Jeg rakk å spille ferdig Cyrus sin startstory og dra til byen den Ophilia bor, gjorde hennes story og fikk henne i party + fortsette en stund til. Jeg tror Chapter 1 bare består av å samle alle sammen, de er i byer ikke veldig langt fra hverandre. Kan også importere save til fullversjonen. Svært bra og rolig spill med dype historier som fester seg litt. Charter 2 sine quests er anbefalt rundt lvl 23, og mine folk er 8-9 nå. Når man møter en anna hovedkarakter får man spørsmål om å se dens story, og hopper over i den karakteren, og fortsetter som party etterpå.

Må ærlig talt innrømme at jeg ble solgt av den demoen

Lenke til kommentar

Ja jeg satt og spilte i natt et par timer og tenkte NÅ er jeg helt solgt på dette. Den første demoen var litt kort. Likte Cyrus veldig godt også, den britiske scholar-voice actinga hans var mye bedre enn de amerikanske. Liker den rolige stemningen, at det er mye voice acting men ikke FOR mye, grafikken er helt nydelig, og småhistoriene blir man bare engasjert av selv om karakterene bare er en bunch med pixler. De går liksom litt dypere enn den generelle JRPG.

 

Som f.eks. stripperen, i starten virker det som hun lever et godt liv, men så kommer man litt under overflaten og oppdager at sjefen driver med sexmisbruk av de ansatte, er besatt av enkelte av dem osv. Eller Cyrus som er lærer på det kongelige akademiet, men som blir drevet på "flukt" av ondsinnede rykter.

 

Vet ikke heeeeelt om jeg elsker alle random encounters man støter på, men skjønner jo at det må til for å få noen levels innimellom alt. Cyrus kunne velge en ekstra-skill som gir færre random encounters, men da mister man jo levelinga også, og bossene er vanskelige nok, så jeg skrudde den av igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

XtaZ: Skal kikke på den videoen og det grippet :) Ser det har kommet flere alternativer rundt om siden jeg fikk mitt i fra Skull & Co, har selv bare erfaring med akkurat det.

 

EDIT: Det grippet såg ikke dumt ut altså, enkelt og greit! God idé med løsningen på venstre side.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...