Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen tips til spill som kan passe for en 4-5 åring som ikke har spilt mye før, som kan være fin underholdning på en lang flytur?

 

Any good games for a 5 year old

 

"Not true at all. I have a 4 year old (he'll be 5 in a couple months). He plays most of the games we have since I got our Switch at launch. He regularly plays the following:

  • Zelda: mostly running around, fighting moblins, and a couple of the easier shrines

  • Mario Kart 8D: plays on 50cc and can get gold on most cups (with auto-steering on)

  • Lego City Undercover: he beat about 95% of the game all by himself

  • Splatoon 2: He has beaten the single player campaign up to world 5 and plays turf war often. He's not great at multiplayer but he's usually good enough to not be the worst on the team"

 

 

Må nesten bare google å lese om spillet du mener poden din kan klare.
Lenke til kommentar

Noen tips til spill som kan passe for en 4-5 åring som ikke har spilt mye før, som kan være fin underholdning på en lang flytur?

 

 

Umulig å svare på før du beskriver hvilke spill han/hun har spilt fra før og liker/mestrer. Ingen 4-åring vil synes å spille alene er noe gøy, før de har spilt mye sammen med andre og lært seg å like at spill handler om utfordring og mestring, og ikke er passivt som å se på film.

Lenke til kommentar

 

Noen tips til spill som kan passe for en 4-5 åring som ikke har spilt mye før, som kan være fin underholdning på en lang flytur?

 

Umulig å svare på før du beskriver hvilke spill han/hun har spilt fra før og liker/mestrer. Ingen 4-åring vil synes å spille alene er noe gøy, før de har spilt mye sammen med andre og lært seg å like at spill handler om utfordring og mestring, og ikke er passivt som å se på film.

Lillegutt har spillt splatoon siden han var 5 år. Han er nå 7. Han digger både splatoon 1 og 2 enda. Wii u og switch. Han spiller både single og multiplayer.

 

Mario spilla er også vinnere, sammen med mariocart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh...har allerede RE7 på Steam jeg. Fullført det også, med alle DLC'r. Trenger det ikke en gang til.

Snart er vel 70% av alle eshop-spill gamle Steam-spill.

 

"La oss bare slippe masse gamle PC-spill, så slipper vi å emulere egne classics som Gamecube, N64 etc."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var det ikke TotalBisquit som sa noe sånt som at Nintendo tydeligvis tenker "oh, this big pile of easy money? No thank you!"

 

De tenker vel at de tjener mer på slike Classic Mini konsoller. Jeg begynner å synes det er langt mellom de gode spillene på Switch nå. Og hvis det viser seg at det nye Pokémonspillet bare er en forlengelse av Pokémon GO så tror jeg Switch-salget stuper dessverre.

Lenke til kommentar

With rumours of the highly anticipated Pokemon title in the works for the Nintendo Switch, fans have become desperate for any official tidbits regarding the beloved franchise coming to Nintendo’s latest hybrid console.

 

Nintendo UK seems to have listened, announcing a brand new website where fans can signup and get informed as soon as news regarding anything and everything related to Pokemon on the Nintendo Switch becomes available.

https://www.cgmagonline.com/2018/05/28/pokemon-switch-newsletter/

Lenke til kommentar

De kan jo ikke la være å release litt av sin enorme back katalog bare fordi det kanskje kommer en classic mini versjon av konsollen en eller annen gang. Hva er det neste...Wii classic mini?

De har jo sikkert et lager med usolgte Wii Mini ett eller annet sted, de kan slenge på en "classic"-logo og selge dem til tredobbel pris. Da blir nok alle fornøyd.

 

Nei, for å være ærlig tror jeg "Classic Mini"-greien kommer til å dabbe litt av. Det var jo helt hysterisk da det ikke gikk an å få tak i Mini Nes, men det er vel ikke samme greia nå når det er uproblematisk å få tak i en. Dessuten begynner kanskje mange å mistenke at Classic Mini utelukker Virtual Console, og akkurat det faller ikke i god jord.

Lenke til kommentar

Noen, deriblant jeg er jo glade i offisielle Nintendo-produkt. Dessuten ga det mening med NES og SNES, men etter det blir det bare tull. NES og SNES har holdt seg mye bedre enn de senere kontrollene, og de er gamle nok til at det blir en skikkelig nostalgitripp. Jeg er i hvertfall veldig glad for å se en liten SNES ved siden av min gulna og gamle original som jeg fikk når den kom ut.

 

Det føles rett og slett bedre å spille SNES-spill på Classic Mini enn på PC, noe jeg har gjort mye tidligere. Dessuten er det så lett å hacke de at nå har jeg 35 spill på min Classic. Tror ikke jeg trenger flere, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

De 21 spillene som er der er en nesten perfekt samling av alt det beste til SNES. Det er ikke mange titlene det er nødvendig å føye til. De jeg ville lagt til er Chrono Trigger, Final Fantasy 4, Turtles in Time og Lost Vikings. 

 

 

Skjønte meg aldri på det der mini-hysteriet heller. Kunne jo laste ned 2000 ROMs og en emulator og gjøre akkurat det samme på PC'n.

De av oss som bryr seg om etikk og moral og sånt er kanskje ikke så komfortable med å gjøre det?

 

(For å sette det litt på spissen.)

 

 

Skulle likt å være enig med deg, men dessverre er det sånn at en hel rekke titler er ekstremt vanskelige å oppdrive som noe annet enn rom-filer, enkelte titler er kun tilgjengelige som fanoversettelser på rom og så har man Final Fantasy 6 som finnes i en langt bedre versjon på rom (mer korrekt oversettelse og fjernet sensur). På sikt vil emulering være helt essensielt for å bevare spillene, spesielt de som er mer nisje, så takk gud for at det ligger mange rom-filer rundt omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...