Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forfatteren mener altså at man har mer fokus på spillbarhet fremfor grafikk når maskinvaren er svak. Kanskje, men er ingenting som skulle tilsi at sterk maskinvare medfører dårligere spillbarhet. Er ikke slik at en utvikler gjør spillet kjedeligere fordi de har mye maskinvare å utnytte. Tvert imot får man flere muligheter: Større verdener, flere AI-styrte karakterer, høyere fps. Maskinvare gir muligheter. De fjerner dem ikke.

 

For øvrig lei av dette tynne argumentet nedenfor. Gamecube var marginalt kraftigere enn PS2. Begge maskinene kunne kjøre de samme spillene. Derfor helt feil å bruke som argument for at maskinvaren kan være svak:

 

"The PS2 before that was woefully underpowered compared to the Xbox and Gamecube and that went on to becoming the biggest selling console of all time."

 

Legg merke til overdrivelsen woefully underpowered.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forfatteren mener altså at man har mer fokus på spillbarhet fremfor grafikk når maskinvaren er svak. Kanskje, men er ingenting som skulle tilsi at sterk maskinvare medfører dårligere spillbarhet. Er ikke slik at en utvikler gjør spillet kjedeligere fordi de har mye maskinvare å utnytte. Tvert imot får man flere muligheter: Større verdener, flere AI-styrte karakterer, høyere fps. Maskinvare gir muligheter. De fjerner dem ikke.

For øvrig lei av dette tynne argumentet nedenfor. Gamecube var marginalt kraftigere enn PS2. Begge maskinene kunne kjøre de samme spillene. Derfor helt feil å bruke som argument for at maskinvaren kan være svak:

"The PS2 before that was woefully underpowered compared to the Xbox and Gamecube and that went on to becoming the biggest selling console of all time."

Legg merke til overdrivelsen woefully underpowered.

Kanskje greit å nevne andre poenger i artikkelen også, hvorfor grunnen til at det blir drastisk færre AAA utviklere, er det på grunn av for store krav til store team, for å kunne tilfredsstille grafikkhorene??

 

The number of game studios developing so-called 'triple-A' quality games shrank by a massive 80 per cent during the last console cycle,.....

"What's interesting is that, if you look at the composition of those teams, the numbers are exactly the same: those 125 teams became 25; the size of the teams increased by a factor of four."

Will the shrinking number of teams mean a dearth of homogenised content for the next generation of consoles?

Are we looking at a next generation dominated by a handful of giant developers? What does this mean for the future of console gaming?

http://www.trustedreviews.com/news/80-of-aaa-game-developers-lost-during-ps3-and-xbox-360-era-says-ea

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

"Dette kan være clickbait."

 

Kort fortalt: Rykter om at batteriet ikke kan byttes.

 

Itte-avisen burde ha skrevet det i overskriften, og Jokingnutria burde ha skrevet det her så man slapp å gi clickbaiterne klikk.

Hele iTavisen kan godt legges ned for min del. Værre nettsted for teknologinyheter skal man se langt etter...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm
 
Hele iTavisen kan godt legges ned for min del. Værre nettsted for teknologinyheter skal man se langt etter...

 

du har rett, likevel klikker jeg meg inn der stadig vekk.. 

Lenke til kommentar

 

-And possibly the most shocking thing at least for me, reports are coming in that Vanillaware has been contacted by Nintendo to make an HD 2D game for Nintendo Switch based in the Metroid universe in 2018.[/size]

 

Hvis det blir noe av så kjøper jeg switch.[/size]

 

Også hvis det blir Other "Maternal Instincts" M-aktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...