Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

ITC To Consider Banning Nintendo Switch Sales In The US

The US International Trade Commission (ITC) said in a statement that it had launched an investigation into Nintendo Switch to find out whether it indeed infringes upon Gamevice’s patents. In the worst case, the Nintendo Switch sales could be banned in the US.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min for et par måneder siden og syns D-pad var helt elendig. Å skifte items i BotW var et mareritt og Shovel Knight ble unødvendig vanskelig. Endte opp med å selge min, både på grunn av det men også fordi jeg spiller mest i håndholdt. Kjipt med en halvgod kontroller som samtidig er den dyreste av dem alle.

Lenke til kommentar

Jeg synes Pro kontrolleren er helt topp. Har ikke hatt noen problemer med d-paden heller. Kjøpte min i mai i fjor, så den var kanskje ikke blant de første som ble produsert.

Jeg kjøpte min for et par måneder siden og syns D-pad var helt elendig. Å skifte items i BotW var et mareritt og Shovel Knight ble unødvendig vanskelig. Endte opp med å selge min, både på grunn av det men også fordi jeg spiller mest i håndholdt. Kjipt med en halvgod kontroller som samtidig er den dyreste av dem alle.

Hva var det du ikke likte med d-paden? De har ikke akkurat funnte opp hjulet på nytt her, Nintendo fant jo opp d-paden en gang i tiden, og den har blitt bedre og bedre etter min mening. Men jeg kan skjønne det hvis det er plasseringen du ikke liker. Det går jo litt mer på hva en er vandt med.
Lenke til kommentar

Det er SVÆRT lite jeg har brukt d-pad til, så der har jeg ikke noe å si egentlig. Vokste aldri opp med d-pad kontrollere, har alltid har enten joystick eller analogstikker eller mus/tastatur. Så d-pad er unaturlig for meg uansett, bruker det minst mulig. 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg synes Pro kontrolleren er helt topp. Har ikke hatt noen problemer med d-paden heller. Kjøpte min i mai i fjor, så den var kanskje ikke blant de første som ble produsert.

Hva var det du ikke likte med d-paden? De har ikke akkurat funnte opp hjulet på nytt her, Nintendo fant jo opp d-paden en gang i tiden, og den har blitt bedre og bedre etter min mening. Men jeg kan skjønne det hvis det er plasseringen du ikke liker. Det går jo litt mer på hva en er vandt med.

Det var mest det at ofte når jeg prøvde å trykke på venstre eller opp så endte jeg opp med å trykke på begge samtidig, litt pga store hender men også pga plasseringen av D-pad. Å skifte våpen i BotW ble et mareritt, og spill som Celeste var helt umulig å spille- selv om det er designet for analogstikker så liker jeg best å spille med D-pad. Endte opp med å bruke 8BitDo SNES kontroller. Liker også godt JoyCons de få gangene jeg spiller på Tven, så surt å ha en kontroller til 700 liggende ubrukt.

Lenke til kommentar

"Problemet" med d-paden er bullshit fra ende til annen. Det kommer av at når du sjekker input i hovedmenyen på Switch så kan det se ut som at du trykker to-tre retninger samtidig. Internet tok av i kjent stil og skapte et problem som ikke eksisterer. ALDRI et problem in-game. Har stresstesta i Street Fighter, KOF og PuyoTetris om og om igjen. Aldri et feiltrykk. Har 4 kontrollere fra launch. Alt fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Enig d-pad lager litt kvalm noen ganger, både på Nintendo procontroller og Xbox kontrolleren. Nintendo procontrolleren er faktisk verst her. Dualshock er mye bedre.

Men for egen del er ikke problemet stort nok for å velge hvilke spill jeg kjøper til hvilken konsoll.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At first there was some back and forth over whether Zen were going to be able to fix the situation. But, now, digital pinball players can rejoice, as a new update has rolled out for Pinball FX3 on Switch that bumps the game's resolution to 1080p when docked, as well as ramping the framerate to 60fps when you decide to go portable.

https://www.destructoid.com/pinball-fx3-now-runs-much-better-on-nintendo-switch-501666.phtml

Slappe utviklere får ut fingeren.

Lenke til kommentar

Super Mario Odyssey, Nintendo Switch's Best-Selling Game, Hits New Milestone

Huff, jeg tør nesten ikke tenke på hvordan et 2D-Mario ville ha solgt hvis det fikk samme kjærlighet og omtanke som 3D-Mario... Jeg tror det ville solgt enda bedre, og fått konsollene fil å fly ut av hyllene i et mye raskere tempo.

Nintendo så hvordan selv det uinspirerte New Super Mario Bros. fikk konsollene til å rives ut av hyllene, særlig på DS og Wii. Hvorfor nekter de å faktisk satse på noe som kunne gjort switch-suksessen enda større? Det gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...