PÃ¥inter Skrevet 19. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2016 Men så dere det som sto på siden av Eurogamer-artikkelen? Video output 1080p60/4K30. Det siste hadde jeg ikke forventet å se. This leaked spec actually appeared on Twitter before Nintendo's official reveal. Thought by many to be out of date or fake, we can confirm that Nintendo has briefed developers recently with the same information. One source tells us that the 4K30 aspect of the spec was not part of the developer presentation, but everything else was. We can assume that the clock-speeds are theoretical maximums, and not the 768/307.2MHz combo we've confirmed as locked in retail hardware. CPU: Four ARM Cortex A57 cores, max 2GHz GPU: 256 CUDA cores, maximum 1GHz Architecture: Nvidia second generation Maxwell Texture: 16 pixels/cycle Fill: 14.4 pixels/cycle Memory: 4GB Memory Bandwidth: 25.6GB/s VRAM: shared System memory: 32GB, max transfer rate: 400MB/s USB: USB 2.0/3.0 Video output: 1080p60/4K30 Display: 6.2-inch IPS LCD, 1280x720 pixels, 10-point multi-touch support Er man hypet opp på Pascal så leter man bare etter negative ting, slik er det og vil bare bli værre. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2016 Hah, ja. Enkelte her inne er bare ute etter å finne ting og klage på. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2016 Det er jo heller ikke ny info, det ble ryktet at man skal kunne streame video i 4K før reveal av konsollen. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Vulkan bekreftet for Switch Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Hah, ja. Enkelte her inne er bare ute etter å finne ting og klage på.Mhm, vi skal bare juble uansett hva vi får. Nintendo er jo feilfri for enkelte her inne Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 "Selvfølgelig er det pascal" var beskjeden jeg fikk for en stund tilbake da jeg trakk det i tvil fordi uttalelsene ikke var 100% klare. "Selvfølgelig trenger vi ikke pascal" er det blitt til i dag. 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Hah, ja. Enkelte her inne er bare ute etter å finne ting og klage på. Mhm, vi skal bare juble uansett hva vi får. Nintendo er jo feilfri for enkelte her inne Hvis du leser det jeg skriver, så skjønner du hvor feil det er. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Hah, ja. Enkelte her inne er bare ute etter å finne ting og klage på. Mhm, vi skal bare juble uansett hva vi får. Nintendo er jo feilfri for enkelte her inne Hvis du leser det jeg skriver, så skjønner du hvor feil det er. Å lese artikkelen til Eurogamer hjelper endel også, den er utrolig nok litt positiv. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Av eurogamer artikkelen virker det som Switch er svakere enn Shield TV? Eller har jeg misforstått helt. Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u. Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp. Blir uansett spennende å se. Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Av eurogamer artikkelen virker det som Switch er svakere enn Shield TV? Eller har jeg misforstått helt. Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u. Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp. Blir uansett spennende å se. Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da. Artikkelen forklarer også hvor liten forskjell det er på Pascal og Maxwell chipen. Og hvor lite Nintendo hadde tjent på å velge den dyreste, husk, dette er rykter. Endret 20. desember 2016 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Det er fantastiske specs til å være en håndholdt. Det er ræva specs til å være en stue-konsoll. Så får man håpe at Nintendo klarer å pumpe ut nok høykvalitetsspill selv slik at det kan bli en suksess. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Gedigen skuffelse, men forstår Nintendo. De har jo alltid operert på denne måten, kjøpe billigst mulig innmat. nVidia har sikkert gjort sinnsykt deal med Nintendo, selge vekk Maxwell leftovers Så om 2år så får vi Pascal versjon av Switch, sjokkerer meg ikke. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Så får man håpe at Nintendo klarer å pumpe ut nok høykvalitetsspill selv slik at det kan bli en suksess. Det kan du satse penger på, at de vil ha høykvalitetsspill, de fleste vil ha 60FPS, om det vil være mange nok, vil mange fortsatt klage over at de ikke klarer å levere på. Selv PS4 sliter med å klare 60FPS. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Nye Rykter ha ha. Lenke til kommentar
Hoigo76 Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 En positiv ting med svak switch er at vi kan spille Nintendo spill på PlayStation ved neste generasjon,men jeg håper Nintendo får 3'e part med og fortsetter i lang tid med egen konsoll. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Av eurogamer artikkelen virker det som Switch er svakere enn Shield TV? Eller har jeg misforstått helt. Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u. Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp. Blir uansett spennende å se. Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da. Er ikke mer enn en casual player på mobil (og jeg har ingen håndholdte konsoller fra før) men problemet er at flere typer spill nermest krever en fysisk håndkontroller av et slag. Jeg får i hvertfall <sett inn negativ> av å spille på trykkskjerm. Har en del spill til android fra Humble Bundle (Metal Slug og div. fighting f.eks.) som jeg ikke klarer å spille på min Note 4 eller Note 10.1 pga touch kontrollene. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 En ting jeg ikke har fått med meg, om det i det hele tatt har blitt informert om, er om ladekabel følger med. Regner nesten med at maskinen kan lades uten å stå i docken, noe annet ville jo være teit. Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u. Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp. Blir uansett spennende å se. Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da. Men 3d-party har solgt bra på 3DS, og Switch er jo betydelig kraftigere enn den. Det hele kommer an på hva 3d-party bestemmer seg for å gjøre. Det blir nok ikke maskinen for Witcher 3, men kan fortsatt lages mange gode tredjepartsspill til den. Mobiler kan ha så oppgradert innmat som de bare vil. Uten ordentlig kontroll og med spill som for det meste er tidsfordriv møl, så føler jeg ikke de er verdig å være et realistisk alternativ. De aller fleste av de som spiller på mobil gjør det for å drive tiden på venterommet hos legen, på tog/buss, eller på dass. Bruksområdet til Switch er jo ikke begrenset til stua og pendling. På tur fungerer den som en egen "liten stor" skjerm du kan sette på bordet, ta av hånkontrollerdelene og spille med dem.Trenger ikke holde maskinen i hendene som med Vita og 3DS. Eller om man skal dra over til en venn og spille Smash Brothers f.eks, der du per nå kanskje ville tatt med deg en eksta håndkontroller og spilt på hans maskin, så kan dere nå ha hver sin Switch og spille mot hverandre på hver sin skjerm. Da er dere heller ikke avhengig av å treffes hjemme hos en av dere, eller å ha tv i nærheten. Sikkert flere bruksområder også. Ut fra det jeg kan se så er Switch på papiret i alle fall betydelig kraftigere enn 3DS og New 3DS. Specs til Switch er postet her tidligere, og her er specs på 3DS og New 3DS. New 3DS specs:- ARM11 MPCore 4x @ 268MHz (one reserved for OS)- 4x VFPv2 Co-Processor (vector processors, like SPEs in PS3)- 256MB FCRAM- 10MB VRAM- Dedicated Hardware Video Decoder- Seemingly no change to the GPU, clock rate and allFor comparison, the old 3DS specs:- ARM11 MPCore 2x @ 268MHz (one reseved for OS)- 2x VFPv2 Co-Processor- 128MB FCRAM- 6MB VRAM- PICA200 GPU @ 268MHz Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Hah, ja. Enkelte her inne er bare ute etter å finne ting og klage på. Er veldig enig med deg der, synes er litt mye klaging i tråden her. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2016 Ikke så verst det her. På håndholdt er den minst på Wii U-nivå og blir langt kraftigere når koblet i docken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå