Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Men så dere det som sto på siden av Eurogamer-artikkelen? Video output 1080p60/4K30. Det siste hadde jeg ikke forventet å se. :)

This leaked spec actually appeared on Twitter before Nintendo's official reveal. Thought by many to be out of date or fake, we can confirm that Nintendo has briefed developers recently with the same information. One source tells us that the 4K30 aspect of the spec was not part of the developer presentation, but everything else was. We can assume that the clock-speeds are theoretical maximums, and not the 768/307.2MHz combo we've confirmed as locked in retail hardware.

• CPU: Four ARM Cortex A57 cores, max 2GHz
  • GPU: 256 CUDA cores, maximum 1GHz
  • Architecture: Nvidia second generation Maxwell
  • Texture: 16 pixels/cycle
  • Fill: 14.4 pixels/cycle
  • Memory: 4GB
  • Memory Bandwidth: 25.6GB/s
  • VRAM: shared
  • System memory: 32GB, max transfer rate: 400MB/s
  • USB: USB 2.0/3.0
  • Video output: 1080p60/4K30
  • Display: 6.2-inch IPS LCD, 1280x720 pixels, 10-point multi-touch support

Er man hypet opp på Pascal så leter man bare etter negative ting, slik er det og vil bare bli værre.

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av eurogamer artikkelen virker det som Switch er svakere enn Shield TV? Eller har jeg misforstått helt. 

Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u.

Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp.

Blir uansett spennende å se.

Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da.

Lenke til kommentar

Av eurogamer artikkelen virker det som Switch er svakere enn Shield TV? Eller har jeg misforstått helt. 

Jeg kommer til å kjøpe den, med kan ikke se for meg at 3-part blir en suksess med slike speccs. Tror ikke det er verdt arbeidet for utviklerne, 3-part har også solgt utrolig dårlig på wii/wii u.

Mitt største problem er den håndholdte delen. Er kanskje mange som pendler, men kan ikke se for meg at jeg drar ut en 7" skjerm med 2 spaker for å spille Skyrim på toget, men igjen det er jo meg. Nå som telefoner får oppgradert innmat så ofte, så virker det som en tapt kamp.

Forøvrig vet jo sånn ca hvor sterk/svak den er i forhold til 3ds når den er undocked? siden den opererer med lavre frekvens da.

Artikkelen forklarer også hvor liten forskjell det er på Pascal og Maxwell chipen.

Og hvor lite Nintendo hadde tjent på å velge den dyreste, husk, dette er rykter.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Er ikke mer enn en casual player på mobil (og jeg har ingen håndholdte konsoller fra før) men problemet er at flere typer spill nermest krever en fysisk håndkontroller av et slag. Jeg får i hvertfall <sett inn negativ> av å spille på trykkskjerm. Har en del spill til android fra Humble Bundle (Metal Slug og div. fighting f.eks.) som jeg ikke klarer å spille på min Note 4 eller Note 10.1 pga touch kontrollene.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har fått med meg, om det i det hele tatt har blitt informert om, er om ladekabel følger med. Regner nesten med at maskinen kan lades uten å stå i docken, noe annet ville jo være teit.

Men 3d-party har solgt bra på 3DS, og Switch er jo betydelig kraftigere enn den. Det hele kommer an på hva 3d-party bestemmer seg for å gjøre. Det blir nok ikke maskinen for Witcher 3, men kan fortsatt lages mange gode tredjepartsspill til den.

Mobiler kan ha så oppgradert innmat som de bare vil. Uten ordentlig kontroll og med spill som for det meste er tidsfordriv møl, så føler jeg ikke de er verdig å være et realistisk alternativ. De aller fleste av de som spiller på mobil gjør det for å drive tiden på venterommet hos legen, på tog/buss, eller på dass.

Bruksområdet til Switch er jo ikke begrenset til stua og pendling. På tur fungerer den som en egen "liten stor" skjerm du kan sette på bordet, ta av hånkontrollerdelene og spille med dem.Trenger ikke holde maskinen i hendene som med Vita og 3DS. Eller om man skal dra over til en venn og spille Smash Brothers f.eks, der du per nå kanskje ville tatt med deg en eksta håndkontroller og spilt på hans maskin, så kan dere nå ha hver sin Switch og spille mot hverandre på hver sin skjerm. Da er dere heller ikke avhengig av å treffes hjemme hos en av dere, eller å ha tv i nærheten. Sikkert flere bruksområder også.

Ut fra det jeg kan se så er Switch på papiret i alle fall betydelig kraftigere enn 3DS og New 3DS. Specs til Switch er postet her tidligere, og her er specs på 3DS og New 3DS.

New 3DS specs:
- ARM11 MPCore 4x @ 268MHz (one reserved for OS)
- 4x VFPv2 Co-Processor (vector processors, like SPEs in PS3)
- 256MB FCRAM
- 10MB VRAM
- Dedicated Hardware Video Decoder
- Seemingly no change to the GPU, clock rate and all

For comparison, the old 3DS specs:
- ARM11 MPCore 2x @ 268MHz (one reseved for OS)
- 2x VFPv2 Co-Processor
- 128MB FCRAM
- 6MB VRAM
- PICA200 GPU @ 268MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...