Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror nok han mener at han håper den ikke blir kansellert, Joking. ;) Husk at spillet ikke er utgitt ennå. Det er ikke uhørt at spill blir kansellert, selv når det er ferdig utviklet.

 

Da jeg skriver det la jeg meg å dritt trøtt, når jeg tenker klarer over det har du rett sorry. :)

Lov å være trøtt ;-) men ja. Er veldig klar over at det har vært utviklet til Wii U lenge, men er redd for at dersom det drøyer enda mer nå så blir det et strategisk valg for Nintendo å kun utgi det på Switch for å selge konsoller til Zelda-fans. Men tror det vil skape mye kjeft også dersom de gjør det.

Lenke til kommentar

Som nevnt så solgte WiiU veldig dårlig og ble dessverre en liten fadese for Nintendo. Det hjalp jo ikke at tredjepart spill solgte veldig dårlig og at resultatet av det ble at utviklere ga opp maskinen.

 

Og om maskinvaren er endel lavere en hva som ble standard i konsoll markedet for 3 år siden så er muligheten for at det samme kan skje igjen. Det jeg håper på er at utviklere isteden for å porte over multiplatform spill er å lage nye unike spill til Switch. Noe som kan jo være mer aktuelt om dem lager spillene til både 3DS og Switch.

 

Har liten tro på at i det lange løp at vi vil se mye PS4/XBO spill på Switch om denne hardwaren stemmer. Vi får se hvordan det går. Men jeg ser lite forskjell ifra WiiU til å kunne gi en sterk indikasjon for at det ikke vil skje..

 

Så fremt maskinvaren i Switch ikke har noen store overraskelser på lur, så ser jeg for meg at det aldri kommer til å bli "coming to Xbox, Playstation 4 and Switch". Men jeg tror også at denne konsollen blir ansett for å være en håndholdt med litt ekstra, slik at den ikke er i direkte konkurranse med de andre, som kan gjøre at den kanskje blir sterk nok markedsmessig til å tiltrekke seg tredjepartsutviklere uten å kunne støtte direkte ports fra de mest krevende spillene som kommer. Det er opp til Nintendo å levere en sånn knakende god spillopplevelse med egen software og markedsføring, slik at folk sperrer opp øynene. Tredjepartsutviklere kommer til å trylle fra noe så fremt de ser at maskinen blir populær, det er ikke kun hvis den er enkel å porte til.

Lenke til kommentar

Håper de kommer med en versjon uten skjerm for de av oss som kun vil bruke den på TVen. Skulle ikke være store problemet å få til det, samtidig som at prisen blir en del lavere.

Tviler på med tanke på det er skjermen som er selve konsollen. Det den er plugget i er bare en dockingstasjon for og spille på tv med strøm og økt kjøling.

Lenke til kommentar

 

Håper de kommer med en versjon uten skjerm for de av oss som kun vil bruke den på TVen. Skulle ikke være store problemet å få til det, samtidig som at prisen blir en del lavere.

Tviler på med tanke på det er skjermen som er selve konsollen. Det den er plugget i er bare en dockingstasjon for og spille på tv med strøm og økt kjøling.

 

Hvis Nintendo behandler Switch som 3DS, så kommer det kanskje en billig stue-versjon senere, og andre oppgraderte versjoner av Switch også. Vet ikke om det kan forventes fra dag 1, tviler på det. Tror de vil fokusere på "hovedmaskina" først og heller kommer med variasjoner senere.

Lenke til kommentar

 

 

Håper de kommer med en versjon uten skjerm for de av oss som kun vil bruke den på TVen. Skulle ikke være store problemet å få til det, samtidig som at prisen blir en del lavere.

Tviler på med tanke på det er skjermen som er selve konsollen. Det den er plugget i er bare en dockingstasjon for og spille på tv med strøm og økt kjøling.
Hvis Nintendo behandler Switch som 3DS, så kommer det kanskje en billig stue-versjon senere, og andre oppgraderte versjoner av Switch også. Vet ikke om det kan forventes fra dag 1, tviler på det. Tror de vil fokusere på "hovedmaskina" først og heller kommer med variasjoner senere.
Da bør Nintendo virkelig informere om det før release i mars. Jeg blir ganske forbanna hvis jeg kjøper bærbar switch i mars, så lanserer de en stueversjon kort tid etterpå. Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Nintendo Switch CPU and GPU clock speeds revealed

 

Clock-speeds are a crucial piece of information required to get some idea of Switch's capabilities beyond the physical make-up of the Tegra processor. As many have speculated, the new Nintendo hardware does indeed feature two performance configurations - and the console is categorically not as capable in mobile form, compared to its prowess when docked and attached to an HDTV. And we can confirm that there is no second GPU or additional hardware in the dock itself regardless of the intriguing patents that Nintendo has filed suggesting that there might be. With battery life and power throughput no longer an issue, the docked Switch simply allows the GPU to run much faster. And to put it simply, there is a night and day difference here.

Where Switch remains consistent is in CPU power - the cores run at 1020MHz regardless of whether the machine is docked or undocked. This ensures that running game logic won't be compromised while gaming on the go: the game simulation itself will remain entirely consistent. The machine's embedded memory controller runs at 1600MHz while docked (on par with a standard Tegra X1), but the default power mode undocked sees this drop to 1331MHz. However, developers can opt to retain full memory bandwidth in their titles should they choose to do so.

As things stand, CPU clocks are halved compared to the standard Tegra X1, but it's the GPU aspect of the equation that will prove more controversial. Even while docked, Switch doesn't run at Tegra X1's full potential. Clock-speeds are locked here at 768MHz, considerably lower than the 1GHz found in Shield Android TV, but the big surprise from our perspective was the extent to which Nintendo has down-clocked the GPU to hit its thermal and battery life targets. That's not a typo: it really is 307.2MHz - meaning that in portable mode, Switch runs at exactly 40 per cent of the clock-speed of the fully docked device. And yes, the table below does indeed confirm that developers can choose to hobble Switch performance when plugged in to match the handheld profile should they so choose.

Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

Fremdeles veldig sterkt for en håndholdt, men for grafikkhorene så vil dette være en stor sak vil jeg tro. Selv er jeg også litt bekymret, for Nintendo trenger virkelig 3rd party. WiiU beviste igjen at grafikken kan bli bra selv på svak hardware, men 3rd party vil dessverre lett forlate skuta om maskinen er for svak. MEN: Ganske mange 3rd party har jo allerede sagt seg fornøyd. Så kanskje det er noe vi misser? Håper det.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg uansett ikke. Ingen rykter som tilsier at Switch ikke er minst en kraftig 3DS med større skjerm, avtagbare kontrollere, kan spilles på tv'n, og får alle spillene (til Nintendos systemer). Det er akkurat der jeg har ønsket meg i alle fall. Har ingen planer om å bytte ut PS4 som hovedmaskin, for jeg liker spillene der også godt.

 

 

Håpet er nå at Nintendo kan levere nok spill siden de kun skal utvikle spill til ett spillsystem.

Det er akkurat dette som er et stort pluss for Switch. Hos meg støvet Wii ned etter en håndfull spill, Wii U turte jeg aldri kjøpe nettopp av den grunn og enda dårligere utvalg spill. Eller det Wii U egentlig manglet var det virkelig "må ha" spillet, i alle fall for meg. Av Nintendos maskiner er det 3DS som har blitt brukt mest. Mer praktisk, og MYE bedre utvalg spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så dere det som sto på siden av Eurogamer-artikkelen? Video output 1080p60/4K30. Det siste hadde jeg ikke forventet å se.:)

 

 


This leaked spec actually appeared on Twitter before Nintendo's official reveal. Thought by many to be out of date or fake, we can confirm that Nintendo has briefed developers recently with the same information. One source tells us that the 4K30 aspect of the spec was not part of the developer presentation, but everything else was. We can assume that the clock-speeds are theoretical maximums, and not the 768/307.2MHz combo we've confirmed as locked in retail hardware.

  • CPU: Four ARM Cortex A57 cores, max 2GHz
  • GPU: 256 CUDA cores, maximum 1GHz
  • Architecture: Nvidia second generation Maxwell
  • Texture: 16 pixels/cycle
  • Fill: 14.4 pixels/cycle
  • Memory: 4GB
  • Memory Bandwidth: 25.6GB/s
  • VRAM: shared
  • System memory: 32GB, max transfer rate: 400MB/s
  • USB: USB 2.0/3.0
  • Video output: 1080p60/4K30
  • Display: 6.2-inch IPS LCD, 1280x720 pixels, 10-point multi-touch support
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...