Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Og jo, Skyward Sword var DÅRLIG! Det eneste positive jeg sitter igjen med etter det spillet er en Limited Edition golden Wiimote og en sang, Ballad of the Goddess i spillmusikk-playlisten min. Fuck resten av spillet, den ufattelig kjedelige verdenen, de repetive bossene og spesielt den ekstremt ødelagte styringa (prøvde 3 forskjellige Wiimotes, 2 forskjellige sensorbars og til og med en annen Wii).

Aldri igjen.

Det er lov å like forskjellige ting folkens :)

Lurt å ende setningen med ; "mener jeg".

Forumet blir da straks hyggeligere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes styringen i Skyward Sword var pressis og etterhvert rimelig enkel. Eneste negative med Skyward Sword er at den ene bossen blei litt dryg da man måtte ta den flere ganger. Ghirahim var et skikkelig friskt puss og er en av mine favoritt karakterer igjennom hele Zelda serien.

Lenke til kommentar

Syns det blir litt feil å si at Skyward Sword var et dårlig spill pga motion controls(som jeg synes var veldig lett og overaskende presis å bruke).

Blir vel som å si at sjakk er et dårlig brettspill fordi man ikke får det til.

Utover det hadde det den beste historien jeg har opplevd i et spill, og jeg følte jeg fikk noe nytt hele tiden. Som bytex nevner så var spillet ganske oversiktlig også.

Men repetetivt? Den ene bossen som nevnt over måtte man ta på nytt ca tre ganger, så den var litt unødvendig repetitiv ja.

Men ellers var det vel egentlig ingenting spesielt repetitivt med spillet? Hvis noen mener det så må de vel virkelig mene det om breath of the wild, hvor man måtte ta shrines og bevege seg over haugevis av tomme sletter, samt samle på korok seeds.

Antar man kan si at alle spill har NOE som er litt repetitivt.

Lenke til kommentar

Nitrist spill. Bedre kontrollere hadde selvsagt hjulpet vesentlig, siden dette er en kraftig dealbreaker i seg selv etter min mening.Påtvunget er aldri en god ting. Men Gud hjelpe meg for ett KJEDELIG opplegg. Kom meg aldri igjennom det spillet der dessverre.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var sikker på at de skulle vise Skyward Sword HD remake.

Håper ikke de lager en remake av et så dårlig spill.

Er vi der nå, at Skyward Sword plutselig er DÅRLIG?

Det solgte under 4 millioner, noe som ikke akkurat er i toppen blant Wii-spill.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Skyward_Sword#Sales

Dessuten var vel mantraet for SS "puzzles, puzzles, puzzles".

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Spillet fikk jevnt over strålende kritikk, og mange fans av serien holder det svært høyt. Så det blir fort misvisende ovenfor andre å konkludere med at spillet er generelt dårlig, da sannsynligheten er stor for at de fleste liker det. Men alle må ha sin mening, selvsagt. Å peke på salgstall er vel ingen fasit det heller.

Selv synes jeg Skyward Sword er veldig bra, ikke blant de beste i serien men definitivt på øvre halvdel. Hadde foretrukket å spille uten motion controls, men synes ikke det ødela så veldig mye heller. Når man blir vant med det er det noen ting som fungerer skikkelig bra, og andre ting som er irriterende til tider. 

En oppusset nyutgivelse til Switch hadde vært kult, skulle gjerne spilt det på nytt. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skyward Sword har blant de beste dungeons i serien. Den tidssteinmekanikken var episk.

Men hun sverd-damen som følger med og forklarer ned til minste detalj hva du skal gjøre, hun var ganske langdryg og kjedelig. Og bossen du måtte ta mange ganger var teit.

Jeg syntes bevegelseskontrollene fungerte bra. (Og jeg liker ikke bevegelseskontroller så godt, så det sier litt.)

De fleste andre 3D Zelda-spill er mye bedre, det gjør ikke Skyward Sword til et dårlig spill.

(Men smaken er som baken. Min er fin og det er ikke din. )

Lenke til kommentar

Jeg kunne også tenkt meg en remake av Skyward Sword, men da må det være mulig å spille med Switch pro controller. Det eneste jeg mislikte med spillet var styringa, og den mislikte jeg sterkt. Ellers var spillet veldig bra, de tidsstenene som nevnt over likte jeg veldig godt.

Lenke til kommentar

Jepp jeg spilte dette på Amiga på 90 tallet. Rundet det mange ganger..prøvde HD versjonen på Steam for noen år siden og kom knapt noen veier..man blir visst gammel og utålmodig :D

Sånn cirka det samme som meg da. Hvordan det kunne være så enkelt for over 20 år siden er uforståelig.

Lenke til kommentar

Spilte Another World på SNES. Det var vanskelig da også. Dette var i tiden hvor man fikk leid spill på den lokale videosjappa (Har fortsatt mitt "Nintendo Rental Card" :p , hilser til alle andre trøndere som er oppvokst med RiWa på Heimdal!). Another World var det spillet vi måtte vende tilbake til flere ganger før det ble rundet. Tror at mange som husker dette spillet som "lett" benyttet seg av kodene for å hoppe over levels. Å spille dette fra start til slutt uten kodebruk er rimelig utfordrende, men langt fra umulig. Det krever bare at man holder ut. Dette er VIRKELIG "prepare to die"-gameplay.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker jeg og en kompis spilte mye Another World og Myst da vi var liten. Vi kom oss til slutt gjennom Another World, men Myst måtte vi til slutt bare gi opp. Vi spurte til og med faren til kompisen om han kunne hjelpe oss med Myst, men han satt like fast som vi gjorde  :p Spilte gjennom Another World igjen for et par år siden og da gikk det rimelig greit, men det krevde mye tålmodighet.

Lenke til kommentar

Spilte Another World på SNES. Det var vanskelig da også. Dette var i tiden hvor man fikk leid spill på den lokale videosjappa (Har fortsatt mitt "Nintendo Rental Card" :p , hilser til alle andre trøndere som er oppvokst med RiWa på Heimdal!). Another World var det spillet vi måtte vende tilbake til flere ganger før det ble rundet. Tror at mange som husker dette spillet som "lett" benyttet seg av kodene for å hoppe over levels. Å spille dette fra start til slutt uten kodebruk er rimelig utfordrende, men langt fra umulig. Det krever bare at man holder ut. Dette er VIRKELIG "prepare to die"-gameplay.

Brukte ikke noe koder, og visste ikke at det fantes heller. Er nok mer at vi hadde tid og ingen syk backlog av spill som gjorde at vi spilte noe annet i stedet.

Husker stjerneverden i Mario world. Den var vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...