Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være en port? Dette er nok et nytt spill. Gir ingen mening å kjøre en sånn teaser om det er en port.

EDIT: Spillet blir kalt «Nintendo Switch Super Smash Bros Working Title» på Nintendos offisielle sider, så jeg er ganske sikker på at dette er er helt nytt spill.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Smash er jo stort. Ikke for meg, men for mange.

Crash på Nintendokonsoll er jo....ganske stort i historisk sammenheng i hvert fall.

Demon Souls er ikke verst, men ikke noe for meg. Jeg kan verdsette at det er en bra ting for Nintendo, though.

Octopath Traveller ser så sykt bra ut. South Park likeså. Okami er jo legendarisk, selv om det er gammelt. Det er mange gode spill som kommer de nærmeste mnd. Kanskje litt mye i mai og juni, skulle gjerne hatt mer info om hva som skjer til høsten også. Men det kommer vel. 

Splatoon, ARMS og Mario Tennis er ikke for meg, men det er jo viktige spill for konsollen.

Undertale er ikke alles type grafikk, men det er et spill med godt rykte.

Skuffet over at Luigi's Mansion remake kommer til 3DS og ikke Switch.

Men folkens, 3DS-spill som kommer ut i 2019. 2019. Smak på det.

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Kjøper veldig sjeldent spill mellom mars og september, så jeg bryr meg ikke så mye om at det er litt tynt fremover nå. Selv om det er en del av de kommende spillene jeg faktisk vurderer, spesielt Okami som jeg aldri har spilt og Octopath Traveler.

Det vil nok bli annonsert mye nytt på E3 som kommer før jul. Med Smash og muligens Metroid Prime 4 i år så er jeg allerede veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg New 3DS XL, så greit for min del at de enda holder liv i konsollen :p Ellers er det kanskje på tide å sette seg ned med Okami, kom aldri godt i gang der på PS2. 

Trodde aldri det skulle skje, men med Switch så ha suget på håndholdt spilling steget betraktelig! Så ny 3DS i hus og ett par PS Vita måtte jo til..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Forrige Smash Bros kom for hele fire år siden, så fatter ikke at så mange er helt overbeviste om at dette bare er en rask port. De har hatt god tid på seg til å lage et helt nytt spill. For den saks skyld fikk vi jo flere nye porter bekreftet. Hvorfor skal Smash da være den eneste porten i hele direkten der de ikke sier det er en port? Det gir ikke mening. Det gir enda mindre mening at de fokuserte på to Inkling's som skjøt på hverandre, før de avslørte det som Smash Bros. Inklingene har vel aldri vært i Smash før? Så hvis dette bare var en port, hvorfor starte med å avsløre inklings, så Smash logoen, og så avslutte uten å si det er en port? Uansett hvordan jeg snur og vender på det fatter jeg ikke hvorfor folk netker å godta at dette ikke er en port.

Lenke til kommentar

Spørsmålet nå er om jeg skal spare meg de 200-300 kronene Okami HD vil koste og heller spille det på Wii. Har hatt det stående i hyllen i hvem vet hvor mange år. 

Nintendo Switch har nok spart noen godbiter til E3. Vi vet lite om hva som kommer til høsten/jul. Smash kommer vel i oktober/desember, men det meste de viste i dag var jo vår/sommer. 

Lenke til kommentar

Splatoon, ARMS og Mario Tennis er ikke for meg, men det er jo viktige spill for konsollen.

Det som overrasket meg mest (og på en bra måte) er at det er en historie-expansion til Splatoon 2. En ting jeg har vært kritisk til helt fra Splatoon 1 er at de fokuserer nesten utelukkende på PvP-biten. Historien i Splatoon 2 var langt bedre, og Salmon Run er jo morsomt nok, når vi for en gangs skyld får lov til å faktisk spille det. Men bortsett fra det har de jo fokusert nesten utelukkende på å støtte PvP hele veien. Å få en historie-expansion viser at de tør satse på franchisen, og på oss som hater PvP.  Så jeg tar mer enn gjerne imot mer solo-content. Det gir meg håp om at neste Splatoon vil være et rent single-player spill. Selvsagt vil de jo ikke droppe PvP, men de kan heller lage et rent PvP-spill og bygge videre på det, og holde solo-biten uavhengig. Så historie-expansion nå, historie-fokusert spill neste gang? Lov å håpe. :)

Lenke til kommentar

Fra ResetEra:

SUMMARY

3DS
======
WarioWare Gold - Aug. 3
Dillon's Dead Heat Breakers - May 24 [eShop]
Mario and Luigi Inside Story + Bowser Jr's Journey - 2019
Detective Pikachu - March 23
Luigi's Mansion for 3DS - 2018

Switch
======
Kirby Star Allies getting free character updates starting March 28 (Rick, Kine and Coo, then Marx, then Gooey)
Okami HD - summer 2018
Sushi Striker: The Way of Sushido - June 8 [also on 3DS]
Octopath Traveler - July 13 [demo available now]
Travis Strikes Again: No More Heroes - 2018
Dark Souls Remastered and Solaire of Astora amiibo - May 25
Mario Tennis Aces - June 22 [prelaunch tournament planned ... sometime]
Captain Toad: Treasure Tracker - July 13 [also on 3DS]
Underdale - sometime?
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - July 10
Little Nightmares: Complete Edition - May 18 [Pac-Man amiibo functionality]
South Park: The Fractured But Whole - April 24 [DLC packs one and two April 24, DLC pack three later in 2018]
Hyrule Warriors Definitive Edition - May 18
ARMS tournament now through March 18, Global Testpunch for three days starting March 31
Splatoon 2 version 3.0 coming late April, 100-plus new pieces of gear, three stages (Piranha Pit, Camp Triggerfish, Wahoo World), Rank X higher than Rank S, Callie appears in Octo Canyon
Splatoon 2 first paid DLC: Octo Expansion, campaign with playable octoling that's usable in multiplayer - summer 2018 for $19.99 [purchase early on eShop now to get octo headgear and clothes]
Super Smash Bros. - 2018 [playable Inklings]

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som overrasket meg mest (og på en bra måte) er at det er en historie-expansion til Splatoon 2. En ting jeg har vært kritisk til helt fra Splatoon 1 er at de fokuserer nesten utelukkende på PvP-biten. Historien i Splatoon 2 var langt bedre, og Salmon Run er jo morsomt nok, når vi for en gangs skyld får lov til å faktisk spille det. Men bortsett fra det har de jo fokusert nesten utelukkende på å støtte PvP hele veien. Å få en historie-expansion viser at de tør satse på franchisen, og på oss som hater PvP.  Så jeg tar mer enn gjerne imot mer solo-content. Det gir meg håp om at neste Splatoon vil være et rent single-player spill. Selvsagt vil de jo ikke droppe PvP, men de kan heller lage et rent PvP-spill og bygge videre på det, og holde solo-biten uavhengig. Så historie-expansion nå, historie-fokusert spill neste gang? Lov å håpe. :)

Ja, det er sant. Hadde ikke forventet en historiedel, SP og altting. :)

Lenke til kommentar

Dark Souls relaterte Amiboo's er vel kansje det som skal til for at jeg skal kaste meg på de greiene der også! Smash Bros er jeg blitt fullstendig utbrent av så synes de titlene trenger en lang pause, og Luigi's Mansion port til 3DS men ikke noe pip om Luigis Mansion 2 port til Switch?!

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Synes Mario Tennis så ganske gøy ut jeg. Mulig å prøve Dark Souls før lansering er også bra, jeg er usikker på om det er noe jeg vil like.

Ble ganske fornøyd når jeg så et nytt WarioWare-spill, men litt skuffa når det er på 3DS. Men jaja, det er et spill hvor grafikken betyr ingenting, så det er et nytt 3DS-spill jeg faktisk kan tenke meg.

Okami og Captain Toad er muligens interessant. Vi får se.

Lenke til kommentar

Haha, ser dere, det er lurt å ha så lave forventninger som mulig. 

Kanskje jeg plukker opp Splatoon 2 når det kommer en historiedel. Liker ikke generellt rene multiplayer spill. Så S1 spilte jeg bare et par dager og aldri mere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kanskje jeg plukker opp Splatoon 2 når det kommer en historiedel. Liker ikke generellt rene multiplayer spill. Så S1 spilte jeg bare et par dager og aldri mere.

Ungene spiller kun multiplayer i splatoon 1 og 2, og de er 6 og 9 år :p

Lenke til kommentar

Splatoon 2 har jo en SP del. Riktignok ikke spesielt interessant en, men til tider svært utfordrende.

Men splatoon 2 MP er helt sykt artig. Og har fått masse nytt og gratis dlc.

Bare jeg som tenker på at spill som dark souls og crash bandicoot er litt dumme spill å spille på switch? Selv har jeg lyst til å kaste kontrolleren veggimellom når jeg blir eid i de spillene på PlayStation. Om man ender opp med å gjøre det på switch så kaster man jo hele konsollen :-p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Jeg er ikke unge lengre. Jeg trenger noe med litt mere substans enn bare multiplayer online-greier i spillene mine. Blir veldig fort lei av deathmatches der outcome ofte virker helt tilfeldig, så det ble ikke mange timene med S1 hos meg.

Men nå er jo jeg den typen gamer som ALDRI rører Multiplayer-knappen i noen spill, noensinne. Jeg tvang meg til å spille litt Splatoon 1 men det var ikkeno morsomt i lengden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er ikke unge lengre. Jeg trenger noe med litt mere substans enn bare multiplayer online-greier i spillene mine. Blir veldig fort lei av deathmatches der outcome ofte virker helt tilfeldig, så det ble ikke mange timene med S1 hos meg.

Men nå er jo jeg den typen gamer som ALDRI rører Multiplayer-knappen i noen spill, noensinne. Jeg tvang meg til å spille litt Splatoon 1 men det var ikkeno morsomt i lengden.

Ser at man er lagd forskjellig. Selv er jeg 31 år og ble totalt hekta på S2. Kanskje aller mest i ranked mode og det og hele tiden forsøke å forbedre seg for S2 er et spill som er overfladisk enkelt, men vanskelig å mestre, litt som med Rocket League. Så akkurat der syns jeg S2 leverer på substans så det holder. Og det å finne de riktige kombinasjonene med våpen og ability etc. (noe jeg tror også er årsaken til at det er et veldig populært esport-spill i asia).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...