Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nah, dette er ikke blant de vanskeligste i sjangeren, det kan ikke sammenlignes en gang. Spillet har en ganske god vansklighetskurve, slik at alle vil oppleve at de mestrer spillet uten store problemer. Spillet blir heller ikke mye mer vanskeligere utover, men i stedet introduserer det nye mekanismer som gir deg nye utfordringer uten at det blir mer vanskelig. I tillegg har spillet en historie som skaper en stemning, noe som er uvanlig i denne type spill. For fans av plattformspill er Celeste blant det ypperste. Det overrasker meg enda at i disse dager er det mulig å lage en 2D-plattformer som føles unikt og friskt som dette.

Lenke til kommentar

Nah, dette er ikke blant de vanskeligste i sjangeren, det kan ikke sammenlignes en gang. Spillet har en ganske god vansklighetskurve, slik at alle vil oppleve at de mestrer spillet uten store problemer. Spillet blir heller ikke mye mer vanskeligere utover, men i stedet introduserer det nye mekanismer som gir deg nye utfordringer uten at det blir mer vanskelig. I tillegg har spillet en historie som skaper en stemning, noe som er uvanlig i denne type spill. For fans av plattformspill er Celeste blant det ypperste. Det overrasker meg enda at i disse dager er det mulig å lage en 2D-plattformer som føles unikt og friskt som dette.

Der ble jeg overbevist gitt. Tar sjansen og kjøper det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke noe Celeste her i huset iallefall. 2D har jeg ingenting i mot, men pixelart synes jeg er regelrett latskap i 2018.

Lenke til kommentar

Ikke noe Celeste her i huset iallefall. 2D har jeg ingenting i mot, men pixelart synes jeg er regelrett latskap i 2018.

Pixelart har en egen sjarm, og er en gave for indieutviklere. Stardew Valley, Terraria og Starbound er fantastiske spill for å ta noen eksempler.

• Liker 2
Lenke til kommentar

CRASH BANDICOOT N SANE TRILOGY IS APPARENTLY COMING TO NINTENDO SWITCH AND PC

https://press-start.com.au/news/nintendo/2018/02/05/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-nintendo-switch-pc/

Som Sony fanboy fra midten av 90-tallet var Crash Bandicoot et av de aller første spillene jeg spilte og virkelig fikk et forhold til. For meg har Crash vært selve symbolet på og maskoten til PlayStation, så jeg må innrømme at jeg har blandete følelser til at Crash skal komme til andre plattformer. ?

Lenke til kommentar

God pixelgrafikk kan være mer tidkrevende å lage enn 3D-grafikk. I 2D-grafikk må hvert bilde i animasjonen lages for seg, mens i 3D-grafikk trenger man kun å spesifisere nøkkelbilder, og så fylles resten automatisk.

Se på Owlboy for eksempel, som det tok ti år å lage blant annet fordi pikselgrafikk er så tidkrevende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp og nedlasting av både spill og DLC er både enkelt og lynkjapt på Switch, så håper det fortsetter i den stilen :)

Akkurat DET er vel ett absolutt minstekrav :p

Det burde det være, men ser man på f.eks. PS4 så er jo ting fryktelig tregt og en god del mindre brukervennlig. 

Kan ikke si jeg har hatt problemer på PS4, og jeg har stort sett kjørt digitale løsninger der denne generasjonen.

Det har jeg og. Problemer har ikke jeg hatt heller, men PS Store er jo veldig treig/laggy og man må ofte gå veldig mange steg før kjøp. Sammenlignet med Switch er det sirup, men igjen er det jo også en god del mer innhold de skal organisere på PS4. 

Lenke til kommentar

Største problemet med e-shop er at det er unøvendig vanskelig å finne spill hvis man ikke vet hva man leter etter, eller at det enten er under "recent releases", "top sellers" og "coming soon". Det er over 400 spill på e-shop men knapt 50 av de vises frem.

Skulle vært mulig å finne spill sortert etter sjangre, eller la oss si jeg er inne på Celeste så kommer det opp "mer som Celeste", slik som på Steam.

Lenke til kommentar

CRASH BANDICOOT N SANE TRILOGY IS APPARENTLY COMING TO NINTENDO SWITCH AND PC

https://press-start.com.au/news/nintendo/2018/02/05/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-nintendo-switch-pc/

Som Sony fanboy fra midten av 90-tallet var Crash Bandicoot et av de aller første spillene jeg spilte og virkelig fikk et forhold til. For meg har Crash vært selve symbolet på og maskoten til PlayStation, så jeg må innrømme at jeg har blandete følelser til at Crash skal komme til andre plattformer.

Crash har jo vært på andre platformer siden starten av 2000-tallet. :) GBA, Gamecube, Wii, Xbox og Xbox 360 i hvert fall.

Men kan skjønne det er litt annerledes nå når det faktisk er snakk om de originale PS1-spillene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...