Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ? Nei nyheten kom i dag. Original-artikkelen har ikke blitt postet her?

Masse Nintendo-nyheter i dag btw!

Hvilke nyhet? alt dette har vært kjent siden vi ble kjent med Switch.

http://www.polygon.com/2016/10/21/13360010/nintendo-switch-dock-power-tv-output

Der har vi bekreftelse på det.

“The main function of the Nintendo Switch Dock is to provide an output to the TV, as well as charging and providing power to the system,” 

Mer power = mer performance.

Systemet er allerede kjent til å levere 1080p da dagens Tegra x1 pusher 1080p allerede, og neste Nintendo Switch chip er basert på nVidia Tegra og det er så si 99.9% sikker at noe ikke blir dårligere.

Og hvis skjermen er 720p, du forstår vel godt at maskinen vil ikke kjøre i full speed for å dra 720p? Selvsagt er det mange moduser akkurat som vi har på veldig mange ting, som for eksempel noe du holder i hånda hverdag, mobiltelefon, tror du den kjører i full modus hele tiden? nei, og hvorfor det? for å spare strøm. 

Det finnes ikke så veldig mange muligheter her for å ta feil her, eneste nyheten jeg kan se i artikkelen er at det er vifte på docking? hmm... 

Skal vi tro på han/henne på det eller skal vi tro på Foxconn fyren? han påstår det motsatte.

http://www.gamepur.com/news/25151-nintendo-switch-leak-foxconn-manufacturer-suggests-its-more-powerful-xbox.html

• There's no fan on the dock, but hole on the back of the dock to allow air absorbing then out from the console's top vent

Laura Kate Dale skal man ikke høre på, dette er bare for å få litt rep eller fame in da internett, 50-50 sjanse for å få rett her.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Må dele denne også, er litt wall of text men mange valid points, veldig mange faktisk. Noe jeg ikke har egentlig tenkt på, spesielt .. hva skjer når man mister en sånn ipad på gulvet? er ikke det noe kidsa kan finne på nokså enkelt? =)

Men here it goes: (wall of text)

"The more powerful the better."

I totally disagree.
Most powerful won't help you much when you are way too expensive. cough PS3 cough
The third parties will simply go for the not as powerful cough 360 cough.
Which also means more storage on discs is also not "better".

Remove the awful blu-ray disc drive, which is slow like a snail from the PS3. Boom $350 saved. Boom Sony wouldn't have needed to sell it for a huge loss, or at least they would have been able to sell it for $300 with the same crazy loss as they did.

"Most powerful" also never won anything except maybe this generation because of millennials. And actually 3DS won this generation. The weaker console lmao. As always.
Gameboy was weak, but had all the games -> won
PS1 was weak, but had all the games -> won
PS2 was weak, but had all the games -> won
Wii was weak, but had all the FUN games -> won
DS was weak, but had ... I think you got it by now.
3DS was...
etc.

The problem with the Switch isn't the price. 200 pounds? Would buy one. But when there are almost only Wii U downgrade ports, then that's pretty bad. When there are frame rate issues, that's also pretty bad. And when you can't deliver even the experience that Wii U gave, then it looks really bad.

The Switch was not designed by Nintendo. It feels like that. It feels like a half-baked third party console, that silly third parties would have made. And now we are at the "maybe will release these PORTS maybe, when it sells well"-state.

The Switch was obviously not Iwata's idea. Iwata's idea was probably the Wii U gamepad + Wii U console, but better and in a way that the Wii U gamepad would work as stand alone. Wii U gamepad + console combined would have improved performance by lots etc. THAT would have been the Nintendo way.

Would third parties have hated that? Possibly. But the games would have been great. And it would have been an improvement, not a downgrade.

And the existing Wii U software would have still simply worked. Nintendo wouldn't have needed to port stuff over.

The Switch however is badly designed. It can't even deliver the same gameplay that Wii U was able to do.

Want to design Super Mario Maker courses on the Switch? Silly you, take the Switch out of the cradle. Can't design courses while it's inside the cradle, like the Wii U could. But you won't be able to play it on the big screen while it's outside of the cradle. Have to put it in.

It seems the new CEO is crashing Nintendo. As I already said - who is even the target audience of the Switch? Hipsters?

Wii U owners already HAD a way better experience. Oh sure, running around with it, nice, but whatever. When I have to sacrifice gameplay for that, then no. Children are already a problem, because look at the thing. What did Iwata do? Tell the engineers to let DS+3DS fall from 1 meter height multiple times without the portable Nintendo consoles breaking. Engineers managed to do that. But the Switch? Will switch itself into 500 pieces after 1 fall. Thanks incompetent Nvidia.

So families are not the target either.
Maybe Apple lovers? But those already own overpriced Apple products.

More powerful like the Vita you say?
More powerful like the original Xbox you say?
More powerful like the PSP you say?
More powerful like the PS3 you say?
etc.

btw. isn't eh most powerful thing a regular PC? Then why not simply get one of those? You can even upgrade it anytime you want and not be allowed to do that every 3 years only like with the PC4.

Lenke til kommentar

Hvem er det du siterer? Veldig bastante meninger. At PS3 tapte, at Wii vant og at PS1 var svak er alle utsagn som er åpen for debatt.

For øvrig motsier han/hun seg selv. Sier hardware ikke er viktig (kun spill), for deretter å si at lav framerate er et problem.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

PSX var super weak og treg, har folk allerede glemt CD/DVD-rom loading og faenskap. Er en grunn DVD/Bluray ikke finnes på dagens pcer lenger. Se på Switch også, hvor er bluray?

PSX vs Sega Saturn, orker ikke å ta N64 inn i bildet da det kom noen år etter, tar det som selvfølge at den er kraftigere på noen måter. Men poenget står enda, PSX var svak. Til og med Sega Saturn var raskere men den feilet, ryktene sier programering til den var et herk men hva vet vel jeg, eneste info jeg har er at PSX vant krigen her.

The PS1 was incapable of providing perspective correction for the 3D graphics it showed on screen. So whenever the camera moved, you could see all the polygons warp and change form.

Men det spilte ingen rolle, grafikk var ikke tingen back then. Joda jeg husker hvor syk skarp bilde jeg fikk med SCART kabel via VHS spiller (uheldigvis hadde vi ikke SCART på TVen enda). Vi pratet ikke om hardware da heller, det var kun prat om 16 vs 32 bits. Noe vi egentlig ikke visste hva betydde, det eneste var at 32 var større enn 16.

Wii vant, ingen diskusjon her, salgstall lyger ikke.

Hva prater du om, framrate var et problem med Wii U, ingen overraskelse. Det han prøver å si er at WiiU var så svak at mange valgte å ikke lage spill til den da den kunne ødelegge imaget til dem fordi hardwaren på wii u var underperforming sinnsykt mye ved siden av konkurrentene.

Tenk deg hvis jeg lagde "skype" nå og kun til linux? det ville være det dummeste jeg har gjort i hele programmering historien, eller i hele programeringshistorie of all time. Samme var det med PS4 Xbone og Wii U. Wii U er som batteri bil i en stor motorvei, selvfølgelig vil du ha problemer når du er i market og ikke møter noen standarder.

Switch har fokus på nytt market -> se, mobil. Så hardware betyr ikke noe nå lenger, de er alene på toppen og alene i denne bransjen, eller de har da smarttelefoner som farlige konkurrenter som bare trenger en kommando så går dem viral på mobil market. De gjør allerede det for å si det men ikke på sammen nivå som vi ser konsoll/PC gaming. Mobil er fortsatt veldig casual og passer dem best men det blir bare mer og mer av mobilt gaming og til slutt er det standard blandt alle.

Så nei, hardware er ikke viktig for Nintendo for øyeblikket, er en grunn hvorfor Reggie sier det.

Sier "for øyeblikket" fordi det vil komme konkurrenter, det er bare snakk om tid.

Når det kommer til PS4 og Xbox så vil det alltid handle om hardware, vi lever i 2016 og dette har er det mest ekstreme år jeg har noen gang opplevd, det handler kun om hardware.

Lenke til kommentar

PSX var super weak og treg, har folk allerede glemt CD/DVD-rom loading og faenskap. Er en grunn DVD/Bluray ikke finnes på dagens pcer lenger. Se på Switch også, hvor er bluray?

PSX vs Sega Saturn, orker ikke å ta N64 inn i bildet da det kom noen år etter, tar det som selvfølge at den er kraftigere på noen måter. Men poenget står enda, PSX var svak. Til og med Sega Saturn var raskere men den feilet, ryktene sier programering til den var et herk men hva vet vel jeg, eneste info jeg har er at PSX vant krigen her.

The PS1 was incapable of providing perspective correction for the 3D graphics it showed on screen. So whenever the camera moved, you could see all the polygons warp and change form.

Men det spilte ingen rolle, grafikk var ikke tingen back then. Joda jeg husker hvor syk skarp bilde jeg fikk med SCART kabel via VHS spiller (uheldigvis hadde vi ikke SCART på TVen enda). Vi pratet ikke om hardware da heller, det var kun prat om 16 vs 32 bits. Noe vi egentlig ikke visste hva betydde, det eneste var at 32 var større enn 16.

Wii vant, ingen diskusjon her, salgstall lyger ikke.

Hva prater du om, framrate var et problem med Wii U, ingen overraskelse. Det han prøver å si er at WiiU var så svak at mange valgte å ikke lage spill til den da den kunne ødelegge imaget til dem fordi hardwaren på wii u var underperforming sinnsykt mye ved siden av konkurrentene.

Tenk deg hvis jeg lagde "skype" nå og kun til linux? det ville være det dummeste jeg har gjort i hele programmering historien, eller i hele programeringshistorie of all time. Samme var det med PS4 Xbone og Wii U. Wii U er som batteri bil i en stor motorvei, selvfølgelig vil du ha problemer når du er i market og ikke møter noen standarder.

Switch har fokus på nytt market -> se, mobil. Så hardware betyr ikke noe nå lenger, de er alene på toppen og alene i denne bransjen, eller de har da smarttelefoner som farlige konkurrenter som bare trenger en kommando så går dem viral på mobil market. De gjør allerede det for å si det men ikke på sammen nivå som vi ser konsoll/PC gaming. Mobil er fortsatt veldig casual og passer dem best men det blir bare mer og mer av mobilt gaming og til slutt er det standard blandt alle.

Så nei, hardware er ikke viktig for Nintendo for øyeblikket, er en grunn hvorfor Reggie sier det.

Sier "for øyeblikket" fordi det vil komme konkurrenter, det er bare snakk om tid.

Når det kommer til PS4 og Xbox så vil det alltid handle om hardware, vi lever i 2016 og dette har er det mest ekstreme år jeg har noen gang opplevd, det handler kun om hardware.

På den tiden var ps1 å n64 helt toppers da, husker da ps1 å n64 kom ut vi fikk 3d spill for første gang, det var bra nok da men ikke nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...