Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Det er jo vinn vinn for alle at Nintendo gir spill fra Wii U en ny sjanse på Switch. For alle oss som ikke hadde den forrige konsollen er det nok mange spill å se fram til i tillegg til de nye de utvikler for Switch fra bunnen av. Kjekt at Nintendo gjør litt ekstra med versjonene også, slik som battlemode i MK8 og at de smelter 3DS og WiiU versjonene sammen i Hyrule Warriors f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii U utgaven av Hyrule Warriors yter vel ganske dårlig også, så det skal jeg faktisk vurdere til Switch, siden det er Zelda-setting :)

Samme her. Har ikke noe forhold til noen av de denge enormt med fiender spilla tidligere. Men om det kommer et godt tilbud så er jeg åpen for å prøve dette.

Lenke til kommentar

Det er sånn middels-massiv verden uten åpenbare loading screens (de er skjult i heiser, ganger, cutscenes og lignende) med unntak av DLCene og når man dør så hele spillet føles veldig sømløst, men noe vakkert var det ikke originalt nei og noen plassert har man nesten N64 grafikk på trær og slik. Håper på en skikkelig grafikkboost og er spent på å se hvordan Switch versjonen blir.

Lenke til kommentar

Forøvrig: I følge en reddit-tråd har alle mini-Directer blitt etterfulgt av en lang Direct innen 20 dager. Selvfølgelig ingen garanti for at dette må skje nå også, men det er snakk om at det har skjedd 11 ganger tidligere, så det er slettes ikke umulig.

HYPE TRAIN

Lenke til kommentar

Forøvrig: I følge en reddit-tråd har alle mini-Directer blitt etterfulgt av en lang Direct innen 20 dager. Selvfølgelig ingen garanti for at dette må skje nå også, men det er snakk om at det har skjedd 11 ganger tidligere, så det er slettes ikke umulig.

HYPE TRAIN

Og den ordentlige directen blir visstnok da en spill-spesifikk direct i såfall, mest sannsynlig en Fire Emblem-direct.

Alt er bare rykter, såklart. Men har vansker for å tro at det ikke kommer mer info snart, om ikke innen 20 dager så kommer det nok noe info rundt 3. mars.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Switch forleden dag med 1500 discount på gavekort, som jeg egentlig brukte på Pro controlleren og Mario Odyssey når jeg tenker meg om - så dyrt ble det uansett!

Veldig fornøyd med Mario så langt, vekker gode minner fra Super Mario 64. Liker det bedre enn jeg f.eks likte Sunshine, som for meg har gått veldig i glemmeboken.

Er Zelda så bra som folk sier? Frykter det har blitt litt overhyped. Likte de "små" koselige verdenene i Zelda-spillene jeg har spilt før, er litt redd for at stor open world Zelda ikke blir like gøy.

Ellers må jeg selvfølgelig kjøpe Mario Kart 8 Deluxe etterhvert. Hvis Mario Tennis blir bra må det også skaffes. Håper de lager et virkelig bra Mario Party også, for meg er det helt utrolig hvor mye de har strevd med å lage bra Mario Party's siden N64-tiden.

ELLERS, skal jeg innrømme at det er litt downer å ikke ha en virkelig god utvikler som Rare som støtter konsollen med fantastiske exclusives som de gjorde før i tiden. Er liksom bare Nintendo sine egne spill jeg gleder meg til. Multiplatform spill vil jeg alltid foretrekke på PC.

Edit: Ellers vil jeg nevne at det hadde vært SYKT KULT om Nintendo la til alle de beste spillene fra tidligere konsoller, uten at det hadde kostet overdrevent mye. Hadde vært så greit å ha en Nintendo-konsoll man kan ha i all tid, som har alle de beste Nintendo-spillene. Basically hva Steam og Good old games er for PC.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

ELLERS, skal jeg innrømme at det er litt downer å ikke ha en virkelig god utvikler som Rare som støtter konsollen med fantastiske exclusives som de gjorde før i tiden. Er liksom bare Nintendo sine egne spill jeg gleder meg til. Multiplatform spill vil jeg alltid foretrekke på PC.

Retro Studios jobber med et ukjent Switch-prosjekt, som ikke er Metroid Prime 4. Blir veldig spennende å se hva det dreier seg om!

Lenke til kommentar

Er Zelda så bra som folk sier? Frykter det har blitt litt overhyped. Likte de "små" koselige verdenene i Zelda-spillene jeg har spilt før, er litt redd for at stor open world Zelda ikke blir like gøy.

Som ett Zelda spill syns eg ikke det er så bra egentlig, magien fra de gamle er vel ca. null tilstede så langt jeg har kommet. Men liker du open-world spill så kan det være verdt en kikk for det er en relativt stor verden å boltre seg i, om noe tom.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som ett Zelda spill syns eg ikke det er så bra egentlig, magien fra de gamle er vel ca. null tilstede så langt jeg har kommet. Men liker du open-world spill så kan det være verdt en kikk for det er en relativt stor verden å boltre seg i, om noe tom.

Støtter denne beskrivelsen 100%. Som Zelda-spill så synes jeg det er det verste jeg har spilt. Årets største skuffelse for min del. Rett og slett Skyrim i Zelda-drakt, med litt mindre å gjøre og at du kan klatre overalt, hugge trær, bli for varm, for kald, truffet av lynet, etc. avhengig av været/klima. Ikke for meg, men vistnok veldig mange som liker det.

Lenke til kommentar

Eh, BotW er da nærmere de opprinnelige Zelda-spillene enn de som kom etter OoT.

Du tenker kanskje på de nyere og dårlige Zelda-spillene som Skyward Sword? De er ikke Zelda, men Puzzelda.

Lenke til kommentar

Ja det er bra, nei, det er ikke overhyped.

Kjøp Zelda BOTW hardcopy, lettere å selge hvis du ikke liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...