Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

En ting som jeg synes har blitt mer og mer tydelig etter hvert er at Switch er, i veldig stor grad, en håndholdt som tilfeldigvis kan kobles til tv.

Har ikke det vært tydelig helt siden avsløringen? Det er kanskje etterfølgeren til Wii U og ikke til 3DS, men samtidig så er det jo en håndholdt.
Vil tørre å påstå at Switch deler samme skjebnen som DS hadde for noen år siden. DS var ingen direkte erstatter til GameBoy i utgangspunktet, på sikt mistet GameBoy platformen både utviklere og kjøpere. Endret av dxnne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er tung, tunn og egentlig veldig uergonomisk. Jeg har enda til gode å kommer over en ergonomisk utført håndhold konsoll. Men det finnes gripcase løsninger.

Er forøvrig sånn smålig på utkikk etter en DS om dagen, har jo kommet en rekke utgaver her nå siste årene ser jeg. Er vel New 2DS XL som er mest logisk å kikke på ?

Jeg kastet meg over en New 3DS XL så fort nyheten om at New 2DS kom litt fordi jeg har vurdert det lenge og litt fordi jeg tenkte at de gamle modellene da kanskje kom til å bli faset ut etterhvert og umulige å få tak i, og de nye 2DS modellene er jævlig stygge så det var ikke aktuelt å kjøpe de for min del. I tillegg er det jo greit å ha mulighet for 3D effekten om man får lyst til å skru den på. Fant også først ut etter jeg hadde kjøpt min at det er en forskjellige skjermer som blir brukt på 3DS'ene hvor IPS visstnok skal være det aller beste med bedre farger og innsynsvinkler mens TN er ganske mye dårligere på alt utenom 15% lavere strømforbruk eller noe. Slik jeg har forstått det så har noen 3DS'er dobbel TN skjerm, noen har IPS på topp og TN nede mens noen få modeller har dobbel IPS og er derfor mest ettertraktet. Ble derfor rimelig glad når jeg fant ut at den jeg kjøpte faktisk hadde dobbel IPS :D

Alle New 2DS har doble TN skjermer, dårligere lyd og føles generelt litt billigere ut har jeg lest men har ikke satt meg så veldig inn i den modellen, men tror nok du heller burde slå til på en New 3DS selv om den koster litt mer. Jeg kjøpte forøvrig min på Gamezone og jeg ser de har fler på lager så hvis de fortsatt har av samme batchen jeg fikk så er det muligens dobbel IPS på de også :)

EDIT: Det var altså Metallic Black versjonen jeg kjøpte og de har kun 1 igjen på lager

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Urk ja syns ikke så mye om designet på 2DS egentlig. Virket veldig tivoli-aktig ut. Det med IPS og TN er ett godt poeng ja, men det er jo bingo har jeg forstått. Men ja, SNES utgaven av New 3DS XL frister..men den er jo dyr da. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da er nok metallic black fra Gamezone beste alternativ, så kan du eventuelt bruke angrefristen hvis du synes TN skjermene er totalt ræv :p Du får se på det slik at TN skjermer er slik 3DS normalt skal være og er det folk flest har mens det er mulig å være heldig å ende opp med noe bedre til samme prisen

Eventuelt slå til på horesminke New 2DS så er du garantert å få dobbel TN så vet du i alle fall at du ikke blir skuffet av RNG :D

Lenke til kommentar

Mario Tennis ser ut som et mini game. Kan umulig være så gøy at man skal måtte betale fullpris for det?

Ellers er jeg glad for at tropical freeze kommer på switch. Men kirby, dark souls, og alle disse japse-spillene er 0 interessant. Får håpe at octopath traveller kommer om ikke så lenge, da.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

Mario Tennis ser ut som et mini game. Kan umulig være så gøy at man skal måtte betale fullpris for det?

Joda. Flere av de tidligere Mario Tennis-spillene har visst vært veldig gode (de på N64, GC og GBA, i hver fall?) og tatt mange timer å fullføre fullstendig. Regner med det er morsomt å spille med venner, men kan se for meg at variert story-mode kan gjøre det interessant alene også.
Lenke til kommentar

En ting som jeg synes har blitt mer og mer tydelig etter hvert er at Switch er, i veldig stor grad, en håndholdt som tilfeldigvis kan kobles til tv.

Har ikke det vært tydelig helt siden avsløringen? Det er kanskje etterfølgeren til Wii U og ikke til 3DS, men samtidig så er det jo en håndholdt.
Vil tørre å påstå at Switch deler samme skjebnen som DS hadde for noen år siden. DS var ingen direkte erstatter til GameBoy i utgangspunktet, på sikt mistet GameBoy platformen både utviklere og kjøpere.

Jeg tror 3DS kan leve lenge enda, fordi den er så mye billigere enn en Switch. Men det kommer nok ikke så mange flere store spill til den.

Lenke til kommentar

Ellers er jeg glad for at tropical freeze kommer på switch. Men kirby, dark souls, og alle disse japse-spillene er 0 interessant. Får håpe at octopath traveller kommer om ikke så lenge, da.

Mario tennis på GC var fantastisk bra. Etter Mariokart så var det spillet jeg spillte mest på den konsollen. Gøy både som singelplayer men også å spille mot venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...