Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vanskelig for Nintendo å følge opp i 2018. Denne Direct'en tyder jo dessverre også på det. Mario Tennis med story er jeg positiv til, det forrige med story spilte jeg vel på en eller annen form for Game Boy og det var ganske så artig.

Donkey Kong har jeg til Wii:U men gidder liksom ikke å koble opp den og fikk aldri spilt det der så det er jo fristende, men skjønte ikke helt poenget med å inkludere en helt tilsynelatende OP-karakter som kan easy-mode hele spillet?

Bortsett fra det så var det lite av interesse og ekstra innhold til eksisterende spill klarer aldri helt å engasjere meg. Jeg elsket Zelda Breath of the Wild og syntes kanskje det er et av de beste spillene jeg har spilt, og jeg elsket også Super Mario Odyssey. Men når jeg først har fullført og lagt ifra meg et spill så plukker jeg det liksom aldri opp igjen. Har startet opp Zelda nå i etterkant for å prøve Trial of the Sword osv og jeg klarer liksom ikke å gå tilbake til et spill flere måneder etterpå.

EDIT:

Jeg er også temmelig skuffet over at det tilsynelatende ikke er noe PARTYspill i sikte? Det jeg har spilt mest på Nintendokonsoller de siste årene er skikkelig partyspill som er noe av det Nintendo kan bedre enn egentlig alle andre. På Wii så hadde vi jo bøttevis, alt fra Wii Sports, noen faktisk halvgode Mario Party spill til diverse andre greier og til Wii:U så startet jo konsollen med Nintendoland og Wii Party U som begge var veldig solide partyspill som egner seg veldig godt med 3-5 venner + en flaske med alkohol så går kvelden unna for å si det mildt. Vi fikk også Mario Party 10 men det var kanskje det dårligste i serien så det var temmelig skuffende.

Til Nintendo Switch så har vi ikke fått noe som helst enda. Eneste "forsøket" på et partyspill er 1, 2, Switch men det er jo bare 1-on-1 og er jo et helt latterlig dårlig spill.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg synes har blitt mer og mer tydelig etter hvert er at Switch er, i veldig stor grad, en håndholdt som tilfeldigvis kan kobles til tv.

Jupp, det stemmer overens med min bruk av Switch, det er ikke mange minuttene jeg har brukt den på TV'n. Faktisk så kan det hende at jeg bare plukker den ut av stasjonen sin og tar den med bort i sofaen i stedet for å hente frem kontrollere etc. Men det er ganske bra distribuert i hvilken modus folk benytter den mest, og over gjennomsnittet varierer :

1.png

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Mario Tennis er det som stakk seg ut. Klarer dem å lage et like godt spill som GC versjonen blir jeg lykkeli.

Ramguy den OP karakteren i Tropical freze har dem helt sikkert lagt til for at alle skal ha en sjans til å fullføre spillet. Jeg spillte det sammen med kona og sleit virkelig på endel av banene. Nå er disse spillene ofte enklere aleine men Tropical freze er et skikkelig vanskelig plattformspill. Vil du ikke bruke OP fyren er det opp til deg men greit at dem har lagt til muligheten synes jeg.

Savnet bilde av Rabbit versjonen av DK. Utsende på de forskjellige Rabbit utgavene er hysterisk syns jeg.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

En ting som jeg synes har blitt mer og mer tydelig etter hvert er at Switch er, i veldig stor grad, en håndholdt som tilfeldigvis kan kobles til tv.

Jupp, det stemmer overens med min bruk av Switch, det er ikke mange minuttene jeg har brukt den på TV'n. Faktisk så kan det hende at jeg bare plukker den ut av stasjonen sin og tar den med bort i sofaen i stedet for å hente frem kontrollere etc. Men det er ganske bra distribuert i hvilken modus folk benytter den mest, og over gjennomsnittet varierer :

1.png

Min spilles stort sett portabelt da samboeren okkuperer TVen med serier. Så slipper jeg å sitte alene i et helt annet rom på andre TVen^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var denne presentasjonen stort sett for de kommende månedene, slik sett er det imponerende hvor mange spill Nintendo pusher ut, spesielt hvis man legger til alle de andre som ikke var en del av presentasjonen.

Ganske sikker på at siste halvåret av 2018 blir fullt av mange spennende spill til Switch, pluss at Nintendo har gjemt noen ess i ermet frem mot 1 års-jubileet som kommer snart.

Usikker på om det blir noe kjøp annet enn Donkey Kong ut i fra det jeg ser nå, muligens Bayonetta hvis det kjører bra på Switch. Og håper Octopath kommer overraskende fort, det er vel det spillet jeg gleder meg mest til av alle.

Lenke til kommentar

Har ikke det vært tydelig helt siden avsløringen? Det er kanskje etterfølgeren til Wii U og ikke til 3DS, men samtidig så er det jo en håndholdt.

Den koster mye mer og er mindre kraftig enn PS4 og XBox One, så det er jo tydelig at brorparten av prisen er fordi den er håndholdt. Hadde jeg kjøpt en Switch og kun spilt på TV'en hadde det føltes som penger ut av vinduet. (Nå er jo jeg så rar at jeg helst bare vil spille håndholdt, selv på sofaen hjemme, så for meg er Switch konsollen jeg har drømt om i årevis.)

Lenke til kommentar

Ville ikke tatt denne directen som et tegn på at 2018 blir noe svakt år for Nintendo, men kan kanskje se ut som det ikke kommer så mye storslått i løpet av første halvdel av året. 

Directen gjorde ikke grunn ikke så mye for meg, men den var likevel ikke så verst. Nye gratisgreier i Mario er fint, men spørs hvor mye jeg kommer til å gidde å holde på med det. 

Liker forsåvidt at de gir ut en del Wii U-spill, siden mange sto over den konsollen. DK:TF er jo også et utrolig bra spill. Men, som med mye annet på Switch, virker det litt surt å skulle betale fullpris for (som jeg regner med man må). Hyrule Warriors er det forsåvidt greit med, siden det er to spill slått sammen, og hver av dem også er dritsvære. Helt greit for meg om de kjører på i samme stil med Smash Bros. også, altså lager en ultimat sammenslått utgave av 3DS- og Wii U-utgavene med noe ekstra. Føler ikke selv noe stort behov for et helt nytt Smash nå, og virker ikke som det er så stort press fra fandommet forøvrig heller.

Bryr meg ganske lite om alt det andre som ble annonsert. Vurderer å skaffe Kirby.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Liker virkelig ikke alt pratet om at Switch vil ta over som håndholdt, jeg synes ikke Switchen er noe som helst behagelig å bruke håndholdt. 3ds vil alltid være den beste håndholdte konsollen for meg, Nintendo er idiotier hvis de avliver en såpass populær og bra håndholdt konsoll. Forhåpentligvis så lager de en 4DS

Lenke til kommentar

Ikke så mye jeg hang meg fast på der. Ys 8, Fe, SNK, mjah. Får se hva denne DS Remaster er for noe, om de mixa sammen flere av spillene eller bare gir DS1 ENDA en hd remake..heldigvis kommer det jo lassevis av indietitler som vanlig iløpet av året.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Liker virkelig ikke alt pratet om at Switch vil ta over som håndholdt, jeg synes ikke Switchen er noe som helst behagelig å bruke håndholdt. 3ds vil alltid være den beste håndholdte konsollen for meg, Nintendo er idiotier hvis de avliver en såpass populær og bra håndholdt konsoll. Forhåpentligvis så lager de en 4DS

Det er jo mulig det kommer en mini-switch en gang. Nintendo har jo revidert konsollene sine, spesielt de håndholdte. Problemet kan jo kanskje være at UI-et blir for lite.

Lenke til kommentar

Synes du Switch er ubehagelig som håndholdt på grunn av størrelsen eller noe annet? Har ikke holdt en Switch i hendene enda selv, men ut i fra bilder så ser joyconsene forferdelig ubehagelige ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Synes du Switch er ubehagelig som håndholdt på grunn av størrelsen eller noe annet? Har ikke holdt en Switch i hendene enda selv, men ut i fra bilder så ser joyconsene forferdelig ubehagelige ut.

For lang, hadde den vært en tredjedel kortere ville det vært kjekk å bruke
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke joycons, de er så fordømt små, bomma på knappene hele tiden. Det er ikke så ille når man holder en i hver hånd, men fortsatt..Så kjøpte meg en pro controller som er dritbra til alt, og kan som bonus brukes på PC også via bluetooth. Kan spille håndholdt med kontroller også, men da trengs et bedre stativ enn det den foten som er innebygd, den lager alt for bratt vinkel. Kunne tenkt meg et stødig stativ til skjermen som har trinnvise vinkler på foten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har null problemer med Switch i håndholdt modus, og har heller ikke pro kontroller.

Switch er mye mer behagelig å holde enn en 3DS mener jeg.

Digger å kunne sitte med hendene fra hverandre med en kontroller i hver hånd. Syns merkelig nok ikke kontrollene er for små selv om jeg har lange fingre.

Lenke til kommentar

Den er tung, tunn og egentlig veldig uergonomisk. Jeg har enda til gode å kommer over en ergonomisk utført håndhold konsoll. Men det finnes gripcase løsninger.

Er forøvrig sånn smålig på utkikk etter en DS om dagen, har jo kommet en rekke utgaver her nå siste årene ser jeg. Er vel New 2DS XL som er mest logisk å kikke på ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tenk hvor stygg den hadde vært hvis den skulle vært mer ergonomisk. Synes den er ganske ok å spille med håndholdt, bedre enn alle DS-ene og mer behagelig enn Vita. Når jeg tenker meg om har det vel aldri blitt laget en håndholdt som er bedre å holde i som jeg kommer på, men trives best docked med Pro Controller selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...