Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

Overrasket over at ikke den rekorden tilhører PS4.

 

Why the Nintendo Switch is selling so well

 

IT HAS NO COMPETITION
IT HAD THE BEST GAMES OF 2017
THE PRICE IS RIGHT
NINTENDO MANAGED SCARCITY LIKE A CHAMP
IT’S EASY TO JUSTIFY IF YOU HAVE KIDS
IT’S A SOCIAL SYSTEM
 
Eller som jeg pleier å si, du er ikke voksen før du innrømmer at du er barnslig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IT HAD THE BEST GAMES OF 2017

IT’S A SOCIAL SYSTEM

Ueanig i disse to, spill er ekstremt subjektivt selvfølgelig, men kun Mario Odyssey er ikke nok til å overgå alle de andre bra spillene til andre plattformer. At den er sosial er både ja og nei, på online, party og kommunikasjon med andre er de andre maskinene mye bedre, mens jeg ser poenget med at man kan ta maskinen med seg og spille på gata sammen, men hvor mange bruker egentlig Switch sånn? Ellers er nok analysen riktig. :p

Lenke til kommentar

 

IT HAD THE BEST GAMES OF 2017

IT’S A SOCIAL SYSTEM

Ueanig i disse to, spill er ekstremt subjektivt selvfølgelig, men kun Mario Odyssey er ikke nok til å overgå alle de andre bra spillene til andre plattformer. At den er sosial er både ja og nei, på online, party og kommunikasjon med andre er de andre maskinene mye bedre, mens jeg ser poenget med at man kan ta maskinen med seg og spille på gata sammen, men hvor mange bruker egentlig Switch sånn? Ellers er nok analysen riktig. :p

 

 

Vet jeg hever ut en brannfakkel her, men jeg synes online spilling er usosialt, 8 i samme stue som kjemper om å vinne er uslåelig, enten det er Monopol, Sequence  eller Splatoon....det er sosialt det! (har ennå tilgode å spille 8 player Splatoon i stua her)

Lenke til kommentar

 

 

Nintendo har vel kun oppgradert størrelsen på konsollene sine (iallefall når det gjelder xDS serien sin). Så kanskje en Switch LL/XL (LL er navnet på xDS XL i Japan) da

 

Har lite tro på noen switch 2.0 med det første. Mulig små endringer i brikker for mindre strømforbruk (mindre strømslukende prosessor eller wifibrikke som bruker mindre strøm), men en fullstendig endring i design og hardware har jeg lite tro på foreløpig. Og det er ingenting som tyder på at Nintendo planlegger det.

New 3ds har bedre hardware enn 3ds/xl så ikke bare størrelsen nei.

Og N3DS kom ut tre år etter 3DS. ;)

Var jo ment som et svar på at Nintendo kun endret skjermer på 3ds. Selv om n3ds kom tre år etter er den fortsatt en 3ds.

 

Og forskjellen er vesentlig da 3ds har dual core arm11 med 268 MHz CPU, 128 mb ram, 6 mb vram

 

N3ds har en quad core arm11 på 804 MHz, 256 mb ram og 10 mb vram.

 

Gpuen er jeg usikker på da begge har en Pica200, så tror gpuen er den samme.

Lenke til kommentar

Vet jeg hever ut en brannfakkel her, men jeg synes online spilling er usosialt, 8 i samme stue som kjemper om å vinne er uslåelig, enten det er Monopol, Sequence  eller Splatoon....det er sosialt det! (har ennå tilgode å spille 8 player Splatoon i stua her)

 

Om du har lyst til å spille monopol med åtte spillere tror jeg det finnes en billigere løsning enn å kjøpe 8 stykk switch med spill.

Lenke til kommentar

 

Vet jeg hever ut en brannfakkel her, men jeg synes online spilling er usosialt, 8 i samme stue som kjemper om å vinne er uslåelig, enten det er Monopol, Sequence  eller Splatoon....det er sosialt det! (har ennå tilgode å spille 8 player Splatoon i stua her)

 

Om du har lyst til å spille monopol med åtte spillere tror jeg det finnes en billigere løsning enn å kjøpe 8 stykk switch med spill.

 

 

Ja, har kun pappversjonen her i huset. ;)

Lenke til kommentar

 

Vet jeg hever ut en brannfakkel her, men jeg synes online spilling er usosialt, 8 i samme stue som kjemper om å vinne er uslåelig, enten det er Monopol, Sequence  eller Splatoon....det er sosialt det! (har ennå tilgode å spille 8 player Splatoon i stua her)

 

Ikke så stor brannfakkel det egentlig, er ingen kjempestor tilhenger av online jeg heller, men klart det kan være sosialt, kommer helt ann på hvordan du velger å gjøre det. Jeg mente å fremheve helheten av tilbudet du har på andre maskiner, med online, party chat, communities, osv. Alt det der gjøres mye bedre enn på noen Nintendo konsoll. Det, samt enhetlig brukerkonto, er noe Nintendo har ignorert altfor lenge.

 

Jeg er enig med deg i at det er en annen opplevelse på sitte flere i samme stue og spille på samme skjerm, og Nintendo Switch er uten tvil den maskinen som passer best, og er mest fokusert på denne måten å spille på. Nintendo har også pleid å være de som gir ut flest og best spill til akkurat dette. Det betyr jo ikke at man ikke kan få denne typen opplevelse på andre maskiner også. Jeg er også usikker på nøyaktig hvor mange som benytter seg av dette mer enn en gang i blandt. Skulle gjerne sett tall på dette. Vet fra egen vennekrets at de fleste har gode barndomsminner til spilling i split-screen på Nintendo, og noen av dem har også kjøpt Switch av slike nostalgiske grunner, men få bruker det noe særlig ofte.

 

 

 

IT HAS NO COMPETITION

IT’S EASY TO JUSTIFY IF YOU HAVE KIDS

Det er disse to jeg mener står for opp mot 80-90% av salget. Det er ingen andre konkurrenter i denne målgruppen (hybrid-maskin), Nintendo er kanskje de beste på å finne nye markeder. Switch posisjonerer seg som både håndholdt og stuekonsoll, og må dermed også på sikt (i alle fall om de faser ut 3DS) selge for begge markeder sammenlagt. Så langt ser det ut til å virke. Og hvis de klarer å lokke begge markeder med seg kan man forvente enorme salgstall. 3DS har vel solgt ca 70 millioner, og DS solgte 150 millioner.

 

Det med barnefamilier vet jeg er 100% sant, har flere eldre søsken med barn, og de har gode minner til Nintendo, og føler de er til å stole på med barnevennlige spill og maskiner, så de i den kundegruppen kjøper nok Switch i hopetall.

 

 

 

Overrasket over at ikke den rekorden tilhører PS4.

Hvis du tenker på det jeg har nevnt over så er det vel ikke SÅ overraskende? Håndholdt markedet til Nintendo er gigantisk. Majoriteten av salgene der er basert på Pokémon franchisen, så når det spillet kommer kan kanskje salget av Switch doble seg raskt.

Switch har også hatt et fantastisk julesalg. Er nok mange barn som fant en Switch under treet i 2017.

Lenke til kommentar

 

 

Vet jeg hever ut en brannfakkel her, men jeg synes online spilling er usosialt, 8 i samme stue som kjemper om å vinne er uslåelig, enten det er Monopol, Sequence  eller Splatoon....det er sosialt det! (har ennå tilgode å spille 8 player Splatoon i stua her)

 

Ikke så stor brannfakkel det egentlig, er ingen kjempestor tilhenger av online jeg heller, men klart det kan være sosialt, kommer helt ann på hvordan du velger å gjøre det. Jeg mente å fremheve helheten av tilbudet du har på andre maskiner, med online, party chat, communities, osv. Alt det der gjøres mye bedre enn på noen Nintendo konsoll. Det, samt enhetlig brukerkonto, er noe Nintendo har ignorert altfor lenge.

 

Jeg er enig med deg i at det er en annen opplevelse på sitte flere i samme stue og spille på samme skjerm, og Nintendo Switch er uten tvil den maskinen som passer best, og er mest fokusert på denne måten å spille på. Nintendo har også pleid å være de som gir ut flest og best spill til akkurat dette. Det betyr jo ikke at man ikke kan få denne typen opplevelse på andre maskiner også. Jeg er også usikker på nøyaktig hvor mange som benytter seg av dette mer enn en gang i blandt. Skulle gjerne sett tall på dette. Vet fra egen vennekrets at de fleste har gode barndomsminner til spilling i split-screen på Nintendo, og noen av dem har også kjøpt Switch av slike nostalgiske grunner, men få bruker det noe særlig ofte.

 

 

 

 

 

 

Ååååhhh hvor jeg savner de utallige timene med firdelt skjerm, Goldeneye, Wave race splitscreen,  Mortal combat, alt skjedde hjemme i stua med venner......

Lenke til kommentar

Men det var sikkert 20 år siden. Om du kjøper samme konsollen nå blir det ikke samme opplevelsen, så hvorfor henge seg fast i nostalgien? De vennene du hadde da er også 20 år eldre nå med familie og barn og alt mulig rart sikkert.

 

Man slutter vel ikke å være venner etter 25 år?, å sitte å nippe til en skarp en mens det er samlet gamle venner i stua som spiller lokalt kan aldri,(for min del) erstattes.

Lenke til kommentar

 

Men det var sikkert 20 år siden. Om du kjøper samme konsollen nå blir det ikke samme opplevelsen, så hvorfor henge seg fast i nostalgien? De vennene du hadde da er også 20 år eldre nå med familie og barn og alt mulig rart sikkert.

Man slutter vel ikke å være venner etter 25 år?, å sitte å nippe til en skarp en mens det er samlet gamle venner i stua som spiller lokalt kan aldri,(for min del) erstattes.

Man slutter kanskje ikke å være venner, men med mange sklir det mer ut til en bekjent. Folk flytter rundt omkring, får barn, kone og muligens en jobb som tar opp mye tid. Det er ikke like lett å samles til en Split screen kveld lenger da det alltid er noen det ikke passer for, og akkurat der er online med party den store vinneren. Nintendo online er nesten ubrukelig, så ja Nintendo for den sjeldne gangen vi samles hjemme hos en som har Nintendokonsoll og ps4 og xbone for alle sosial spilling utenom. Problemet når man samles for en sterk en er at det som regel ikke er alle som har lyst å game, og da blir det ofte musikk og prat istedet for gaming.

Lenke til kommentar

 

 

Men det var sikkert 20 år siden. Om du kjøper samme konsollen nå blir det ikke samme opplevelsen, så hvorfor henge seg fast i nostalgien? De vennene du hadde da er også 20 år eldre nå med familie og barn og alt mulig rart sikkert.

Man slutter vel ikke å være venner etter 25 år?, å sitte å nippe til en skarp en mens det er samlet gamle venner i stua som spiller lokalt kan aldri,(for min del) erstattes.

Man slutter kanskje ikke å være venner, men med mange sklir det mer ut til en bekjent. Folk flytter rundt omkring, får barn, kone og muligens en jobb som tar opp mye tid. Det er ikke like lett å samles til en Split screen kveld lenger da det alltid er noen det ikke passer for, og akkurat der er online med party den store vinneren. Nintendo online er nesten ubrukelig, så ja Nintendo for den sjeldne gangen vi samles hjemme hos en som har Nintendokonsoll og ps4 og xbone for alle sosial spilling utenom. Problemet når man samles for en sterk en er at det som regel ikke er alle som har lyst å game, og da blir det ofte musikk og prat istedet for gaming.

 

 

Nei, men desto morsommere når man samles da, ta vare på de små gode stundene vettu. :)

Lenke til kommentar

For min del har Switchen blitt litt som en tidsmaskin tilbake til Nintendo 64-tiden med multiplayer i stua med venner. Selv om vi er i slutten av 20-årene er det noe med det at Switchen føles så tilgjengelig, enkel og rask å fyre i gang en runde Mario Kart på. Lenge leve lokal multiplayer. Gleder meg til Smash.

Lenke til kommentar

Min Switch er kun brukt på TV og singleplayerspill. Og det er den jo også veldig god på. Jeg vil bare ha skikkelig virtual console som det var på Wii. Ikke fjaset på Wii U med ett og annet spill noen ganger i året.

 

Det er jo greit med Neogeo spill, men jeg har ingen forhold til dem da det var en maskin som kosta ALT for mye når den kom ut, og arkadehall bare var en svak drøm der jeg bodde på 80 og 90 tallet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...