Enlightened Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Det er slettes ikke sikkert at han ikke er Nintendo fan selv, tankbug. Men det er faktisk ikke alle Nintendo fans som er fornøyd med utviklingen så langt. Hvis Nintendo klarer å prise switch til 2500kr, så fatter jeg ikke hvorfor de kom med New 3ds som har elendig bærbar grafikk(i forhold til det switch skal ha). New 3ds kostet jo så å si det samme. Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Når det kommer til HW så har Nintendo ofte ligget i samme prisklasse som konkurrentene, og da har vi fått mindre HDD og ekstremt mye dårligere HW. Vi betaler da simpelthen for eksklusive og gimmicks. Det synes faktisk jeg ikke er spesielt bra, selvom jeg har likt Nintendo siden jeg var liten, eller skal jeg si litten(for de som tar den) ^^, Endret 2. desember 2016 av Enlightened 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Jeg har ikke noe behov for å gå inn på Xbox-tråder for å klage på hvorfor jeg aldri har eid en xbox og hva MS burde gjøre fordi jeg vet hva "folket" vil. Det har så langt ikke vært en maskin for meg, det er mitt personlige valg og jeg føler ikke at Microsoft skylder meg en Xbox som har all magien jeg er ute etter. Og her ligger vel forskjellen. Flere av oss her har vel hatt flere av konsollene til Nintendo og har sett oss lei i grunn. Men NX må eg innrømme at pirrer litt, men det er kanskje pga. at nå er faktisk det neste Zelda spillet innenfor rekkevidde snart. Endret 2. desember 2016 av Mala Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Er veldig spent på hva de endelige "specsene" blir. Krysser fingrene for at Nvidia kan trylle litt. Tredjepartsstøtte står og faller på det spørsmålet. Specsene avslører også om det er en ekte hybrid, eller om Switch først og fremst er en håndholdt. Endret 2. desember 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hva faen er dette for noe sutring? Må da være lov å være litt kritisk og/eller ha forskjellige meninger og forventninger. Om man kun skal poste positive ting her er det bare å drite i hele, jævla tråden. Jeg forventer faktisk at folk som er i en tråd som handler om Nintendo Switch, at folk diskuterer ting som er relevante og at vi ikke trenger nok engang å høre på klagekoret fra bitre ex-fans som henger igjen på 90-tallet. Det burde være klart nå at Nintendo ikke er interessert i å konkurrere mot Sony og MS på hardware og fokusere på en klassisk konsoll med tredjepartsstøtte for AAA-titlene. De kommer til å fokusere på egne franchiser og sikkert ha enkel, glad, "barnslig" grafikk på masse titler, slik som de alltid har. That's it, og hvis det gjør at visse folk ikke lenger er interessert i Nintendo, så er det ingen grunn til at de vil diskutere hvor sinte og skuffet de er her. Vi er ikke her for å hylle Nintendo og Switch, men la oss diskutere ting som faktisk er litt nytt og interessant. En kan fremdeles diskutere hardware, men nok en monolog om hvordan Nintendo ikke har vært bra siden gamecube, at de burde lage en playstation-killer og drite i alle nyvinninger for å appellere til "hardcore" gamers er bare en sliten, generell og døll kommentar om Nintendos retning de siste 12+ årene. Det er like interessant som å lese om hvorfor Star Wars episode 1,2,3 ikke er like bra som de originale. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Har ikke kjøpt nintendo-konsoll (til meg selv) siden gc og gba sp. Diskvalifiserer herved meg selv fra videre diskusjon Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det er slettes ikke sikkert at han ikke er Nintendo fan selv, tankbug. Men det er faktisk ikke alle Nintendo fans som er fornøyd med utviklingen så langt. Hvis Nintendo klarer å prise switch til 2500kr, så fatter jeg ikke hvorfor de kom med New 3ds som har elendig bærbar grafikk(i forhold til det switch skal ha). New 3ds kostet jo så å si det samme. Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Når det kommer til HW så har Nintendo ofte ligget i samme prisklasse som konkurrentene, og da har vi fått mindre HDD og ekstremt mye dårligere HW. Vi betaler da simpelthen for eksklusive og gimmicks. Det synes faktisk jeg ikke er spesielt bra, selvom jeg har likt Nintendo siden jeg var liten, eller skal jeg si litten(for de som tar den) ^^, Vel... Vita klarte jo 360/PS3-aktig grafikk i 2011. Den kostet 249$ da den ble lansert i USA. Tipper 3DS får et priskutt tidlig neste år. Det er fortsatt noen kule spill på vei til den, men de kan ikke opprettholde det samme prisnivået et helt år til. 1500kr for New 3DS XL. 2500 for Switch 3000-3500 for Switch premium versjon Jeg tror Nintendo kommer til å slite hvis billigversjonen av Switch koster 3000+ og er merkbart dyrere enn de nærmeste konkurrentene, men hvem vet, jeg har tatt feil før. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det er slettes ikke sikkert at han ikke er Nintendo fan selv, tankbug. Men det er faktisk ikke alle Nintendo fans som er fornøyd med utviklingen så langt. Hvis Nintendo klarer å prise switch til 2500kr, så fatter jeg ikke hvorfor de kom med New 3ds som har elendig bærbar grafikk(i forhold til det switch skal ha). New 3ds kostet jo så å si det samme. Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Når det kommer til HW så har Nintendo ofte ligget i samme prisklasse som konkurrentene, og da har vi fått mindre HDD og ekstremt mye dårligere HW. Vi betaler da simpelthen for eksklusive og gimmicks. Det synes faktisk jeg ikke er spesielt bra, selvom jeg har likt Nintendo siden jeg var liten, eller skal jeg si litten(for de som tar den) ^^, Jeg tror faktisk at de som er beinharde PS/Xbox-fans ikke gidder å henge i Nintendo-tråder for å erte på seg Nintendo-fans, jeg tror sånne rants kommer fra N-fans fra gamle dager som vil at Nintendo skal igjen "vinne" konsollkrigen med en kraftig, klassisk konsoll, og jeg syntes litt synd på dem samtidig som jeg vil at de skal bare gi opp å mase om det. Hva som er en forsvarlig pris på Switch er både interessant og relevant, og jeg syntes det er et poeng at Nintendo-produkter ofte kan virke som de ligger høyt i pris i forhold til ren ytelse maskinene deres. Dette er temaer jeg syntes hører inn her, men ikke evige, sinte rants om hva Nintendo burde ha gjort etter SNES. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg føler at kraftdiskusjonen begynner å bli irrelevant når det gjelder Nintendo's maskiner. Jeg eier ikke en Wii U, men det jeg har sett av spill som Mario Kart 8, Tropical Freeze og SM3DW ser unektelig vakkert ut. Når vi nå snakker om en maskin som ryktes å være 3-4 ganger sterkere enn en Wii U, så tror jeg ikke at jeg har behov for noe mer. Jeg er dog en av de som sjelden spiller multiplatformspill på Nintendo's maskiner. Jeg har nesten bare spilt Nintendo-spill på min 3DS, for eksempel. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Det har aldri vært snakk om at Nintendo skal vinne noe konsollkrig, men at de skal i det minste kunne gi en hw som ikke er 50%++ dårligere en konkurransen i samme prisklasse. Koster switch 2500kr, så får vi en dårlig skjerm på selve enheten, og som ryktene påstår også en relativt svak maskinvare. Da sitter vi igjen med kun eksklusiver og gimmicks som vi betaler for. Det er det lov og ikke hylle Nintendo for. Endret 2. desember 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Nå er ikke akkurat Nintendo kjent for dårlig kvalitet på hardware, eller software for den saksyld, så det argumentet holder ikke. Jeg har klart å ødelegge andre leverandørers hardware/controller, aldri klart det med Nintendo`sine. Lenke til kommentar
Hoigo76 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Vi må ikke glemme at det er casuals som er det store markedet,de som kjøper kun en konsoll..det er ekstremt viktig med en kraftig maskin som kan kjempe med konkurrentene,den vanlige mann i gata vil ikke sitte med en konsoll som ikke har gta,FIFA og WRC..for oss er det ikke farlig som sitter med flere konsoller. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Nå er ikke akkurat Nintendo kjent for dårlig kvalitet på hardware, eller software for den saksyld, så det argumentet holder ikke. Jeg har klart å ødelegge andre leverandørers hardware/controller, aldri klart det med Nintendo`sine. Til 2500kr skal den da ha: Egen skjerm med 720-1080P oppløsning, skjermkort, Cpu, Ram, være bærbar, ha mulighet for tilkobling til TV, egne kontroller, harddisk/lagringsplass, fysisk kopi avleser osv. Det er grenser for hvor bra kvalitet det blir på alt det om original prisen uten norsk mva er 2000kr. Er enig i det du sier angående kvalitet på Nintendo ting generelt, men switch tar på seg mer teknologi, og er samtidig mye billigere enn det deres tidligere maskiner var(wiiU kosta 3-3500kr) hvis utsalgsprisen blir "kun" 2500kr. Derfor får jeg store øyne om switch bruker magi mtp kvalitet og grafikk generelt til en såpass gunstig pris. Endret 2. desember 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig). Nå er ikke akkurat Nintendo kjent for dårlig kvalitet på hardware, eller software for den saksyld, så det argumentet holder ikke. Jeg har klart å ødelegge andre leverandørers hardware/controller, aldri klart det med Nintendo`sine. Du har aldri spilt med N64 sin kontroller da altså. Hehe, men ja. Du har helt rett. Veldig god kvalitet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hehe skulle akkurat til å nevne den selv. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hvis man ser så kan det ikke bli dårligere enn det der. Synd det var så få spill, men prisen er ikke noe å klage på though. Jeg er rimelig sikker noe av nVidia teknologi følger med på Nintendo Switch, garantert. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Vi må ikke glemme at det er casuals som er det store markedet,de som kjøper kun en konsoll..det er ekstremt viktig med en kraftig maskin som kan kjempe med konkurrentene,den vanlige mann i gata vil ikke sitte med en konsoll som ikke har gta,FIFA og WRC..for oss er det ikke farlig som sitter med flere konsoller. Den vanlige mann i gata ville ikke ha Wii? Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Vi må ikke glemme at det er casuals som er det store markedet,de som kjøper kun en konsoll..det er ekstremt viktig med en kraftig maskin som kan kjempe med konkurrentene,den vanlige mann i gata vil ikke sitte med en konsoll som ikke har gta,FIFA og WRC..for oss er det ikke farlig som sitter med flere konsoller. Den vanlige mann i gata ville ikke ha Wii? "Visste ikke om", er vel mer riktig. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Wii solgte jo tross alt mer enn både 360 og PS3, så tror folk var klar over at den eksisterte. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Wii solgte jo tross alt mer enn både 360 og PS3, så tror folk var klar over at den eksisterte. Beklager, leste "Wii U" Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Kvaliteten på hele switch må jo være ganske dårlig også hvis 2500kr er det den vil koste(husk også at det blir inkl den norske 25% mva, noe som priser switch på 2000kr egentlig).Nå er ikke akkurat Nintendo kjent for dårlig kvalitet på hardware, eller software for den saksyld, så det argumentet holder ikke. Jeg har klart å ødelegge andre leverandørers hardware/controller, aldri klart det med Nintendo`sine. Du har aldri spilt med N64 sin kontroller da altså. Hehe, men ja. Du har helt rett. Veldig god kvalitet. Har 4 stykk av N64 kontrolleren, utmerket kvalitet, analogstikka fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå