Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Noen som har spilt en del XC2 i håndholdt modus? Vurderer å kjøpe det til julferien, men Reddit sier det ser elendig ut i håndholdt modus (480p og dårlig framerate). Stemmer dette? Gidder ikke dra med meg docken på ferie.

Spilte litt håndholdt i går. Synes da ikke det så dårlig ut, men jeg skal teste mer i dag.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital Foundry har testet Xenoblade Chronicles.

Docked: 720p med en bra TAA-løsning.

Undocked: Dynamisk oppløsning, helt ned i 368p og opp til 552p.

Dårligste bildekvaliteten på et Switch-spill undocked så langt.

Ellers mener de at spillet fremdeles er et pent spill.

Kjører ganske greit i 30fps både docked og undocked.Men har et minneproblem/bug som gjør at man kan få problemer med framerate om man forlater et sted og returnerer til det.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-does-xenoblade-chronicles-2-push-switch-mobile-mode-too-far

Lenke til kommentar

jeg har null og niks planer om å undocke switchen, så det er no issue for min del :)

Den har faktisk ikke vært ute av docken siden jeg ladet den første gang i juli.

Spillet er fantastisk bra. Combat-systemet er så dypt at jeg måtte lese litt på nett for å skjønne mere enn det tutorial sier. Såvidt jeg har lest kommer det fortsatt combat-tutorials 10 og 15 timer inn i spillet. Nye mekanikker introduseres etterhvert, akkurat som i XCX. Der fikk du tilgang til å bruke megaroboter/skells i Chapter 6, og fikk mulighet til å fly fritt med de i chapter 9. Begge delene forandret spillet fullstendig. Er 6,5 timer på siste save, men har ikke savet på en times tid..det er rett og slett et dritmorsomt spill å synke ned masse timer i.

Vil man slacke og grinde litt er det bare å utforske istedet for å følge mainquest. Det er drøssevis av sidequests å holde på med, både gathering og hunting. Monstrene ute i verden respawner etter en stund, så null stress å grinde XP og weapon points hvis man vil.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mega Man X 1-8 kommer til PC, PS4, Xbox One og Switch

Samtidig har Nintendo Switch-eiere enda mer snadder i vente. Mega Man Legacy Collection og Mega Man Legacy Collection 2 vil også komme til Switch en gang i vår, noe som betyr at de ti første nummererte spillene endelig kommer til hybridkonsollen. Dette har altså vært en god kveld for Mega Man-fans.

https://www.gamereactor.no/nyheter/616253/Mega+Man+X+18+kommer+til+PC+PS4+Xbox+One+og+Switch/

Lenke til kommentar

Mega Man X 1-8 kommer til PC, PS4, Xbox One og Switch

Samtidig har Nintendo Switch-eiere enda mer snadder i vente. Mega Man Legacy Collection og Mega Man Legacy Collection 2 vil også komme til Switch en gang i vår, noe som betyr at de ti første nummererte spillene endelig kommer til hybridkonsollen. Dette har altså vært en god kveld for Mega Man-fans.

https://www.gamereactor.no/nyheter/616253/Mega+Man+X+18+kommer+til+PC+PS4+Xbox+One+og+Switch/

Ikke glem Mega Man 11, som også kommer til Switch!  :)

https://kotaku.com/capcom-announces-mega-man-11-1820983671

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Charlotte Moore claims she ordered a Nintendo Switch for £301.99 off Amazon

But when the parcel arrived, the mother-of-two found a £4 box of Daz powder

Ms Moore claims the packaging had been ripped open and taped back up again

She said the Nintendo Switch's popularity means stocks have run out at Amazon

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5146817/Nintendo-Switch-replaced-box-Daz-parcel.html

Lenke til kommentar

Ja det må jo bety at de ikke har mere på HELE amazon.. :D

Jeg klokka inn 13 timer totalt på Xenoblade 2 lørdag og søndag..faen for et atmosfærisk mesterverk. Avslutning på chapter 2 bare fikk meg til å sitte og glise som en dust i sofaen. Har enda minst 90 timer igjen, så..no rush. Partymedlemmene mine er veldig sjarmerende og godt voice actet. Grafikken er helt awesome, lyssettingen og størrelsen på landskapene gjør meg helt euforisk noen ganger, og nei, jeg har ikke tatt den ut av docken, jeg har lengtet etter et nytt XC spill på storskjerm alt for lenge til å gjøre det.

Salvaget en times tid, og surra rundt og gjorde sidequests 2-3 timer på slutten igår, og plutselig var klokka 03.30. Monolith er virkelig blitt gode på å lage store åpne verdener, etter suksessen med Breath of the Wild er dette ENDA mere detaljert. XC2 har et voldsomt engasjerende combat-system som man nesten må lese litt ekstra om for å skjønne helt ut. Og nye mekanikker introduseres midt i historien også, som røsker litt opp i det man blir vant til. Akkurat som XCX gjorde halvveis i historien med Skells.

Også godt å høre mange britiske voice actors, spesiellt fast partymedlem Nia som har skikkelig brei welsh aksent er koselig å høre på. Rex har også bra voice acting, pluss alle badguyene så langt. Ellers er det litt random her og der. Dødskoselig spill altså. Litt rart at Nopons har en "seriøs" rolle nå, de var bare tullefigurer i de to første spillene.

Dette blir et langtidsprosjekt, akkurat som XC X var, som jeg brukte 120 timer på før jeg la bort Wii U'en og følte meg "ferdig". Selv om jeg ikke researchet de siste få uber-skellsene etter historien var over, og ikke drepte level 90 megamonstrene, det ble mest bare grinding etter spesifikke parts uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

She said the Nintendo Switch's popularity means stocks have run out at Amazon

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5146817/Nintendo-Switch-replaced-box-Daz-parcel.html

Helt feil logikk synes jeg. Det mest logiske her er jo at noen bare ville stjele seg en Switch og la noe annet i esken slik at den ikke skulle virke tom.

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt det som har skjedd. En eller annen uærlig fyr på en postterminal har åpna boksen, tatt innholdet og lagt noe dritt inni og sendt den videre. Stjeling av pakker og brev er fortsatt ikke uvanlig, desverre.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

She said the Nintendo Switch's popularity means stocks have run out at Amazonhttp://www.dailymail.co.uk/news/article-5146817/Nintendo-Switch-replaced-box-Daz-parcel.html

Helt feil logikk synes jeg. Det mest logiske her er jo at noen bare ville stjele seg en Switch og la noe annet i esken slik at den ikke skulle virke tom.

Det er jo selvsagt det som har skjedd. En eller annen uærlig fyr på en postterminal har åpna boksen, tatt innholdet og lagt noe dritt inni og sendt den videre. Stjeling av pakker og brev er fortsatt ikke uvanlig, desverre.

Perfekt reklame for Switc'n da. ;)

Lenke til kommentar

Man kan jo håpe. Det er kjipt å spille Super Mario Sunshine på janky emulatorer på PC. Lyden skraper tilfeldig og ditt og datt. Jeg fikk kun Xenoblade Chronicles (Wii) til å virke ved å laste ned en spesialkonfigurert Dolphin-versjon for spillet, som var linka til i en reddit-tråd. Uten det ble det bare hakking og skraping.

Tvilsom til Wii-spill, da mange av disse krever den arkaiske wiimote-kontrollen de fleste som bare eier en Switch ikke har. På Wii U hadde mange fremdeles et par wiimotes liggende.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nintendo-spill slippes til Nvidia Shield

Kan det tyde på at GameCube- og Wii-spill er på vei til Nintendo Switch?

https://www.tek.no/artikler/nintendo-spill-slippes-til-nvidia-shield/413560

Er 100 % sikker på at dette er en test for å se hvordan spillene fungerer på denne hardwaren som er veldig lik Switch. Siden spesielt Wii U solgte "dårlig" så har nok Nintendo mye å tjene på å gi ut spillene på Switch. Jeg kommer i hvert fall til å kjøpe mange av de siden jeg ikke har eid en Wii U.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...