Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Broren min fikk litt sjokk når han kjøpte en Xbox One på billigsalg + gears of war 4. Fysisk kopi. Først måtte konsollen oppdateres med en diger patch. Så måtte faen meg HELE spillet lastes ned fra xbox live. Selv MED cd'en i maskinen! For det viser seg at CD er bare en "dongle" for kopibeskyttelse. Må likevel fylle opp harddisken med spillene.

Så det ble 4-5 timer venting pga smådårlig internettforbindelse bare for å få starta opp spillet han hadde kjøpt. Brilliant.

Jepp. Vet ikke hvorfor MS har rotet det der så jævlig til. Men om konsollen hadde vært offline (hvem faen tenker på det) så hadde i hvert fall spillet latt seg installere fra disc.

Husker jeg var sjokkert over hvor grusomt tregt alt var på One ved lansering sammenlignet med PS4. Installering av spill var jo en spøk, når man på PS4 kunne starte spillet etter kun få minutter i mens det installerte fra disk.Etter å å fått en skambilllig 1TB One S + GeOW4 i sommer gikk jeg på akkurat samme smellen som brodern din. Kunne ikke fatte og begripe hvor lite godt som hadde skjedd på dette punktet siden lansering av den konsollen der. Så såg jeg jo at hele dritten drev og lastet ned i bakgrunnen, komplett nakkeskudd verdig. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste sammenligningen din er jo litt urettferdig da, og ikke basert på sammenlignbart grunnlag. Det er jo ikke sånn at Switch ikke har patches. Du kan ikke der sammenligne en konsoll du bruker daglig, med en du ikke har hatt i gang på månedsvis.

Dette er et godt poeng.

Likevel har jeg til gode å oppleve å ta et PS4 spill ut av plasten og dermed spille det med en gang etter jeg setter det i konsollen. Bare installasjon kan jo ta en evighet.

Skrekkeksempelet var vel Fallout 4, brukte godt over tre timer før jeg fikk det i gang, og det bare et par uker etter release.

Kjøpte Switch og BoTW for noen uker siden, oppdateringen til konsollen lastet ned og installerte seg mens jeg koblet dokken til Tv'en. Første patch lastet ned på 10 minutter og tok ikke opp halve harddisken som et par patcher på PS4 fort kan gjøre.

Nei, Switch er fremtiden når det kommer til konsoller. All patching og det konstante jaget etter å måtte være på nett for å være oppdatert har helt ødelagt mitt forhold til konsollspilling, inntil nå. Nintendo saves the day.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det har nesten helt og holdent med spillene å gjøre. Nintendos egne spill har aldri pleid å ha mye patching, indies har heller sjelden patching, også på PS4/XBO. De spillene på PS4/XBO som har store patches dag 1 eller veldig tidlig er som oftest store AAA spill fra tredjepartsutviklere.

De fleste tredjeparts spillene til Switch har jo også allerede vært ute lenge, så det som har trengtes av patching får du med spillet når du kjøper det. Vent til giganter som Bethesda, Ubisoft og Rockstar begynner å gi ut sine storspill til Switch samtidi som på de andre konsollene, da kan vi se om det fremdeles holder stikk at Switch har lite patching. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det har vel med spillene å gjøre ja, har ikke tenkt på det på den måten før.

Kan det være at Nintendo klarer å gjøre ferdig spillene sine i stor grad slik at det ikke trengs Day 1 patcher på flere GB? Har ikke annen erfaring enn BoTW som jeg kjøpte for noen uker siden så jeg vet ikke.

Er spent på fremtidige spill fra Bethesda osv, og om det blir det samme kjøret med oppdateringer. Disse blir vel uansett kjøpt på PC her i gården. Men om Skyrim flyter bra på Switch frister det litt.

Vi slipper ihvertfall installering på Switch da.

Lenke til kommentar

Og dette er en god løsning syns jeg som gjerne skulle vært på Playstation også. Da kan de som spiller multiplayer laste ned tillegget, og de som ikke er interessert sparer sårt tiltrengt plass på harddisken.

Jeg er nok litt biased siden jeg aldri spiller multiplayerspill på konsoll.

Edit: Leif.

Endret av Tullefanten
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor jeg skulle trenge å capture hverken bilder eller video..som blir liggende på internminnet til konsollen.

De eneste gangene jeg har tatt screenshots er når jeg spiller på pro controlleren og trykker feil.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

New Nintendo Switch update 4.0 adds some genuinely useful features

A significant new feature is the ability to capture video. To use this you simply have to hold down the capture button rather than give it a single press as you would to take a screenshot.

http://www.techradar.com/news/new-nintendo-switch-update-40-adds-some-genuinely-useful-features

For en noldus-ordning med savegames.... dette burde ha vært fikset på en bedre måte....

Lenke til kommentar

De har også lagt til støtte for trådløse USB-headset. For eksempel fungerer det trådløse PS4-headsetet på Switch nå.

Play time viser nå mer nøyaktig hvor lenge man har spilt, i stedet for hver femte time. 

Pre-purchase download er også lagt til. Man kan forhåndsbestille spill, så lastes spillet ned til konsollen og kan åpnes med en gang det blir sluppet. Så slipper man å vente på nedlasting (ikke at de nedlastingstidene er noe stress på Switch uansett).

News Channel har også blitt ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...