Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med spill kjøpt via onlinebutikken?

De blir lastet ned på konsollen i sin helhet slik at man også kan spille når man er offline?

Er ikke det selvsagt?

Det BURDE være det jo.

Jeg er vant til annen konsoll hvor kun deler av spillet blir lastet og innstallert. Kvelder hvor jeg har vært uten nett har jeg da ikke kunnet spille.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det BURDE være det jo.

Jeg er vant til annen konsoll hvor kun deler av spillet blir lastet og innstallert. Kvelder hvor jeg har vært uten nett har jeg da ikke kunnet spille.

Hvilken konsoll er det?

Dette gjaldt for xbox. Er et par-tre år siden jeg slet med dette (da jeg spilte sist) og mulig ting er blitt fikset innen den tid - men vi var mange som slet med spillinga hvis vi ikke var tilkoblet internett, og jeg snakker da ikke kun om onlinespilling naturligvis - gjaldt også for singleplaying.

Uansett - da vet jeg at HELE spillet blir lastet ned og innstallert - takker :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

En annen ting som jeg synes er irriterende med PS4 er hvor lang tid det tar å installere spill, og i mange tilfeller må man også laste ned store oppdateringer eller f.eks. en hel onlinedel for å spille. På Switchen er spillene mindre i størrelse og nedlastingen går mye fortere enn på de andre konsollene mine. I det hele tatt en veldig kjapp konsoll på alt egentlig. Derfor er terskelen litt lavere for å spille en runde Switch enn PS4, som dessverre støver litt ned for tida. 

Lenke til kommentar

Det BURDE være det jo.

Hvilken konsoll er det?

Dette gjaldt for xbox. Er et par-tre år siden jeg slet med dette (da jeg spilte sist) og mulig ting er blitt fikset innen den tid - men vi var mange som slet med spillinga hvis vi ikke var tilkoblet internett, og jeg snakker da ikke kun om onlinespilling naturligvis - gjaldt også for singleplaying.

Dette var et problem hvis spillet ikke var tildelt den konsollen som var offline. Hvis du f.eks. byttet ut en konsoll du hadde kjøpt spillet på, måtte du logge inn på xbox sin hjemmeside og overføre spillet til den nye konsollen for å bruke det offline.
Lenke til kommentar

Det BURDE være det jo.

Hvilken konsoll er det?

Aldri opplevd det problemet og var nok noe du selv gjorde feil som f.eks å ha satt en annen konsoll som din primærkonsoll eller noe slik. Mange gjør det for å dele spill men da virker ikke ens egne spill offline, kun de til brukeren du har satt som primær.

Lenke til kommentar

Nei, er nok mange grunner til det, to av dem kan være at Switch ennå ikke har så mange store spillutgivelser som stjeler spillernes oppmerksomhet, og kanskje det viktigste, image. Switch har litt image som en konsoll perfekt tilpasset nettop slike mindre indie spill, perfekte for å raskt starte opp, ta noen kjappe runder, for eksempel på reise, og så pause for å ta opp igjen senere. Mens de samme spillene, når du har satt deg i sofaen for en kveld foran tv'n, kan virke litt for "enkle" og kjedelige, og derfor blir AAA spill prioritert der.

Lenke til kommentar

Mange indiespill har også gameplay som passer seg godt i små doser, og der er Switch overlegen alle andre. Det tar seriøst 5 sekunder fra jeg vekker min Switch fra sleepmode til jeg var i gang med en ny dag i Stardew Valley.

Skulle spille litt Playstation 4 igjen for første gang på 3 måneder her forleden, det tok ca 40 min før jeg fikk spill pga patcher og tregt nett i borettslaget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Broren min fikk litt sjokk når han kjøpte en Xbox One på billigsalg + gears of war 4. Fysisk kopi. Først måtte konsollen oppdateres med en diger patch. Så måtte faen meg HELE spillet lastes ned fra xbox live. Selv MED cd'en i maskinen! For det viser seg at CD er bare en "dongle" for kopibeskyttelse. Må likevel fylle opp harddisken med spillene.

Så det ble 4-5 timer venting pga smådårlig internettforbindelse bare for å få starta opp spillet han hadde kjøpt. Brilliant.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mange indiespill har også gameplay som passer seg godt i små doser, og der er Switch overlegen alle andre. Det tar seriøst 5 sekunder fra jeg vekker min Switch fra sleepmode til jeg var i gang med en ny dag i Stardew Valley.

Skulle spille litt Playstation 4 igjen for første gang på 3 måneder her forleden, det tok ca 40 min før jeg fikk spill pga patcher og tregt nett i borettslaget.

Aye, det var også poenget mitt, de fleste indiespill passer i små doser, de fleste spiller også på Switch i små doser, så det er en god kombinasjon. Derfor også mye av grunnen til at indies selger bra på Switch. Setter man seg ned med en konsoll så sitter man gjerne minst 2-3 timer, og da passer AAA spill ofte bedre.

Switch er veldig rask ja, men det burde den jo også være siden den primært er en håndholdt, og skal kunne benyttes på farten. 3DS og Vita er jo minst like raske fra sleep mode.

Den siste sammenligningen din er jo litt urettferdig da, og ikke basert på sammenlignbart grunnlag. Det er jo ikke sånn at Switch ikke har patches. Du kan ikke der sammenligne en konsoll du bruker daglig, med en du ikke har hatt i gang på månedsvis. Jeg har også opplevd å ha started opp Switch etter et langt avbrudd, og måttet laste ned både systemoppdatering og spilloppdatering. De fleste spill kan også spilles uten patcher, både på PS4 og Switch, med mindre du skal spille online.

Det som derimot kan sammenlignes er filstørrelser, de er jo betydelig større på PS4,og tar derfor også lengre tid å laste ned.

Lenke til kommentar

Det er den da så absolutt ikke, det tar jo ikke et sekund en gang.

Edit: Tror du må ha misforstått her. Vi snakket om sleep mode. På 3DS er det når du lukker igjen lokket mens maskinen/spillet er i gang, så starter du igjen ved å åpne lokket.

Slik sett er Switch like rask, nesten like rask visst du må slå på tv-apparatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...