Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Presidenten av Sony Interactive Entertainment sier at det ikke er noen planer for å lage en bærbar Switch-konkurrent: http://nordic.ign.com/switch-better-call-saul/5196/news/sony-doesnt-plan-to-make-a-switch-competing-vita-successor

“The Vita experience was that outside of Japan and Asia, there was not a huge demand.”

BY JOE SKREBELS

Sony Interactive Entertainment president, Andrew House sees the handheld market as "limited" in the age of the smartphone, and has all but dismissed a successor to the PlayStation Vita to compete with Nintendo Switch.

Speaking to Bloomberg, House explained that "we have not seen [handheld gaming outside of Asia] as being a huge market opportunity."

“The Vita experience was that outside of Japan and Asia, there was not a huge demand,” House continued. “The lifestyle shift toward the dominance of smartphones as the single key device that is always with you, was the determining factor.”

The upshot is that House says there are no plans to take on Nintendo's Switch, which has boomed in its first year by combining handheld and home console play.

In fact, House doesn't see Nintendo Switch as a handheld in the sense that Vita was, or as direct competition with Sony: “The Nintendo device is a hybrid device and that’s a different approach and strategy [...] The folks at Nintendo have their strategy and that’s great.”

Bloomberg reports that House hasn't yet seen signs of Switch hurting PlayStations's sales, and that its release may actually done the opposite: “That draws me to the conclusion that they’ve really been additive to the business in the last year or so".

While still receiving some support in Japan and other Asian markets, it seems as though Sony's experiments with handhelds may be over. As House puts it:

"We remain focused around a highly connected gaming experience and also coupled with having a great range of other entertainment experiences so you can reach multiple people on the big screen in the household.”
Lenke til kommentar

Sony sine spill passer best på Tv'en. Nintendo derimot, de kan dette med spill som fungerer like fint på TV som i håndholdt modus. At Sony og Microsoft ikke utfordrer Nintendo på denne arenaen kan vel også bety at sjansene for bredt tredepartistøtte bare øker.

Håper Skyrim og DOOM gjør det godt på Switch, slik at flere blir inspirert. Vurderer nesten å kjøpe det bare for å støtte denne utviklingen, selv om jeg egentlig er i mot å kjøpe samme spill flere ganger.

Lenke til kommentar

Det finnes jo en billion plattformspill, så hva skal vi med et nytt Super Mario Bros? Det finnes utallige adventure-spill, så hva skal vi med et nytt Zelda? Hvorfor trenger vi et nytt Pokemon? Det originale holder jo i massevis den dag i dag?

Skulle til å rage-poste helt til jeg innså at du var sarkastisk.

Lenke til kommentar

Fikk tak i Fifa 18 i dag. Kjørte PC demoen i 4K også. Må si det er ganske morro med et fullblods Fifa på en håndholdt, altså. Det er klart at ting ser bedre ut på PC med Frostbite motoren. Men når man spiller Fifa for å ha det moro og fortsatt ser bra nok ut, så har vi en vinner her. Det kommer iallefall til å lindre en evnt kløe man har hvis man er på ferie eller er bortreist uten TV og andre versjoner.

Det sies at det er som Fifa 16 med visse nye ting fra 18, Jeg har ikke spilt så mye Fifa generelt, så kan ikke peke på alle detaljer, staffene er som 16 eller tidligere iallefall. Regner med at Digital Foundry vil lage en sammenligning.

Jeg tror det er viktig å støtte sånne 3.parts lanseringer om vi vill se mer av dette på Switch. Elkjøp i mitt område hadde tatt inn 3 eksemplarer av Switch versjonen, hvor totalen var 120 (PS4, Switch og Xbox One). Det sier litt om salgs forventninger..

Lenke til kommentar

Frister å ha FIFA18 på Switch bare for å ha noe å spille på farta. Med tanke på hvor dårlig versjon det blir av FIFA 18 så burde prisen være på 299 eller noe fra launch day. Har ikke sjekket prisen men jeg hadde ikke betalt mer enn 200-250 med tanke på at jeg kjøper spillet til 450 på PC i tillegg.

Gamestop har kampanje med 50% ekstra på innbytte av ps4, xbox one, switch spill mot Fifa 18.Byttet inn Destiny 2 på ps4 inn på min lokale Gamestop og fikk 600 kr for det så betalte teknisk sett bare 50 kr for Fifa 18 på Switch.

Lenke til kommentar

Frister å ha FIFA18 på Switch bare for å ha noe å spille på farta. Med tanke på hvor dårlig versjon det blir av FIFA 18 så burde prisen være på 299 eller noe fra launch day. Har ikke sjekket prisen men jeg hadde ikke betalt mer enn 200-250 med tanke på at jeg kjøper spillet til 450 på PC i tillegg.

Gamestop har kampanje med 50% ekstra på innbytte av ps4, xbox one, switch spill mot Fifa 18.Byttet inn Destiny 2 på ps4 inn på min lokale Gamestop og fikk 600 kr for det så betalte teknisk sett bare 50 kr for Fifa 18 på Switch.

Så du betalte ingenting for destiny 2? Logic flawed....

Lenke til kommentar

Er 2200,- en fair price for en pent brukt konsoll?

Bra pris det så lenge den er i helt fin stand, minimalt med slitasje og fortsatt har originalesken og slik. Er vel en bra pris uten eske også forsåvidt, men jeg personlig er litt fanatisk på å ha alle konsoller CIB :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Er 2200,- en fair price for en pent brukt konsoll?

Bra pris det så lenge den er i helt fin stand, minimalt med slitasje og fortsatt har originalesken og slik. Er vel en bra pris uten eske også forsåvidt, men jeg personlig er litt fanatisk på å ha alle konsoller CIB :p

Hva betyr CIB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...