Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Fikk Steamworld dig gratis til pc her forleden. Det var tynne greier. Omtrent identisk med et spill jeg hadde på mobilen for borti 10 år siden, men selvsagt litt penere. Gikk lei etter 15 minutter. Story var ikke-eksisterende. Og det var veldig lite engasjerende. Grei tidtrøyte på mobilen når man har fem minutter til overs og det rykker litt i fingrene. Men å kjøpe for å spille i lange baner? Ikke noe for meg ihvertfall.

Hvilket spill snakker du om? Er nysgjerrig. Har aldri spilt noe som minner om SteamWorld Dig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del likehetstrekker det jo, men kvalitetsmessig er de nok langt, langt fra hverandre. Men siden du nevnte det, bør det kanskje nevnes at de har laget et Super Motherload også. Det er ikke noe flash-greier, men et "ekte" spill med voice over, historie og alt det der, og ligger ute på Steam. :)

http://store.steampowered.com/app/269110/Super_Motherload/

EDIT:

Key Features: 

• Up to 4-player co-op, perfect for Big Picture (local-only)
  • Storyline by award winning Image Comic's writer Kurtis Wiebe of Peter Panzerfaust & Green Wake fame 
  • Full Voice Overs and a Full length original score by indie electronic artist Eric Cheng 
  • RPG-inspired mechanics, including upgrades, quests & special abilities 
  • Branching storyline choices with Multiple Game Endings 
  • Over 150 Explosive-based Puzzles to solve 
  • An Epic Boss Battle 
  • Normal and Hardcore game modes, for new players and fans of the original
  • Support for 4 simultaneous Gamepads -- ideal for Big Picture 
  • Runs at 60FPS in Full HD (1080p)
  • Super Motherload is the sequel to XGen Studios' original hit Motherload, and is available on Windows, PS4, and PS3
  • Includes Motherload Goldium Edition
Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fikk Steamworld dig gratis til pc her forleden. Det var tynne greier. Omtrent identisk med et spill jeg hadde på mobilen for borti 10 år siden, men selvsagt litt penere. Gikk lei etter 15 minutter. Story var ikke-eksisterende. Og det var veldig lite engasjerende. Grei tidtrøyte på mobilen når man har fem minutter til overs og det rykker litt i fingrene. Men å kjøpe for å spille i lange baner? Ikke noe for meg ihvertfall.

Hvilket spill snakker du om? Er nysgjerrig. Har aldri spilt noe som minner om SteamWorld Dig. :)

Spillet jeg tenkte på som jeg spilte i gamle dager heter Gem Miner. Kommet en del versjoner, husker ikke i farten hvilken versjon jeg spilte. Men det finnes ørten kloner av denne typen spill ellers også. Å si at disse spillene "minner om" hverandre er en stor understatement. Identisk spillmekanikk. Ser at også stardew valley låner en del av dette i gruve-delen av det spillet.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Jah la oss forby alle andre spill enn Super Mario Bros på NES og la folk spille det resten av livet. 

Troll level: Epic fail. :p jeg sier bare at bo1e knapt gadd prøve Steamworld Dig, fordi det er for likt et mobilspill han spilte for ti år siden. Da er det jo like logisk å droppe Super Mario Odyssey, fordi jeg spilte Super Mario 64 på Nintendo 64. Det er jo det samme spillet, bare med litt penere grafikk.

Lenke til kommentar

For all del, gjør opp mening etter å ha spilt i hele 10 minutter. Da har du jo opplevd alt det er å oppleve i hele spillet, inkludert historien.  :ermm: Men samme det. Begynner å huske hvorfor jeg droppet den andre Nintendo-tråden, så tror jeg driter i denne også. Er heldigvis steder på nettet der "indiespill" ikke et er skjellsord. Faktisk er folk så rare at noen gleder seg til nye indiespill. Rar verden vi lever i, eller hva?

• Liker 2
Lenke til kommentar

For all del, gjør opp mening etter å ha spilt i hele 10 minutter. Da har du jo opplevd alt det er å oppleve i hele spillet, inkludert historien.  :ermm: Men samme det. Begynner å huske hvorfor jeg droppet den andre Nintendo-tråden, så tror jeg driter i denne også. Er heldigvis steder på nettet der "indiespill" ikke et er skjellsord. Faktisk er folk så rare at noen gleder seg til nye indiespill. Rar verden vi lever i, eller hva?

Er rimelig selektiv i jungelen av spill der ute, trenger som regel ikke mer enn ett par minutter gameplay for å se om jeg liker det eller ei. 

Og hva som definerer ett "bra" spill er subjektivt, for eksempel bryr jeg meg sjeldent om historien, det som betyr noe er gameplay.

Folk er forskjellige, rar verden vi lever i, eller hva? 

Lenke til kommentar

For all del, gjør opp mening etter å ha spilt i hele 10 minutter. Da har du jo opplevd alt det er å oppleve i hele spillet, inkludert historien. :ermm: Men samme det. Begynner å huske hvorfor jeg droppet den andre Nintendo-tråden, så tror jeg driter i denne også. Er heldigvis steder på nettet der "indiespill" ikke et er skjellsord. Faktisk er folk så rare at noen gleder seg til nye indiespill. Rar verden vi lever i, eller hva?

Hvor kom dette fra? Om ett indiespill ikke faller i smak er det ikke dermed sagt at andre ikke gjør det.

Nintendo Switch satser tungt på Indie og det er flott, selv ser jeg frem til å spille f.eks Stardew Valley på Switch selv om jeg har spilt det hundrevis av timer på PC bare for å ta ett eksempel.

Men at et spill er et indiespill betyr ikke automatisk at det er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet for min del er at jeg koste meg med konseptet på mobilen, og syns det passer på den plattformen. 5 minutter nå og da. På pc syns jeg det ble for tynt til å engasjere. Og jeg håpet i utgangspunktet at det skulle være noe utover det jeg hadde i mobilspillet for 10 år siden. Det var det ikke. For de som ikke har spilt dette spillet i hjel fra før, så kan det godt funke bra på switch.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.
I henhold til retningslinjene har noen innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

SteamWorld Dig 2 er det beste spillet som er på min Switch i alle fall, absolutt ett av årets høydepunkt på indie-scenen. Sammenliknet med eneren er oppfølgeren bedre på alle punkt. De har klart å ta vare på det som gjorde 1-ern så fengende, og puttet inn mye mer nytt innhold som forbedrer spillopplevelsen. Jeg liker spesielt godt at det er mer fokus på platform-gameplay denne gangen.

Lenke til kommentar

Høres nesten lovende ut det da, mangelen på mer platform-gameplay var det som var kjipest med 1'eren syns jeg.

Det er ganske fantastisk at Switch allerede har et såpass variert og rikt spillbibliotek, og det er mye å takke indiespill for. Må være en av de sterkeste konsollanseringene på lenge etter 6 mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...