Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange bekker små som man sier, lykkefunn på Lefdal i dag! Fant en Pro kontroller på en knagg med pris 699,-

Riktignok er korrekt pris 799,- som jeg ble møtt med i kassen. Kontra med mine 699,- type knagg og det var greit :p

Fortsatt en stiv pris da, men en sur hundrings spart.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Mange bekker små som man sier, lykkefunn på Lefdal i dag! Fant en Pro kontroller på en knagg med pris 699,-

Riktignok er korrekt pris 799,- som jeg ble møtt med i kassen. Kontra med mine 699,- type knagg og det var greit :p

Fortsatt en stiv pris da, men en sur hundrings spart.

Hadde du bedt dem prissjekke den på nett hadde du fått den for 689

Lenke til kommentar

Switch kontrollen er helt latterlig deilig komfortabel. For min hender ligger den usedvanlig godt og jeg får det gode 4-finger grepet over skulder-og trigger knappene som på PS4. Ergonomisk sett vil jeg faktisk si den overkjører Xbox One kontrollen, her får jeg ikke noe behagelig grep slik som beskrevet. Det er ett stort steg opp fra Wii U Pro kontrollen ja, like bedre plasseringen på stikkene også. Og den deilige material overflaten på kontrollen. Kjempe greier dette! 

Estimert 80 timer på Wii U Pro og 40 på Switch, var det ikke? Alså ett ikke problem for noen tenker jeg.

Stiv pris på den kødden der..men når alternativet er Joycon riggen så :p

Når det er sagt..jeg har jo enda til gode å spille på Switch siden jeg ikke har fått spillene mine enda.. så mitt inntrykk er kun utifra..vel førsteintrykk i manyene og slikt. Så ikke så mye verdi der kanskje.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Enig, den er helt utrolig digg - ikke minst er batteritiden fantastisk. 40 timer! Savner bare minijack.

Og analoge triggere. Så hadde det vært perfekt.
Nope! Å designe en kontroller tilpasset én sjanger (bilspill), når alle andre sjangere er bedre styrt med digital trigger, er idioti. Nintendo har skjønt det. Analoge triggere er en misforstått nødvendighet, en standard som har vokst fram av en tid hvor bilspill var mange flere og mye viktigere enn de er i dag. Nå kjøper man uansett ratt hvis man ønsker den typen finkontroll, og Nintendo har verken et Gran Turismo eller Forza, så det er ikke behov.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en stund med Mario Kart i dag både i håndholdt modus og på TV. Ser helt nydelig ut på den lille skjermen! Gleder meg til Zelda kommer!

Og så fikk jeg endelig prøvd Pro kontrollen i spill, noe som var helt ypperlig! Denne falt virkelig i smak, sinnsykt bra tunet stikker og en drøm å håndtere!

Så må jeg skryte hemningsløst over hvor lynkjapt alt er!

Lenke til kommentar

Noen som har meninger om Switch pro kontrolleren sammenlignet med WiiU Pro controller? Er den bedre/dårligere på noen områder? Har Switch kontrolleren flere funksjoner utenom motion-controller?

Litt dårligere på batteritid men mer ergonomisk og den har Hd Rumble, NFC , Motioncontrol.

Lenke til kommentar

Tenkter litt på å skaffe en switch som konsoll jeg og madammen kan spille på. Har aldri vært noe nintendo kar, mere xbox og pc.. Men har spilt en del N64 spill på emulator med madammen og dem har falt i god smak.

Nå får man jo switch til 3 lapper, men spill koster jo en formue. Kan man kjøpe brukte spill og spille på switch?

Mariokart er jo en selvfølge, men kommer det noe Mario Party eller lignende multiplayerspill til konsollen snart?

Lenke til kommentar

Spill til Switch er ikke dyrere enn til Xbox.. 599,- for AAA. Helt normalt.

Brukte spill er ikke noe problem, men anbefaler å gå "all digital". Kan bli litt dyrere og du vil behøve microSD-kort i tillegg, men det er verdt det, spesielt pga det bærbare aspektet ved konsollen.

Ikke noe Mario Party ennå, det er strengt tatt ikke vært noe bra Mario Party-spill på maaaaange år, så det er hvertfall ikke noe som jeg går og håper på. Anbefaler Snipperclips og 1-2-Switch for uhøytidlig multiplayer-moro. Snipperclips er gøy for 2 alene, 1-2-Switch er mer sosialt/vorspiel-opplegg. Ellers mange spill med "tradisjonell" multiplayer, siden et av hovedpoengene med konsollen er de avtagbare joycon-kontrollerene og å spille med andre hvor som helst, når som helst.

Lenke til kommentar

Spill til Switch er ikke dyrere enn til Xbox.. 599,- for AAA. Helt normalt.

Brukte spill er ikke noe problem, men anbefaler å gå "all digital". Kan bli litt dyrere og du vil behøve microSD-kort i tillegg, men det er verdt det, spesielt pga det bærbare aspektet ved konsollen.

Ikke noe Mario Party ennå, det er strengt tatt ikke vært noe bra Mario Party-spill på maaaaange år, så det er hvertfall ikke noe som jeg går og håper på. Anbefaler Snipperclips og 1-2-Switch for uhøytidlig multiplayer-moro. Snipperclips er gøy for 2 alene, 1-2-Switch er mer sosialt/vorspiel-opplegg. Ellers mange spill med "tradisjonell" multiplayer, siden et av hovedpoengene med konsollen er de avtagbare joycon-kontrollerene og å spille med andre hvor som helst, når som helst.

Tusen takk for gode tips :) er multiplayerspill vi er ute etter ja.

SD kort har jeg iallfall 10stk liggende av så det er ikke noe problem (har bøttevis av rasperrypi og nanopi rundt om i leiligheten)

Kan dog ikke huske sist jeg betalte så mye som 599 for ett spill verken til PC eller Xbox. Kjøper alltid nøkler fra f.eks cdkeys.com til maks 2-300kr for nye spill. Håper dem kansje får noen nøkler til Switch der og etterhvert.

Edit: sett på katten. Cdkeys har fått switch keys, men til en horibel pris der og. Snipperclips koster bare 180kr så det må kjøpes.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Cdkeys.com kan vel ikke direkte sammenliknes med andre priser da de opererer i en gråsone.

Og metoden til cdkeys.com blir ikke veldig vanlig med nintendo switch spill da de sjeldent kommer med fysiske spill som inneholder koder slik som med pc spill.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...