Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Interessant take på reddit:

Nah, we live in interesting times in the industry, I feel like we might finally be reaching the point where third parties listen to what Iwata was saying about a decade ago. With the Wii the third parties had - rationally - bet the farm on HD development following two generations of Sony dominance. You can't waste that kind of investment, which is why the HD twins got the big titles and the Wii got after-thought spin-offs, despite the sales of the latter. That gen was a bloodbath for studios though, and I think a lot of publishers are older and wiser and willing to spread their costs over lower risk titles (distinct from cash-ins!). As an example, look at the [new pipeline](http://www.siliconera.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/square_pipeline_thumb.png) Square-Enix announced a couple of years ago, with its return to mid-budget titles rather than saddling up for AAA after AAA. Switch can hoover those titles up all day.

En annen mener at sportsspill er det viktigste som avgjør skjebnen for konsollen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis switch får 4 gb ram, så blir vel noe reservert til os og denslags. ~3 gb igjen til spill. I tillegg så har den ifølge rykter 32gb med intern lagring. Jeg lurer virkelig på hvilke spill denne maskinen kommer til å få, bortsett fra nintendos egne. Kommer tredjepartsutviklere til å utgi spill på den i det hele tatt? Å få spill utviklet for de to andre konsollene til å kjøre på switch ser ikke veldig greit ut. Hvor mange gidder å utvikle helt egne versjoner/spill for kun switch? Bortsett fra små fillespill.. Greit med tanke på den håndholdte biten, men hele "hybrid"-opplegget blir jeg veldig skeptisk til. Det blir mer en fancy måte å koble gameboyen til tven på og ingenting mer. Og hvor lenge kommer batteriet til å vare? Tragisk hvis switch feiler både som håndholdt og stue-konsoll.

Men trenger man så mye RAM da? "Storspill" blir bare dyrere og dyrere å lage, og jeg vet ikke akkurat om de blir mer underholdende av den grunn. Back to basics. Enklere spill uten så mye dilldall som tar enormt med ressurser.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ser på itavisen at Nintendo bare selgt 13,5 millioner Wii U til forhandlere per 30. september. Det er omtrent halvparten av Xbox One. PlayStation 4 nærmer seg 50 millioner med stormskritt. Det har blitt solgt over 100 millioner Wii-konsoller siden lanseringen i 2006, skriver Polygon, noe oppfølgeren på langt nær klarer å levere. håper nintendo slår den rekorden med 100 millioner med Switch da. :wee: Å fy faen gleder meg, snart ringer jeg nintendo be di få ræva gir faen meg for nintendo bruker god tid. :confused: 

Denne uken kan det være slutt for Nintendos floppkonsoll :) 

lånt noen ord fra itavisen her grunn er min dysleksi :)

Lenke til kommentar

Tech analyst says Nintendo Switch will be powerful in a different way over PS4 and Xbox One.

Nvidia has criticized the CPU in the PS4 & Xbox One as well. And Ubisoft who are now really excited about the Switch has also been complaining about the CPUs in the other consoles. We think they’re right about the CPU being more of a factor in how the Switch will measure up against the other consoles.

Many devs have complained about the PS4 CPU being a bottleneck for the system. A lot of people think the GPU of consoles matters more but that is looking at the situation from a wrong manner.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Hjelper ikke så mye når nesten hele markedet dreier seg om xbone og ps4. Kanskje switch er god på noe, men den er likevel fullstendig annerledes. Regner med ubisoft kommer til å lage masse gode spill til switch siden de er så begeistret da. Kanskje.

Lenke til kommentar

Ingen Switch på lansering da for min del.

Ingen Switch på lansering da for min del.

Nå er dette ryktet ikke helt nytt. Leste om det for en uke eller to siden.:) Ryktet sier også at 3D Mario muligens blir launch-tittel.

Lenke til kommentar

Så hvis switch får 4 gb ram, så blir vel noe reservert til os og denslags. ~3 gb igjen til spill. I tillegg så har den ifølge rykter 32gb med intern lagring. Jeg lurer virkelig på hvilke spill denne maskinen kommer til å få, bortsett fra nintendos egne. Kommer tredjepartsutviklere til å utgi spill på den i det hele tatt? Å få spill utviklet for de to andre konsollene til å kjøre på switch ser ikke veldig greit ut. Hvor mange gidder å utvikle helt egne versjoner/spill for kun switch? Bortsett fra små fillespill.. Greit med tanke på den håndholdte biten, men hele "hybrid"-opplegget blir jeg veldig skeptisk til. Det blir mer en fancy måte å koble gameboyen til tven på og ingenting mer. Og hvor lenge kommer batteriet til å vare? Tragisk hvis switch feiler både som håndholdt og stue-konsoll.

Men trenger man så mye RAM da? "Storspill" blir bare dyrere og dyrere å lage, og jeg vet ikke akkurat om de blir mer underholdende av den grunn. Back to basics. Enklere spill uten så mye dilldall som tar enormt med ressurser.

Nintendo kjøper sikkert inn flere milionner ram, de får det sikkert biliere jo flere de kjøper da.

Lenke til kommentar

Nintendo kjøper sikkert inn flere milionner ram, de får det sikkert biliere jo flere de kjøper da.

Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre?

er det her jeg leste her .....(Men trenger man så mye RAM da? ) (blir bare dyrere og dyrere å lage,)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...