Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

Folk som klager på 720p på handheld-versjonen er idioter. Det holder i massevis, det er mye bedre at den juicen du sparer brukes til noe annet, f.eks stabil framerate eller klokke ned for å få bedre batteritid.

 

Hadde vært fint om den støttet 1080P når den er i dockingen, men jeg bryr meg ikke så voldsomt der heller egentlig. 

Hva er grafikken til 3ds.

 

 

New 3DS XL har en oppløsning på 800*240 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Folk som klager på 720p på handheld-versjonen er idioter. Det holder i massevis, det er mye bedre at den juicen du sparer brukes til noe annet, f.eks stabil framerate eller klokke ned for å få bedre batteritid.

 

Hadde vært fint om den støttet 1080P når den er i dockingen, men jeg bryr meg ikke så voldsomt der heller egentlig. 

Hva er grafikken til 3ds.

 

 

New 3DS XL har en oppløsning på 800*240 

 

Takk. :D

Lenke til kommentar

I en diskusjon på et annet forum, så skriver en bruker at rykter sier styrkeforholdet mellom konsollene blir slik:

 

XB1 - 1.3tf
NS - 1.5tf
PS4 - 1.8tf
PS4Pro - 4.1tf
Scorpio - 6tf est.
 
Dette er selvsagt rykter enn så lenge. Men en annen bruker påpeker at om man ser på Switch som snarere en håndholdt som også kan brukes som en stuekonsoll, så er det mer riktig å se på de håndholdte "konkurrentene". Da er styrkeforholdet i så fall slik:
 
New 3DS - 0.005 tf
Vita - 0.056 tf
Shield Tablet - 0.365 tf
 
Next to those, 1.5tf is off the chart. 
Lenke til kommentar

 

I en diskusjon på et annet forum, så skriver en bruker at rykter sier styrkeforholdet mellom konsollene blir slik:

 

XB1 - 1.3tf
NS - 1.5tf
PS4 - 1.8tf
PS4Pro - 4.1tf
Scorpio - 6tf est.
 
Dette er selvsagt rykter enn så lenge. Men en annen bruker påpeker at om man ser på Switch som snarere en håndholdt som også kan brukes som en stuekonsoll, så er det mer riktig å se på de håndholdte "konkurrentene". Da er styrkeforholdet i så fall slik:
 
New 3DS - 0.005 tf
Vita - 0.056 tf
Shield Tablet - 0.365 tf
 
Next to those, 1.5tf is off the chart. 

 

 

Det at Switch også skal være håndholdt vil begrense ytelsen ganske mye. I håndholdt modus kan den nok ikke bruke stort mer enn 10W og til sammenligning bruker XBO-S ~70W i spill. Det er total strømforbruk med harddisk og vifte på XBO, men i gjengjeld har Switch en skjerm å drive. Switch vil nok være en del mer effektiv (strømforbruk til ytelse forhold), men det vil forsatt være et ganske stort gap. I docking modus kan det godt være at Switch vil kjøre på høyere klokkehastighet og kanskje også med noen flere aktive ekseverings enheter i GPU'en, men det vil ikke være snakk om to helt forskjellige ytelse targets, jeg tviler på at det vil gå til (stort) annet enn å kjøre spillene i høyere oppløsning.

Nintendo Switch vil nok ligge nærmere Wii U enn XBO i ytelse, men 4GB minne vil ihvertfall gi mulighet til en del penere teksturer enn hva som er mulig på Wii U og som nevnt iforhold til 3DS vil forskjellen være enorm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har kommet pris på Komplett.no (5990.-)

 

https://www.komplett.no/product/904047/nintendo-switch

Lagerstatus: Ikke på lager, forventes inn 8.nov.2016.
Derfor skal man ikke stole på komplett's lagerstatus xD
 

 

 

 

I en diskusjon på et annet forum, så skriver en bruker at rykter sier styrkeforholdet mellom konsollene blir slik:

 

XB1 - 1.3tf
NS - 1.5tf
PS4 - 1.8tf
PS4Pro - 4.1tf
Scorpio - 6tf est.
 
Dette er selvsagt rykter enn så lenge. Men en annen bruker påpeker at om man ser på Switch som snarere en håndholdt som også kan brukes som en stuekonsoll, så er det mer riktig å se på de håndholdte "konkurrentene". Da er styrkeforholdet i så fall slik:
 
New 3DS - 0.005 tf
Vita - 0.056 tf
Shield Tablet - 0.365 tf
 
Next to those, 1.5tf is off the chart. 

 

 

Det at Switch også skal være håndholdt vil begrense ytelsen ganske mye. I håndholdt modus kan den nok ikke bruke stort mer enn 10W og til sammenligning bruker XBO-S ~70W i spill. Det er total strømforbruk med harddisk og vifte på XBO, men i gjengjeld har Switch en skjerm å drive. Switch vil nok være en del mer effektiv (strømforbruk til ytelse forhold), men det vil forsatt være et ganske stort gap. I docking modus kan det godt være at Switch vil kjøre på høyere klokkehastighet og kanskje også med noen flere aktive ekseverings enheter i GPU'en, men det vil ikke være snakk om to helt forskjellige ytelse targets, jeg tviler på at det vil gå til (stort) annet enn å kjøre spillene i høyere oppløsning.

Nintendo Switch vil nok ligge nærmere Wii U enn XBO i ytelse, men 4GB minne vil ihvertfall gi mulighet til en del penere teksturer enn hva som er mulig på Wii U og som nevnt iforhold til 3DS vil forskjellen være enorm.

 

Kan jo hende den får lov å dra mer strøm når den er docket til tven. Men jeg tror heller ikke på at den vil være på XB1 eller PS4 nivå i ytelse. Isåfall har vi en revolusjon innen konsollfronten.

Lenke til kommentar

 

 

I en diskusjon på et annet forum, så skriver en bruker at rykter sier styrkeforholdet mellom konsollene blir slik:

 

XB1 - 1.3tf
NS - 1.5tf
PS4 - 1.8tf
PS4Pro - 4.1tf
Scorpio - 6tf est.
 
Dette er selvsagt rykter enn så lenge. Men en annen bruker påpeker at om man ser på Switch som snarere en håndholdt som også kan brukes som en stuekonsoll, så er det mer riktig å se på de håndholdte "konkurrentene". Da er styrkeforholdet i så fall slik:
 
New 3DS - 0.005 tf
Vita - 0.056 tf
Shield Tablet - 0.365 tf
 
Next to those, 1.5tf is off the chart. 

 

 

Det at Switch også skal være håndholdt vil begrense ytelsen ganske mye. I håndholdt modus kan den nok ikke bruke stort mer enn 10W og til sammenligning bruker XBO-S ~70W i spill. Det er total strømforbruk med harddisk og vifte på XBO, men i gjengjeld har Switch en skjerm å drive. Switch vil nok være en del mer effektiv (strømforbruk til ytelse forhold), men det vil forsatt være et ganske stort gap. I docking modus kan det godt være at Switch vil kjøre på høyere klokkehastighet og kanskje også med noen flere aktive ekseverings enheter i GPU'en, men det vil ikke være snakk om to helt forskjellige ytelse targets, jeg tviler på at det vil gå til (stort) annet enn å kjøre spillene i høyere oppløsning.

Nintendo Switch vil nok ligge nærmere Wii U enn XBO i ytelse, men 4GB minne vil ihvertfall gi mulighet til en del penere teksturer enn hva som er mulig på Wii U og som nevnt iforhold til 3DS vil forskjellen være enorm.

 

Nå har One og PS4 i praksis en laptop cpu/gpu, shield og Swift er håndholdte og mer sammelignbare. 

Docking starsjon vill ikke hjelpe mye om da ikke den har an vifte som kjøler Swift, selv da er det begrenset hvor mye du kunne overklokke. 2 ganger ytelsen til Shield, med 3x begynner du å nærme deg One. 

Men selv med 2x Shield, 1/2 One ytelse kan du kjøre current gen spill, oppløsning er lavere og du kan droppe noe eye candy. 

Minne og cpu er mye mer kritisk, du kan lett redusere grafikk krav men å redusere cpu og minne krav er vanskligere. 

 

Lenke til kommentar

Nå har One og PS4 i praksis en laptop cpu/gpu, shield og Swift er håndholdte og mer sammelignbare. 

Docking starsjon vill ikke hjelpe mye om da ikke den har an vifte som kjøler Swift, selv da er det begrenset hvor mye du kunne overklokke. 2 ganger ytelsen til Shield, med 3x begynner du å nærme deg One. 

Men selv med 2x Shield, 1/2 One ytelse kan du kjøre current gen spill, oppløsning er lavere og du kan droppe noe eye candy. 

Minne og cpu er mye mer kritisk, du kan lett redusere grafikk krav men å redusere cpu og minne krav er vanskligere. 

 

Nvidia Pascal har en rundt 70% bedre ytelse til strømforbuk forhold enn Maxwell og her gikk Nvidia fra 28nm til 16nm FinFET. Shield (TV set-top boksen) bruker rundt 20W i spill med en SoC som er produsert på 20nm. At Switch, som en også håndholdt løsning, skal få 2x bedre ytelse enn Shield virker litt vel optimistisk. Men nå kan CPU/GPU klokke throttling (som jeg antar det ikke er noe av på shield siden den er hele tiden koblet til veggen) og effektiviten til et batteri vs effektapet til en PSU gjøre opp for en del her. 

 

Edit og rettelse: Swith trenger langt ifra å være dobbelt så krafitg enn Sheild sin Tegra X1 for å komme halveis til XBO GPU'en utifra flops, så det er nok mulig at den kan komme nærme XBO. Så lenge minnebåndbredden henger med da. Tegra X1 har 25.6GB/s i minnebåndbredde mens XBO har 68GB/s pluss ESRAM'en. Dette kan fort bli veldig kostbart og det spørs nå om Nintendo vil dra det så langt. 

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Så hvis switch får 4 gb ram, så blir vel noe reservert til os og denslags. ~3 gb igjen til spill. I tillegg så har den ifølge rykter 32gb med intern lagring. Jeg lurer virkelig på hvilke spill denne maskinen kommer til å få, bortsett fra nintendos egne. Kommer tredjepartsutviklere til å utgi spill på den i det hele tatt? Å få spill utviklet for de to andre konsollene til å kjøre på switch ser ikke veldig greit ut. Hvor mange gidder å utvikle helt egne versjoner/spill for kun switch? Bortsett fra små fillespill.. Greit med tanke på den håndholdte biten, men hele "hybrid"-opplegget blir jeg veldig skeptisk til. Det blir mer en fancy måte å koble gameboyen til tven på og ingenting mer. Og hvor lenge kommer batteriet til å vare? Tragisk hvis switch feiler både som håndholdt og stue-konsoll.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...