Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant om Switch, 720p og DPI:

Lots of complaining about the 720p in handheld mode. I just wanted to offer up this tool which lets you calculate dpi by resolution. 720p = 1280x720.

The switch, at 6.2" has a dpi of 236.9. My 40" 4k monitor has a dpi of 110. The switch will be half as far from my face, so double the dpi seems fair (it's not like I'll be looking at texts -- and that's why recent smartphones have 576dpi screens, for text).

Also, I just want to remind everyone that when we hear complaints from, say XBONE owners about 720p, that's because on a 40" screen, 720p equates to 36dpi, which indeed does suck. 1080 at least gives you 55, which is also where most of my past TVs and monitors have landed... Even the New 3DS XL with it's larger screen has 95.59dpi. So yeah, 720p on a big screen sucks.

on a handheld? 720p = great dpi. much better than anything on a 1080p tv can give you (though that's mitigated by the distance you sit from your TV)

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5abtbp/720p_is_more_p_than_you_think/?st=iuyhhaau&sh=77144901

Lenke til kommentar

Folk som klager på 720p på handheld-versjonen er idioter. Det holder i massevis, det er mye bedre at den juicen du sparer brukes til noe annet, f.eks stabil framerate eller klokke ned for å få bedre batteritid.

Hadde vært fint om den støttet 1080P når den er i dockingen, men jeg bryr meg ikke så voldsomt der heller egentlig. 

Lenke til kommentar

Folk som klager på 720p på handheld-versjonen er idioter. Det holder i massevis, det er mye bedre at den juicen du sparer brukes til noe annet, f.eks stabil framerate eller klokke ned for å få bedre batteritid.

Hadde vært fint om den støttet 1080P når den er i dockingen, men jeg bryr meg ikke så voldsomt der heller egentlig. 

Nja 720 på ett så lite display er jo fullt brukbart i grunn.  Begrenser seg jo mtp. batteriet også det å pushe høyoppløst grafikk. Men på en stor skjerm vil jeg nødig gå under 1080p altså. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Interessant gammel artikkel hvor Iwata sier at fremtidige konsoller (etter 3DS og WiiU) vil være basert på konto og ikke konsoll. Det er veldig gode nyheter for Switch. Jeg visste ikke at dette var bekreftet før nå! Endelig kan spill overføres til ny maskin slik Xbone og PS4 gjør det.:)

On Wii U, we launched Nintendo Network IDs, which are abbreviated as NNIDs. This is the first step of our efforts to transform customer relationship management from device-based to account-based, namely, consumer-based, through which we aim to establish long-term relationships with individual consumers, unaffected by the lifespans of our systems. Our future platform will connect with our consumers based on accounts, not devices.

http://playeressence.com/satoru-iwata-discusses-unifying-platformes-through-the-nintendo-network-id/

Lenke til kommentar

Hva er grafikken til 3ds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...