Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.

Det er åpenbart hva apekjeksen la i ordet, og jeg fulgte opp hans bruk av ordet. Det vet jeg at du skjønner, så hvorfor fortsette med kveruleringen?

Jeg definerer en gamer som en person som spiller spill og jeg har lite til overs for de som mener gamere bare er de som 'praccer 5 timer dagen i counter strike' og lignende. Jeg tror det er et mindretall som kjøper switch som sin aller første spill maskin. De som er interesserte i switch har spilt spill før enten det er konsoll, pc eller mobil og tablets.

Uansett hva bakgrunnen deres er her vil de altså ha sett mange av disse spillene før, og om de ikke ble kjøpt den gang så ser jeg ikke hvorfor de skulle bli kjøpt nå heller. Dersom de ble kjøpt før så er det selvsagt mulig de vil ha det "on the go" men jeg tror heller at de fleste vil hoppe over.

Som nevnt, jeg har og liker switch, men jeg ser meg lei på mengden blodfans som skryter spillarkivet opp i skyene.

Hvorfor skrev du da "det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller"? Slik er det jo ikke. Folk i det "utvidede markedet" som f.eks. Wii nådde hadde ikke flere konsoller. Med andre ord er det irrelevant for vanlige folk som ikke har spill som en hovedhobby om spillene finnes på andre konsoller.

Igjen: En som har hatt flere konsoller er gjerne en med større interesse for spill enn f.eks. den vanlige husmor i gata.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en gamer. Jeg har hatt eller hatt tilgang til alle Nintendokonsoller utenom GC, har har PS2 og PS3, og gamer hovedsakelig på PC. En PC jeg har bygget selv til formålet. Jeg har spilt tusenvis av timer i utallige spill, men er ganske snever på hva jeg spiller mest. Hundrevis av timer i hvert av Paradox sine egne spill, tusener av timer i alle Civilizationspillene som er kommet ut. Og jeg har testet spill fra Paradox og Firaxis gratis fra prealpha til post release. Jeg er absolutt en gamer. Men jeg har mange, mange hull i hvilke spill jeg har spilt, som jeg ønsker eller "burde ha spilt". Jeg spiller relativt lite konsoll, og det er de færreste av spillene f.eks. Switch har som jeg har spilt før, selv om de er ute til mange konsoller, og noen ganger PC. Jeg tenker vel egentlig det sier sitt i forhold til diskusjonen her.;)

Lenke til kommentar

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.

Det er åpenbart hva apekjeksen la i ordet, og jeg fulgte opp hans bruk av ordet. Det vet jeg at du skjønner, så hvorfor fortsette med kveruleringen?

Jeg definerer en gamer som en person som spiller spill og jeg har lite til overs for de som mener gamere bare er de som 'praccer 5 timer dagen i counter strike' og lignende. Jeg tror det er et mindretall som kjøper switch som sin aller første spill maskin. De som er interesserte i switch har spilt spill før enten det er konsoll, pc eller mobil og tablets.

Uansett hva bakgrunnen deres er her vil de altså ha sett mange av disse spillene før, og om de ikke ble kjøpt den gang så ser jeg ikke hvorfor de skulle bli kjøpt nå heller. Dersom de ble kjøpt før så er det selvsagt mulig de vil ha det "on the go" men jeg tror heller at de fleste vil hoppe over.

Som nevnt, jeg har og liker switch, men jeg ser meg lei på mengden blodfans som skryter spillarkivet opp i skyene.

Hvorfor skrev du da "det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller"? Slik er det jo ikke. Folk i det "utvidede markedet" som f.eks. Wii nådde hadde ikke flere konsoller. Med andre ord er det irrelevant for vanlige folk som ikke har spill som en hovedhobby om spillene finnes på andre konsoller.

Igjen: En som har hatt flere konsoller er gjerne en med større interesse for spill enn f.eks. den vanlige husmor i gata.

Jeg har stor interesse for spill, pc nå titanfall 2, switch mario kart, ps4 snart prey testet det på pc ikke demo da å snart farpoint i psvr, exe noen bra spill som er gammle nå er System Shock 1 å 2 som er forgjengere til bioshock 1 å 2 å 3, har lest att bioshock 4 + system shock 3 blir laget, system shock 1 remake 2018 må ikke gleme Quake å Doom da gleder meg til quake champions da håper det er singel player i spillet ikke bare online :hm: .Har spillet litt for mye noen ganger, noen ganger blir jeg total idiot da jeg spiller exe er Super mario 64 jeg tør ikke spille det for jeg greier ikke slutte spille det, jeg har mange konsoller ennå virker alle sammen kan ikke hive de. :) 

+pc

Playstation 1

playstation 2

playstation 2 slim

playstation 3 60 gb

playstation 4

playstation 4 pro

Psp

Psp vita

Xbox

Xbox 360

Xbox one

Gameboy

Nintendo 64

Gamecube

Wii

WiiU

DS

DS XL

DS 3DS

DS 3DS XL

Nintendo Switch

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Hvem skal lese hvilken artikkel på nytt?

Du.

77% av gamere har hørt om Playstation 4. 72% har hørt om Xbox One. 9% av gamere har faktisk aldri hørt om hverken PS4, Xbox One, Switch, PS4 Pro eller Scorpio.

Så ser ut som om det går utifra min definisjon av gamer her. 

Og, igjen, så hopper du over innlegget mitt med selve kjernen i denne diskusjonen, det var at du mente at Switch _ikke_ er for gamere. Og da kan vi vel legge til at kun 7% av non-gamere hadde hørt om Switch. Gudskjelov for Nintendo at det ikke er disse konsollen henvender seg mot.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det var nok noe uklart - tankegangen var at om man har kjøpt switch og en annen spillmaskin så har man 2, som jeg kallte "flere". Du har selvsagt rett i at for mange er dette den første.

Ser av tallene over at switch har mer spill enn PS4 i et lignende tidsrom, det er greit nok. Lurer på hvordan den er i forhold til ekslusive titler?

Jeg spiller mye spill, men det er er nøyaktig 5 spill jeg har interesse av, og bare 3 jeg faktisk ville kjøpt for summen de selges for. For all del, jeg klarer meg godt med 3 frem til splatoon 2 kommer.

Lenke til kommentar

Tja, langt på nær så mange, sånn ved første titt. Men nå har jeg ikke gått igjennom listene skikkelig da, til det er jeg for trøtt. Men for min del så var det mange flere interessante titler til PS4 i starten enn det er til Switch nå, men fremdeles så var det ikke nok til at jeg kjøpte meg en PS4 med det første.

Lenke til kommentar

Hvem skal lese hvilken artikkel på nytt?

Du.

77% av gamere har hørt om Playstation 4. 72% har hørt om Xbox One. 9% av gamere har faktisk aldri hørt om hverken PS4, Xbox One, Switch, PS4 Pro eller Scorpio.

Gamere (spillentusiaster) er irrelevant for det jeg skriver.

Så ser ut som om det går utifra min definisjon av gamer her.

Det stemmer ikke med det som ble sagt opprinnelig, der "gamer" er en med flere konsoller.

Og, igjen, så hopper du over innlegget mitt med selve kjernen i denne diskusjonen, det var at du mente at Switch _ikke_ er for gamere. Og da kan vi vel legge til at kun 7% av non-gamere hadde hørt om Switch. Gudskjelov for Nintendo at det ikke er disse konsollen henvender seg mot.

Det er fortsatt tidlig i livssyklusen til Switch, og det nærmer seg 10% allerede. Nå vet jeg dessverre ikke hvilken metodologi de benyttet seg av uansett.

Lenke til kommentar

Tja, langt på nær så mange, sånn ved første titt. Men nå har jeg ikke gått igjennom listene skikkelig da, til det er jeg for trøtt. Men for min del så var det mange flere interessante titler til PS4 i starten enn det er til Switch nå, men fremdeles så var det ikke nok til at jeg kjøpte meg en PS4 med det første.

Hehe, for meg er det omvendt. Flere interessante spill til Switch allerede, og et par definitive systemselgere, mens PS4 på den listen ikke har et eneste spill som er en systemselger for meg, og på den listen tror jeg kun Flower hadde vært noe jeg kunne tenkt meg å skaffe meg.

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Ny software update i dag. Bare stabilitetsfiks denne gangen også. Versjon 2.3.0.

Hadde håpet på savegame administrasjon og en fix til hdmi tullet på samsung/LG TVer når den står i standby. Er forsiktig sagt helt jævlig irriterende...

Lenke til kommentar

Noen som vet hva status er på spill fra andre konsoller? Får vi et godt utvalg av Nes til N64? Hva med GameCube?

Har vært så irritert på Nintendo tidligere. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan legge ut hele biblioteket sitt med en gang, med unntak av de tredjepartspillene som har noe begrensninger..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Finner ikke ikke norsk som språk, og kan ikke velge Oslo som tidssone. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Finner ikke ikke norsk som språk, og kan ikke velge Oslo som tidssone. 

Er per dags dato ikke mulig og få switchen på norsk. For tidsone kan du for eksempel bruke Berlin Vienna, Roma, Zurich tidsonen.

Okay :) Er det noe annet jeg bør vite? Fikk Switch i hus. Joycons sitter litt riksete på, de er ikke løse men de sitter ikke dønn fast. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...