Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får en kjøpt en ekstra dock fra noen plass her i Norge?

Nei dessverre du får ikke kjøpt ekstra dock .

Jo. Man kan kjøpe ekstra dock. Vet ikke om noen har/hvem som har i Norge.

https://store.nintendo.com/ng3/us/po/browse/productDetailColorSizePicker.jsp?categoryNav=false&navAction=jump&navCount=3&atg.multisite.remap=false&productId=prod880075&categoryId=cat831448

Ikke sist gang jeg så i denne tråden, noen spurte om det samme  :)

Lenke til kommentar

Tusen kroner for en plastikk-kloss, strømledning og hdmi-kabel?! Drøyt. 

Det er en displayport -> HDMI converter bygget inn i docken, denne elektronikken koster nok noen kroner. Hvorfor det er slik kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

Det er en displayport -> HDMI converter bygget inn i docken, denne elektronikken koster nok noen kroner. Hvorfor det er slik kan jeg ikke svare på.

Samt sikkert noe signal-dekryptering i den konverteren. Veit at blant annet at min Samsung Tab Pro hadde krypterte ut-signaler, så måtte ha en spesiell overgang for å vise skjermbildet på TV/monitor, er også det samme med iPad Mini hvis jeg ikke husker helt feil.

SÅ vidt jeg har skjønt så er det dekryptering av HDCP på Samsungen og iPaden, veit ikke hvordan det er på Switch, men kanskje noe lignende?

Lenke til kommentar

Nå skal man jo ikke måtte kjøpe ekstra dokk til vanlig da. Man får en med konsollen. Eller er det et bruksområde jeg overser?

Enig. Men vil tro det er for de som har flere tv'er?

Flere tv'er/monitorer ja :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

Den logikken kan brukes på mye. Min PS4 Pro koster mer enn tusen kroner, men er også bare en "plastikk-kloss"...

Docken gjør mer enn å lade Switchen og fungere som en "kabel" mellom konsollen og TVen. De fleste Switch-spill flyter bedre (og har høyere oppløsning) når de er i docken enn i håndholdt modus.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den logikken kan brukes på mye. Min PS4 Pro koster mer enn tusen kroner, men er også bare en "plastikk-kloss"...

Docken gjør mer enn å lade Switchen og fungere som en "kabel" mellom konsollen og TVen. De fleste Switch-spill flyter bedre (og har høyere oppløsning) når de er i docken enn i håndholdt modus.

Flyter bedre i docked modus? Hvor i all verden har du det fra?

Du vet at høyere oppløsning=mer maskinkraft trengs for å drive det, så det er nok stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

@Enlightened: det jeg tror Stinton tenker på er at switchen flyter bedre i dokken fordi den får strøm fra veggen, og trenger ikke spare batteriet i battery-mode; f.eks blir laptopen min raskere når den har får strøm fra veggen.

@Stinton: posten min var den øyeblikkelige reaksjon på prisen, derfor skrev jeg plastikk-kloss, men kan være det var korttenkt mtp på hardwaren inne i dokken. Samtidig skjønte jeg ikke svaret ditt:

er "plastikk-kloss" en metafor? Syntes du oppgradering fra ps4 til ps4 pro var så dårlig at du ville gjøre et poeng ut av det ved å sidestille en konsoll og en dock: "ps4 pro kunne like godt vært en "plastikk-kloss.""

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Hei! Kjøpte min switch på Expert rett etter release. Merker at venstre kontroll er lite responsiv og detter ofte ut. Etter å ha googlet litt forstår jeg at dette er et kjent problem.

Er det noen som har kjøpt fra expert som har erfaringer med hvor lang tid det tar å fikse dette?

Lenke til kommentar

Hei! Kjøpte min switch på Expert rett etter release. Merker at venstre kontroll er lite responsiv og detter ofte ut. Etter å ha googlet litt forstår jeg at dette er et kjent problem.

Er det noen som har kjøpt fra expert som har erfaringer med hvor lang tid det tar å fikse dette?

Jeg leverte min inn på gamestop på tirsdag. Samme feil på min. Der anslo de en plass mellom 1-2 uker avhengig av hvor mye trykk det var hos serviceverkstedet.

Kan gi en tilbakemelding når jeg får den tilbake på hvor lenge den var borte.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Ikke pga noe "magi" fra docken, men fordi konsollen kjører i strømsparing. Man hadde egentlig ikke trengt en dock, kun en strømkabel og HDMI-kabel og resultatet ville vært det samme, så sånn sett er docken en plastikkloss. 

Lenke til kommentar

Smått utrolig at de igjen greier å komme med en konsoll hvor det i praksis ikke finnes spill på markedet :p

Zelda og Mario Kart men hva f... 

Gikk nesten i fella og kjøpte en til minstemann men så var det en kar i butikken som visket meg i øret at jeg burde sjekke opp utvalget av spill. Burde pinadø henge en advarsel i sjappa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Smått utrolig at de igjen greier å komme med en konsoll hvor det i praksis ikke finnes spill på markedet :p

Zelda og Mario Kart men hva f... 

Gikk nesten i fella og kjøpte en til minstemann men så var det en kar i butikken som visket meg i øret at jeg burde sjekke opp utvalget av spill. Burde pinadø henge en advarsel i sjappa. 

Det er vel ikke så utrolig. Enten så er du idiot eller så har du ikke gjort hjemmeleksene dine :p

Nye konsoller = få spill. Man kan ikke forvente et gigantisk bibliotek umiddelbart. Det var tilfellet med Nintendo 64, Xbox, PS3, PS4 osv som alle hadde tynt utvalg i starten. Switch er fortsatt bare to måneder gammel, og har allerede snart 50 spill. Ytterligere rundt 150 er annonsert, og mange av disse kommer iløpet av året.

Så hvis du mener minstemann ikke klarer seg med Zelda og Mario Kart en stund ville jeg absolutt ventet med kjøp :)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...