Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Har hatt en swich i flere uker nå. Liten ok sak.

På en 65" Oled ser zelda litt last gen ut liker den bedre som en håndholdt enhet.

Er du mer fornøyd med Switch en ps4pro samco. :green:

Ja helt klart.

Gjerne utdyp, jeg ønsker å høre hva du liker bedre.

Den solide bygge kvaliteten og den simple følelsen den gir da spill var "morro"

Noen ganger er ikke 2160p og Hdr det som trengs...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt lenge på pinebenken om jeg skulle kjøpe Switch eller ikke. Sitter med GTX1080 TI og rimelig kraftig hardware på PC samt PS4 Pro men etter å ha spilt en del, det er absolutt verdt det. Helt annen verden. Spill er "morro". Får flashback til tiden da jeg var guttunge og spill faktisk var kreativ og ikke holdt deg i hånda hele veien. 

Zelda er magisk og ingen andre open world spill kan sammenlignes med det. Du står bokstavelig talt fritt til å gjøre hva du vil og gameplay mulighetene er uendelig, er hele tiden noe helt nytt jeg finner ut at jeg kan gjøre. 

Snipperclips er noe av det artigste party spillet jeg noensinne har spilt, flirte så jeg gråt omtrent. Det er samme hysterisk kreativitet som LittleBigPlanet på Playstation bare enda bedre.

Og det at man bare kan docke maskinen hvis man vil spille på TV og bare nappe den ut på 1 sekund hvis du vil spille håndholdt er sinnsykt genialt. Liker også at gamepadden kan deles i 2 for å spille multiplayer. Veldig lite spill tilgjengelig men er vel flere rundt hjørnet. Zelda og Snipperclips er 2 spill man aldri måtte finne på å hoppe over ihvertfall.

Endret av Avean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Kjøpte Pro og det har vært aldeles moro. Playstation har kvassere bilde, grafikk. Death Stranding, FF7 Remake kommer, og i mellomtiden kan jeg nyte Last of Us, Unchartered. Jeg liker en god fortelling og at Mario redder prinsessa er ikke lengre nok.  

Sitter på toget mot Trondheim og hadde en hyggelig samtale med sidemannen, det ville vært flott å kunne tilby en joy-con og en runde Mario Kart(hvis det var lansert :p ) :D

Lenke til kommentar

Har PS4 Pro, Xbox One (original ikke slim), Switch, Wii:U og gaming PC med GTX 1080 Ti. Spiller jo mest på PC-en, men av konsollene så har Wii:U vært mest brukt og her vil jo Switch ta over. Spiller fryktelig lite på PS4 og Xbox One, det er jo 99% de samme spillene som jeg uansett kan spille bedre på PC. Men det kommer jo noen eksklusive titler innimellom som er verdt å spille. Mens Nintendokonsollene bugner jo over at eksklusive, unike og ikke minst utrolig morsomme spillopplevelser.

Lenke til kommentar

Har ikke rørt PS4-en så mye etter at Switchen kom i hus, men det første som faller meg inn når jeg skrur den på er hvor gammel og treg den føles etter litt over en måned med Switch.

Føler jeg har fått stresstestet maskinen litt nå, etter et par langdistanseflyturer på over 10 timer, en periode med mye jobb og en hyttetur siden lansering. 

Switchen føles virkelig ut som "next-gen" selv om den har svakere maskinvare. Merker også at jeg bryr meg veldig lite om grafikk lenger, da den uansett er på et veldig fint nivå! Og Zelda ser jo helt fantastisk ut på min 4K tv.

Fint å ha en konsoll som er rask og enkel å ha med å gjøre, og det er mye lettere å ta seg en kjapp spillrunde når det bare tar et par sekunder å være inne i spillet. På den måten har spillgleden jeg ikke helt har hatt siden barndommen kommet litt tilbake :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Nå som honeymoon dagene er over og den største entusiasmen har lagt seg. Og bena har nådd bakke kontakt igjen. Så er fortsatt Switch en Zelda maskin for meg. Det var strengt tatt ikke en overraskelse. Spesielt ikke så tidlig. Utenom Mario Odyssey og kanskje Mario Kart så er det absolutt ingenting som ser i nærheten av spennende ut. 

Det som overasket meg mest egentlig er at jeg har brukt den mye mindre i håndholdt modus en hva jeg trodde. Skjermen er for liten rett og slett. Det kan ha noe med synet mitt da jeg må ha ting litt på avstand. Så den brukes primært tilkoblet et TV. Det motsatte av hva jeg hadde sett for meg med andre ord.

Og grafikken er jo en stor skuffelse når en går ifra PS4 og PC som jeg gjør. Men nå er heldigvis Zelda såpass gøy at det går greit. Men jeg klarer liksom aldri helt å slutte å uffe meg for hvor utrolig mye bedre spillet kunne ha sett ut med noe mer kraft idet jeg beveger meg rundt i en verden som er så pent samtidig som det er så elendig. 

Nå håper jeg egentlig bare på at under E3 så har Nintendo noen store overraskelser på lur. Spesielt mulighet til å spille eldre spill ifra flere av deres tidligere maskiner. Om ikke så håper jeg noen knekker maskinen snart slik at vi kan legge inn emulatorer og hundrevis av spill. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Switch har vært en fullstendig suksess her i huset i hvert fall. :) Jeg deler den med kona, og mellom oss har vi fått godt over 200 timer siden vi fikk maskinen i hus. Vi har aldri brukt den docket, kun håndholdt i sofaen, sengen osv. Mye moro for pengene så langt! :) En perfekt kompanjong til PCen.

Lenke til kommentar

Switch har vært en fullstendig suksess her i huset i hvert fall. :) Jeg deler den med kona, og mellom oss har vi fått godt over 200 timer siden vi fikk maskinen i hus. Vi har aldri brukt den docket, kun håndholdt i sofaen, sengen osv. Mye moro for pengene så langt! :) En perfekt kompanjong til PCen.

Er du ferdig med Zelda da fnwilborn. ;)

Lenke til kommentar

Kona slo Ganon her forleden, jeg har spilt på hennes save siden kort tid etter starten. :) Så ja, etter å ha klokket over 280 timer, er vi ferdig. :)
Lenke til kommentar

Switch er en av tidenes raskest selgende konsoller i USA, og Nintendos best i så måte der. Over 900.000 solgte enheter i mars, enda flere Zelda, og Breath of the Wild er den raskest selgende launchtittelen i Nintendos historie med 1.3 millioner solgte kopier.

Nintendo lover oppdaterte salgstall 27. april. :)

http://nintendoeverything.com/march-2017-switch-sells-906000-units-in-march-zelda-breath-of-the-wild-over-1-3-million/

Lenke til kommentar

Kona slo Ganon her forleden, jeg har spilt på hennes save siden kort tid etter starten. :) Så ja, etter å ha klokket over 280 timer, er vi ferdig. :)

Kona de er farlig bra til å spille. :green: du ho har ikke stejt  den da igjen da du spiller vel igjen. :tease:

Lenke til kommentar

Registrerte at du skrev om Base.com tidligere et sted. Har du prøvd å forhåndsbestille spill derfra? Sender de spillet på eller før release?

De sender samme dag som Release. Så ikke forvent å ha det på lanseringsdagen.

Sist jeg bestilte hadde jeg varen etter 4 dager (og andre ganger har det tatt 8 dager). Men syns det er verdt det mtp. Hvor billige enkelte varer er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fine priser! Takk for svar :)

Kan også anbefale thegamecollection.net. De kjører samme opplegg som base.com og skreller av VAT-skatten når du velger Norge som mottakerland.

Og også her får du beste priser om du velger britiske pund istedenfor euro.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Fikk et tilbud på en brukt Switch inkl. spillet Bomberman - 3000kr. Good deal? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...