Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor man skal kjøpe Switch nå hvis man ikke liker/vil spille Zelda. Da hadde nok jeg også levert den inn igjen. Er jo fortsatt en stund til det øvrige spillbiblioteket blir bedre, med Mario Kart som neste svære spill ut om en måneds tid. Til høsten vil det nok se betraktelig bedre ut også for de (få) som ikke liker Zelda-spillet.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg aldri på Splatoon. Håndkontroller og FPS er en kombinasjon som frustrerer mer enn det gleder for min del. Samtidig så spiller jeg sjeldent FPS "solo" så jeg måtte hatt med en venn eller to og det skjer ikke med Nintendokonsoll dessverre.

Ja samme er - tviler på at jeg får så mange venner på Switch i det hele tatt :)

En spillserie som fungerte bra med kontroller var Metroid Prime, men blir jo litt annet tempo ettersom det er kun single player det er snakk om.

Lenke til kommentar

I morgen leverer jeg tilbake min Switch til Lefdal Forus, og benytter meg av 30 dagers åpent kjøp- policyen deres. Konsollen har stort potensiale, men kombinasjonen av den høye prisen, problemer med joycon og at jeg rett og slett synes at patenten til docken er dårlig gjør at jeg skal prøve å vente til konsollen har et større bibliotek og gjerne har fått en oppgradert slim/lite-versjon, gjerne med bedre dock. (Vet ikke om dette er sannsynlig.) Er ferdig med Zelda: Breath of the Wild også nå. (Spilte ikke mer enn 10-12 timer, ikke min type Zelda-spill dessverre selv om jeg såklart ser at spillet har mange kvaliteter). 

Hvis jeg er disiplinert nok skal jeg vente til maskinen har et stort nok bibliotek som appellerer til meg, og til vi vet at Nintendo satser fullt ut på Switch som eneste plattform. Jeg brant meg på Wii U sist generasjon og har ikke lenger blind tro på at Nintendo vil lage nok spill til å rettferdiggjøre kjøpet av en egen konsoll. De må vinne meg tilbake først.

Håper virkelig at Switch får støtte for bluetooth headset også. Det er faktisk en dealbreaker for meg som håndholdt at den ikke har det. Jeg har for lengst sluttet å bruke kablede øretelefoner/propper.

Kjøper konsoll ----> Prøver utgitte spill på den ----> Returnerer konsollen for å kjøpe senere = Misbruk av norsk returrett.

Returretten har du ikke pga at du skal returnere og kjøpe samme greia senere.

Hva er "norsk returrett"?

Sikter vel trolig til angrerettloven / forbrukerkjøpsloven som gir forbrukere i Norge rett til å angre ett hvert fjernkjøp så lenge du melder ifra innen 14-dager og produktet fremdeles er i fult selgbar tilstand.

Åpen kjøp er jo noe annet med egne vilkår satt av de aktuelle butikkene som tilbyr tjenesten. De fleste har jo ikke åpent kjøp på hygienevarer, produkter som innehar lisenskoder så lenge forseglingen er brutt eller kjøp hvor det foreligger bindende avtaler mot tredjepart type kjøp av mobiltelefon med binding på abonnement osv...

Dette med spill varierer, men de fleste tar vel imot konsollspill i retur så fremt til du også returnerer konsollen i tilfeller hvor det ikke er noen lisenskoder eller lignende involvert.

Lenke til kommentar

snip

Kjøper konsoll ----> Prøver utgitte spill på den ----> Returnerer konsollen for å kjøpe senere = Misbruk av norsk returrett.

Returretten har du ikke pga at du skal returnere og kjøpe samme greia senere.

Hva er "norsk returrett"?

Sikter vel trolig til angrerettloven / forbrukerkjøpsloven som gir forbrukere i Norge rett til å angre ett hvert fjernkjøp så lenge du melder ifra innen 14-dager og produktet fremdeles er i fult selgbar tilstand.

Åpen kjøp er jo noe annet med egne vilkår satt av de aktuelle butikkene som tilbyr tjenesten. De fleste har jo ikke åpent kjøp på hygienevarer, produkter som innehar lisenskoder så lenge forseglingen er brutt eller kjøp hvor det foreligger bindende avtaler mot tredjepart type kjøp av mobiltelefon med binding på abonnement osv...

Dette med spill varierer, men de fleste tar vel imot konsollspill i retur så fremt til du også returnerer konsollen i tilfeller hvor det ikke er noen lisenskoder eller lignende involvert.

Nei. Når Jakoozie skriver at han skal levere maskinen i fysisk butikk, i tillegg til at han har brukt maskinen er det ganske klart at han ikke sikter til angrerettsloven, som stiller som krav at det er tale om fjernsalg. Ordlyden i Lefdals "kundegarantier og rettigheter" sier at "spill" med "brutt emballasje" er unntatt returretten.

Endret av d'espresso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden innlegget mitt tydeligvis engasjerte kan jeg jo komme med noen presiseringer: Jeg kjøpte ikke Switchen med den planen at jeg skulle levere den tilbake. Men etter å ha brukt den en stund synes jeg personlig ikke den er verdt pengene akkurat nå, og derfor valgte jeg å benytte meg av åpent kjøp. Dette er forøvrig hele poenget med åpent kjøp, at du skal kunne bytte inn ting du ikke er fornøyd med og få pengene tilbake. Dette er noe butikkene tilbyr som et salgsinsentiv som øker sannsynligheten for impulskjøp, de tilbyr det ikke for å være snille. (Jeg har jobbet som selger i Elkjøp selv og vet hvordan dette fungerer).

Dere har videre helt rett i at jeg ikke fikk byttet Zelda, og jeg prøvde heller ikke å få byttet det. Derfor solgte jeg det på Finn. Jeg er forresten stor fan av Zelda-serien, og en stor del av grunnen til at jeg kjøpte maskinen nå var nettopp for å spille Zelda. Men etter kanskje 12-14 timer har jeg konkludert med at selv om spillet åpenbart har veldig mange kvaliteter, så er det ikke helt min type Zelda. Jeg hadde nok vært mer fornøyd med et tradisjonelt Zelda-spill.

Når jeg ikke likte Zelda så voldsomt og neste spill jeg kanskje vil være interessert i kommer i november, konkluderte jeg med at maskinen ikke var verdt de 3600 kronene på dette stadiet. Jeg skal forsøke å avvente til Nintendo tar livet av 3DS-en og sier/viser at Switch skal få fullt fokus fremover. Det er først og fremst derfor jeg var gira på Switch-konseptet, nemlig at Nintendo bare skulle måtte utvikle spill til én enkelt plattform.

EDIT: Og som andre har vært inne på her har jeg ikke brukt angreretten, men Lefdal sin åpent kjøp-policy.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nintendo kommer til å satse på 3DS også en stund fremover. Det har de jo sagt mange ganger.

Det kan godt stemme. Men da venter jeg til de tar livet av 3DS, eller Switch har nok spill ute som jeg er interessert i. Poenget er at jeg ikke kommer til å bare stole på at Nintendo leverer, fordi jeg som nevnt ble skuffet av Wii U og til en viss grad Wii.

Lenke til kommentar

Dette sier jo enhver produsent i slike tilfeller, de vil jo ikke gå ut å undergrave eksisterende plattformer før arvtageren er klar til å ta over. Hadde Nintendo sagt at Switch skal ta over for 3DS nå så hadde jo salget av 3DS osv stupt, samtidig som Switch per nå ikke har et spillbibliotek til å være relevant for 3DS sitt marked per nå. At det på sikt forhåpentligvis er tiltenkt sånn at Switch skal ta over for 3DS virker naturlig og fornuftig.

Lenke til kommentar

Nintendo kommer til å satse på 3DS også en stund fremover. Det har de jo sagt mange ganger.

Som andre sier, de sa det samme om GameBoy. DS skulle være en tredje pillar. Tok ikke lange tiden før GameBoy var ute i kulden. Regner med at det samme skjer her. De kunne ikke si det før release så klart, det hadde vært økonomisk selvmord.
Lenke til kommentar

Som andre sier, de sa det samme om GameBoy. DS skulle være en tredje pillar. Tok ikke lange tiden før GameBoy var ute i kulden. Regner med at det samme skjer her. De kunne ikke si det før release så klart, det hadde vært økonomisk selvmord.
Jeg har også mer enn grunnleggende kunnskaper innen markedsføring så det skjønner jeg veldig godt :)

Når de fortsetter å gi ut en mengde spill så er det ensbetydende med at de satser på å selge 3DS-maskiner en liten stund til. Håndholdte selger godt om sommeren og Nintendo skal selvfølgelig utnytte julesalget en siste gang.

Mye tyder på at Nintendo kommer til å satse mer på mobil i årene som kommer, så DS vil naturlig havne midt mellom markedene.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor man skal kjøpe Switch nå hvis man ikke liker/vil spille Zelda. Da hadde nok jeg også levert den inn igjen. Er jo fortsatt en stund til det øvrige spillbiblioteket blir bedre, med Mario Kart som neste svære spill ut om en måneds tid. Til høsten vil det nok se betraktelig bedre ut også for de (få) som ikke liker Zelda-spillet.

Jeg kjøpte Switch for jeg var nyserrig på åsen den så ut da,  bilder å film sier meg lite, jo jo jeg kjøpte for vise spill da ikke bare nintendo sine eksklusiver exe spill Super Mario Odyssey   Mario Kart 8 Deluxe +et til da Lego City Undercover

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...