bo1e Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hehe, det opplegget der er å innrømme at spill-kortene bare er nok en fordyrende og meningsløs gimmik, noe nintendo ser ut til å være spesielt flinke på. To store problemer med dette er at å kjøpe et spill på kort ikke gjør at du får spilt spillet, og den interne lagringsplassen i switchen er ikke stor nok til at tvungen nedlasting av spill-innhold henger på greip i det hele tatt. Poenget med spill på kort/cart forsvinner fullstendig. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg savner tiden der man kunne bare sette inn disken eller cartridgen og spille. Patcher er én ting, men når halve spillet må lastes ned i tillegg er det noe galt. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Eurogamer hadde en sak her om hvorfor Switch-spill er dyrere: http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-10-why-nintendo-switch-games-are-ending-up-more-expensive Så det er basically derfor. De selger spillet på mindre og billigere cartridges, og folk må laste ned det resterende. Idioti. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 At catridges er dyrere å produsere enn Blu-Ray er jo ganske så åpenbart. Det ene er noe som masseproduseres i et veldig stort kvantum og som er en teknologi og prosess som har blitt modnet over temmelig mange år nå. Det andre er noe som produseres for en "nisje", i et langt mindre kvanta og er en prosess som nettopp har begynt. Så akkurat den saken er jo grei nok og kommer jo ikke som noen overraskelse. Men at Nintendo skal drive å begrense catridges ved å begrense lagringskapasiteten på disse på denne måten og da påtvinge et behov for nedlastinger på flere gigabyte itillegg til catridge som spiser opp av den allerede minimale lagringskapaisteten på konsollen er jo helt på jordet. Jeg kjøpte catridges fordi jeg vet at det skal gi gode lastetider og fordi jeg visste at da slipper jeg unna med minimalt av plassforbruk på den relativt raske, men lille lagringsplassen som er på min Nintendo Switch. Jeg vil helst unngå bruk av Micro-SD så langt det lar seg gjøre da jeg har ytterst dårlig erfaring med Micro-SD som lagringsmedium for spill da det har fryktelig skrall lese og skrivehastigheter og veldig begrenset IOPS. Det er rett og slett ikke et egnet lagringsmedium for den slags. Her hadde vel Nintendo vært bedre tjent å heller satse på den nye UFS minnekortene som kommer på markedet som gir deg noe som er nærmere SSD når det kommer til lese og skrivehastigher og IOPS på størrelse med Micro-SD. Det hadde jo vært dyrt i starten, men når det tilsynelatende er såpass dyrt med catridges uansett så hadde det nok ikke vært den alt for store forskjellen og da ville jo Nintendo vært med på å føre til at utbredelsen og modenheten til UFS minnekort hadde gått raskere også. Men Nintendo er jo eksperter på å være trege og sære. Hadde det ikke vært for at de lager såpass mange knallgode og særegne spill så hadde ikke et selskap som Nintendo klart å eksistere i dagens marked. De tar så utrolig mange dumme avgjørelse i mange situasjoner at det er til å få mark av. 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Jeg hater selv å måtte belage meg på minnekort bruk, det henger vel igjen fra Android telefon kjøret tenker jeg. Men den lagringsplassen Nintendo har på Switch er en stor spøk. Og sett i lys av dette jeg nå leser her er det jo enda mer bedritent. Endret 28. mars 2017 av Mala Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Toppen av kransekaka var GTA V på PS4, hvor man måtte laste ned en gigantisk oppdatering og i tillegg vente på å installere spillet. Tok jo flere timer før man fikk spilt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Toppen av kransekaka var GTA V på PS4, hvor man måtte laste ned en gigantisk oppdatering og i tillegg vente på å installere spillet. Tok jo flere timer før man fikk spilt! Den som venter på noe godt venter ikke.. Forskjellen er at før måtte vi leve med glitches, nå fikses det med et patch. Det er et trade-off. Endret 29. mars 2017 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg hater selv å måtte belage meg på minnekort bruk, det henger vel igjen fra Android telefon kjøret tenker jeg. Men den lagringsplassen Nintendo har på Switch er en stor spøk. Og sett i lys av dette jeg nå leser her er det jo enda mer bedritent. Er bare å kjøpe deg et. Er dritt sånn skjer da er det bare en ting å bruke 500.kr et minnekort da. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Derfor kan Splatoon 2 bli en portabel flerspillervinner http://itavisen.no/2017/03/29/derfor-kan-splatoon-2-bli-en-portabel-flerspillervinner/ Lenke til kommentar
Mør stønt-ape Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 We reported yesterday that LEGO City Undercover on Switch is 7.1GB. That may have seemed strange given how the original Wii U version is 19GB. What we’ve learned today may clarify the situation. The initial download could be about 7.1GB, with another 13GB required for extra data – bringing it about 20GB, which is closer to the Wii U edition. Latterlig. Håper ikke det her blir en trend, spare på kostnader for carts ved at folk må laste ned halve spillet fra nett. Tenkte det kunne være greit å nevne at artikkelen har blitt oppdatert. Warner Brothers sier at hele spillet er på kassetten og at det ikke er nødvendig med internettforbindelse for å spille spillet. Hvordan den teksten har havnet på boksen vet ingen. . . Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 How to Perform a System Update http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22418 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Er the has been heroes nor særlig? Vurderer å plukke det opp. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Test spillet Zelda med PSVR headsett mitt i sted bedre bilde ja større bilde det er supert ang jeg må bruke lese briller hvis jeg skal spille hånd hold å tv må jeg oxo briller der oxo, så jeg koplet ps4 pro+Switch bedre med større skjerm bilde eller hva du kaller det Psvr headsettet mitt kan jeg bare switche fra swicth til ps4 å om vent da uten dra ut noen hdmi ledinger. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) I morgen leverer jeg tilbake min Switch til Lefdal Forus, og benytter meg av 30 dagers åpent kjøp- policyen deres. Konsollen har stort potensiale, men kombinasjonen av den høye prisen, problemer med joycon og at jeg rett og slett synes at patenten til docken er dårlig gjør at jeg skal prøve å vente til konsollen har et større bibliotek og gjerne har fått en oppgradert slim/lite-versjon, gjerne med bedre dock. (Vet ikke om dette er sannsynlig.) Er ferdig med Zelda: Breath of the Wild også nå. (Spilte ikke mer enn 10-12 timer, ikke min type Zelda-spill dessverre selv om jeg såklart ser at spillet har mange kvaliteter). Hvis jeg er disiplinert nok skal jeg vente til maskinen har et stort nok bibliotek som appellerer til meg, og til vi vet at Nintendo satser fullt ut på Switch som eneste plattform. Jeg brant meg på Wii U sist generasjon og har ikke lenger blind tro på at Nintendo vil lage nok spill til å rettferdiggjøre kjøpet av en egen konsoll. De må vinne meg tilbake først. Håper virkelig at Switch får støtte for bluetooth headset også. Det er faktisk en dealbreaker for meg som håndholdt at den ikke har det. Jeg har for lengst sluttet å bruke kablede øretelefoner/propper. Endret 29. mars 2017 av Jakoozie 4 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Han gjorde om en Nintendo 64 til en Switch-dokk http://itavisen.no/2017/03/30/han-gjorde-om-en-nintendo-64-til-en-switch-dokk/ Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 I morgen leverer jeg tilbake min Switch til Lefdal Forus, og benytter meg av 30 dagers åpent kjøp- policyen deres. Konsollen har stort potensiale, men kombinasjonen av den høye prisen, problemer med joycon og at jeg rett og slett synes at patenten til docken er dårlig gjør at jeg skal prøve å vente til konsollen har et større bibliotek og gjerne har fått en oppgradert slim/lite-versjon, gjerne med bedre dock. Joycon-problemet er jo løst. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 I morgen leverer jeg tilbake min Switch til Lefdal Forus, og benytter meg av 30 dagers åpent kjøp- policyen deres. Konsollen har stort potensiale, men kombinasjonen av den høye prisen, problemer med joycon og at jeg rett og slett synes at patenten til docken er dårlig gjør at jeg skal prøve å vente til konsollen har et større bibliotek og gjerne har fått en oppgradert slim/lite-versjon, gjerne med bedre dock. (Vet ikke om dette er sannsynlig.) Er ferdig med Zelda: Breath of the Wild også nå. (Spilte ikke mer enn 10-12 timer, ikke min type Zelda-spill dessverre selv om jeg såklart ser at spillet har mange kvaliteter). Hvis jeg er disiplinert nok skal jeg vente til maskinen har et stort nok bibliotek som appellerer til meg, og til vi vet at Nintendo satser fullt ut på Switch som eneste plattform. Jeg brant meg på Wii U sist generasjon og har ikke lenger blind tro på at Nintendo vil lage nok spill til å rettferdiggjøre kjøpet av en egen konsoll. De må vinne meg tilbake først. Håper virkelig at Switch får støtte for bluetooth headset også. Det er faktisk en dealbreaker for meg som håndholdt at den ikke har det. Jeg har for lengst sluttet å bruke kablede øretelefoner/propper. Kjøper konsoll ----> Prøver utgitte spill på den ----> Returnerer konsollen for å kjøpe senere = Misbruk av norsk returrett. Returretten har du ikke pga at du skal returnere og kjøpe samme greia senere. wiiU hadde da faktisk nok gode spill til å forsvare prislappen, selvom vi selvsagt ønsket oss noe mer. I tillegg kunne man spille Wii spill på den, så at du "brant" deg på den synes jeg er litt merkelig. Ikke likte du Zelda heller, så det høres vel i grunn ut som Nintendo kanskje ikke er din plattform, siden du atm misliker begge de to siste generasjonene. 2 Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 snip Kjøper konsoll ----> Prøver utgitte spill på den ----> Returnerer konsollen for å kjøpe senere = Misbruk av norsk returrett. Returretten har du ikke pga at du skal returnere og kjøpe samme greia senere. Det er vel forsåvidt "åpent kjøp" policyen til elkjøp/lefdal han benytter seg av og ikke norsk returrett. Jeg er usikker på om Lefdal har returrett på spill forresten så vet ikke om du blir sittende med zeldaspillet selv og kun får levert inn konsoll. Gi gjerne beskjed i tråden hvordan det går! Jeg vurderte å kjøpe switch på samme vilkår selv, men endte heller med en brukt Wii-U og Zelda. Nintendo DS kjøpte jeg i sin tid med hensikt om å returnere den etter sommerferien, men jeg likte den så godt at jeg beholdt den og da fungerte Elkjøp sin policy slik den var ment. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Det er vel forsåvidt "åpent kjøp" policyen til elkjøp/lefdal han benytter seg av og ikke norsk returrett. Jeg er usikker på om Lefdal har returrett på spill forresten så vet ikke om du blir sittende med zeldaspillet selv og kun får levert inn konsoll. Gi gjerne beskjed i tråden hvordan det går! Jeg vurderte å kjøpe switch på samme vilkår selv, men endte heller med en brukt Wii-U og Zelda. Nintendo DS kjøpte jeg i sin tid med hensikt om å returnere den etter sommerferien, men jeg likte den så godt at jeg beholdt den og da fungerte Elkjøp sin policy slik den var ment. Spill er vel unntatt åpent kjøp. Fra salgsbetingelsene til Elkjøp: Det er noen unntak: Mobiltelefoner med og uten abonnement, produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje, samt spesialbestilte kjøkkendeler produkter Endret 30. mars 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 I morgen leverer jeg tilbake min Switch til Lefdal Forus, og benytter meg av 30 dagers åpent kjøp- policyen deres. Konsollen har stort potensiale, men kombinasjonen av den høye prisen, problemer med joycon og at jeg rett og slett synes at patenten til docken er dårlig gjør at jeg skal prøve å vente til konsollen har et større bibliotek og gjerne har fått en oppgradert slim/lite-versjon, gjerne med bedre dock. (Vet ikke om dette er sannsynlig.) Er ferdig med Zelda: Breath of the Wild også nå. (Spilte ikke mer enn 10-12 timer, ikke min type Zelda-spill dessverre selv om jeg såklart ser at spillet har mange kvaliteter). Hvis jeg er disiplinert nok skal jeg vente til maskinen har et stort nok bibliotek som appellerer til meg, og til vi vet at Nintendo satser fullt ut på Switch som eneste plattform. Jeg brant meg på Wii U sist generasjon og har ikke lenger blind tro på at Nintendo vil lage nok spill til å rettferdiggjøre kjøpet av en egen konsoll. De må vinne meg tilbake først. Håper virkelig at Switch får støtte for bluetooth headset også. Det er faktisk en dealbreaker for meg som håndholdt at den ikke har det. Jeg har for lengst sluttet å bruke kablede øretelefoner/propper. Kjøper konsoll ----> Prøver utgitte spill på den ----> Returnerer konsollen for å kjøpe senere = Misbruk av norsk returrett. Returretten har du ikke pga at du skal returnere og kjøpe samme greia senere. Hva er "norsk returrett"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå