Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever joycon problemene på min venstre kontroller. Utrolig kjipt om dette er hardware og eg må være uten maskin i et par uker for å få det fikset. 

 

Må da kunne få igang en bytteordning med kun den venstre for de som er berørt.

Lenke til kommentar

 


De store åpne områdene hadde nok ikke vært et problem hvis Breath of the Wild hadde vært mer teknisk imponerende. For selv om spillet er vakkert, vil jeg si det er den visuelle stilen – ikke grafikken selv og det tekniske – som imponerer. Teksturer som minner om det vi så for ti år siden pryder hele fjell, og ettersom klatring er en stor del av spillet er det ofte at man må belage seg på områder som ser direkte stygge ut. Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer».

 

Til tross for dette er det også tidvis enorme fall i bildefrekvensen, og det spesielt – merkelig nok – når konsollen er i stasjonær TV-modus. Fallene skjer gjerne i begynnelsen av kamper, når det er mange trær i bildet eller når det er flere fiender synlig om gangen, men å forutsi når fallene kommer er nærmest umulig. For selv om du ikke opplever fall i bildefrekvensen det ene øyeblikket, kan du snu deg rundt og plutselig oppleve at spillet kjører i 20 bilder i sekundet i motsetning til tretti. Fallet til 20 skjer faktisk ganske ofte, noe som er svært ødeleggende for opplevelsen.

- Gamer.no

 

Det var i grunn dette jeg forventet, og mente jeg selv kunne se i demoer og trailere. Men ser at mange som skriver om spillet og egen opplevelse ikke ser ut til å være enig. Er det de kritiske røstene som tar feil, eller er det noen som har de ekstra tykke velvilje-brillene på? :)

Lenke til kommentar

Speaking to retailers this morning, Nintendo Switch has sold around 80,000 units in the UK during its opening weekend.

 

That's double the number of Wii U consoles that were sold during its opening weekend (40,000 back in late 2013).

 

It's not as high as 3DS' debut, which was 113,000 according to Nintendo. Nor does it come close to the PS4 launch (250,000) or the Xbox One launch (150,000).

 

However, it is a strong and steady performance for the machine. There wasn't a huge number of units pushed into the channel (some units were sold out at major retailers) and the marketing and PR campaign was truncated and arrived late in the day. Retailers tell us that they were very happy with the launch and one store even declared: "Nintendo is back."

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350188

Ikke bra for Nintendo sin del om dette er ståa over alt. Tipper Japan går bedre da. Tipper prisen må ned, og det kjapt om de skal få noe momentum. I tillegg mangler de jo spillene utenom Zelda. Kan bli lenge å måtte vente på Mario.

Lenke til kommentar

 

De store åpne områdene hadde nok ikke vært et problem hvis Breath of the Wild hadde vært mer teknisk imponerende. For selv om spillet er vakkert, vil jeg si det er den visuelle stilen – ikke grafikken selv og det tekniske – som imponerer. Teksturer som minner om det vi så for ti år siden pryder hele fjell, og ettersom klatring er en stor del av spillet er det ofte at man må belage seg på områder som ser direkte stygge ut. Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer».

 

Til tross for dette er det også tidvis enorme fall i bildefrekvensen, og det spesielt – merkelig nok – når konsollen er i stasjonær TV-modus. Fallene skjer gjerne i begynnelsen av kamper, når det er mange trær i bildet eller når det er flere fiender synlig om gangen, men å forutsi når fallene kommer er nærmest umulig. For selv om du ikke opplever fall i bildefrekvensen det ene øyeblikket, kan du snu deg rundt og plutselig oppleve at spillet kjører i 20 bilder i sekundet i motsetning til tretti. Fallet til 20 skjer faktisk ganske ofte, noe som er svært ødeleggende for opplevelsen.

- Gamer.no

 

Det var i grunn dette jeg forventet, og mente jeg selv kunne se i demoer og trailere. Men ser at mange som skriver om spillet og egen opplevelse ikke ser ut til å være enig. Er det de kritiske røstene som tar feil, eller er det noen som har de ekstra tykke velvilje-brillene på? :)

Det er helt spot om hva som blir skrevet i den artikkelen. Spillet på et teknisk nivå ser ut som et tidlig PS3 spill. Selv synes jeg Zelda ser ut som en krysning av Shadow of The Colussus til PS2 og Kingdom of Amalur Reckoning til PS3. Tillogmed Skyrim til PS3 ser teknisk sett bedre ut.

 

Men som nevnt bla i artikkelen så er det den visuelle stilen som er bra og som redder spillet ifra å se helt for jævlig ut på et TV.

Lenke til kommentar

Det er vel en litt utradisjonell launch? Lite hyping i forkant, med en overraskende kjapp release-dato og lite spill ved launch. Bryter ikke det litt med det som er vanlig? Det er nesten så jeg forestiller meg at de kommer til å spre kampanjene sine litt utover.

Lenke til kommentar

Det er nok ingenting å bekymre seg over, har vel software som skrur av maskinen om det skulle bli for varmt også. Så skal ikke i teorien gå an at den smelter :)

Dette skjedde meg mest sannsynlig. Hadde spilt en runde med zelda og la den i bæreveska jeg har. Har mest sannsynlig kommet borti noe som åpnet den. For jeg var ute i 3 timer og kom tilbake til en varm bæreveske og en avskrudd switch med ca. Halvparten redusert batteri.

 

Så jeg kan vel si jeg kan bekrefte det ? forøvrig har jeg ikke fått til å bruke den nok til å få i gang vifta på konsollen (sånn i spill).

 

Skal prøve dock for første gang i kveld da jeg har vært borte hele helgen og har bare spilt håndholdt. Så ser for meg jeg hører vifta under 900p med zelda :w00t:

Lenke til kommentar

For meg som har all elektronikk (ruter, forsterker, nas, alle konsoller, TV, dekoder, platespiller) og til og med et akvarium på samme plass skal det godt gjøres å ha 130CM klaring til Switchen. Merkelig at det fungerer greit med høyre JoyCon mens alle som har problemer har problemer med venstre...

Lenke til kommentar

Det er fordi Nintendo har gjort en skikkelig tabbe når de designet innmaten på venstre JoyCon dessverre. 

 

Her er en kar som har funnet kjernen til problemet, og har greid å forbedre driten. Så håper Nintendo får fingen ut og kommer med en ny revisjon asap.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...