Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Fyttikatta. 1-2-Switch er et temmelig rææva spill. Anbefaler egentlig ingen å kjøpe det. Jeg og samboer har nå hvert igjennom samtlige mini-games og vi er jo begge to som elsker "party spill" og har spilt mye Wii Party U, Nintendoland, Mario Party osv.. Wii Sports, Kinect Sports osv.. Og 1-2-Switch går vel inn på jumboplass av samtlige av disse spillene. Var ikke mer enn et par av mini-gamene som ikke omhandlet noe annet enn ren flaks og spillet har heller ingen overordnende mål bak mini-gamene som du gjerne har i de fleste party spill.

Hører mye dårlig om 1-2-Switch, og tviler ikke på at det er mindre bra i forhold til mye annet. Men den er konge for blinde mennesker, som vist i denne reddittråden! :)

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xi2k1/me_and_my_blind_husband_played_12_switch_for_two/?st=izwvx6v7&sh=8a0d4fcc

Endret av fnwilborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fyttikatta. 1-2-Switch er et temmelig rææva spill. Anbefaler egentlig ingen å kjøpe det. Jeg og samboer har nå hvert igjennom samtlige mini-games og vi er jo begge to som elsker "party spill" og har spilt mye Wii Party U, Nintendoland, Mario Party osv.. Wii Sports, Kinect Sports osv.. Og 1-2-Switch går vel inn på jumboplass av samtlige av disse spillene. Var ikke mer enn et par av mini-gamene som ikke omhandlet noe annet enn ren flaks og spillet har heller ingen overordnende mål bak mini-gamene som du gjerne har i de fleste party spill.

Hører mye dårlig om 1-2-Switch, og tviler ikke på at det er mindre bra i forhold til mye annet. Men den er konge for blinde mennesker, som vist i denne reddittråden! :)

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xi2k1/me_and_my_blind_husband_played_12_switch_for_two/?st=izwvx6v7&sh=8a0d4fcc

 

Kult synes selv det er en helt grei samling med minispill som kommer til og bli dratt frem når vi er flere enn bare meg. Holdt forventningene utrolige lavt og ble faktisk ganske greit underholdt sammen med naboen på launch. Er selvfølgelig ikke noe jeg kommer til og spille til døde men som Wii Sports  og Wii Party kommer til og bli dratt frem for og demonstrere switchen for venner og familie som er nysgjerrige.

Lenke til kommentar

Dere som nå faktisk spiller Zelda på egne TV`er og innstillinger;

 

Er det så utvasket og Blendahvitt som i trailerene? 

 

Nei. Til tider er det "utvasket" looken, men dette er tåke/dis i blant og ikke noe feil, men en del av grafikken. Spillet er ellers veldig fargerikt og kontrastfylt i utseendet. 

 

Spiller på en 50" UHDTV og er rett og slett veldig overrasket over hvor bra dette spillet ser ut. Wow-følelsen kommer stadig vekk, kan faktisk ikke huske sist jeg fikk så ofte hakeslepp av grafikken i et spill som jeg gjør nå. Teksturer og så videre er selvfølgelig ikke like bra som i f.eks. The Witcher 3, men alt annet, spesielt det artistiske veier så desidert opp. Har kun spilt PS4 de siste årene og var litt bekymret for at grafikken skulle bli kjip i Zelda, men det er motsatt.

 

Har opplevd kjipe framedrops to ganger, en gang helt i starten av spillet (The Great Plateu) og en gang i skogen. Ellers ingenting. Synes stort sett spillet ruller bra også. 

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge tror dere det er før bølgen med tilleggsutstyr til mobil og tablet kommer som kopierer kontrollene til Switch? Tipper det ikke er så lenge til...

Hjelper jo fint lite når spillene ikke når kvaliteten til Switch/xbox/ps4 osv, dog eksisterer jo sånne ting allerede.

 

Hjelper heller ikke mobilplattformen at folk syntes at apper over 19 kr er dyrt. Vanskelig å selge fullverdig spill på den plattformen da.

 

 

Du kan ikke dra inn PS4/XBO i en sammenligning av tablets. Noe Switch strengt tatt er. Er jo mange store bra spill til tablet idag. 

Stadig flere spill som støtter håndkontrollere på både Android og iOS. Og hvor det nå begynner å bli overaskende mange bra store spill. Garantert langt flere en hva som vil noen gang komme til Switch sin levetid. 

 

Dere som nå faktisk spiller Zelda på egne TV`er og innstillinger;

 

Er det så utvasket og Blendahvitt som i trailerene? 

 

Nei. Veldig fargesterkt. Men det ser ut som en kryssning av et PS2 og PS3 spill. Det tar en stund å komme over den kneika...takke seg at spillet er gøy og har en art style som hjelper veldig. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvor lenge tror dere det er før bølgen med tilleggsutstyr til mobil og tablet kommer som kopierer kontrollene til Switch? Tipper det ikke er så lenge til...

Hjelper jo fint lite når spillene ikke når kvaliteten til Switch/xbox/ps4 osv, dog eksisterer jo sånne ting allerede.

 

Hjelper heller ikke mobilplattformen at folk syntes at apper over 19 kr er dyrt. Vanskelig å selge fullverdig spill på den plattformen da.

 

 

Du kan ikke dra inn PS4/XBO i en sammenligning av tablets. Noe Switch strengt tatt er. Er jo mange store bra spill til tablet idag. 

Stadig flere spill som støtter håndkontrollere på både Android og iOS. Og hvor det nå begynner å bli overaskende mange bra store spill. Garantert langt flere en hva som vil noen gang komme til Switch sin levetid. 

 

Dere som nå faktisk spiller Zelda på egne TV`er og innstillinger;

 

Er det så utvasket og Blendahvitt som i trailerene? 

 

Nei. Veldig fargesterkt. Men det ser ut som en kryssning av et PS2 og PS3 spill. Det tar en stund å komme over den kneika...takke seg at spillet er gøy og har en art style som hjelper veldig. 

 

Det var et eksempel LarZen. Kvaliteten av et spill har ingenting å si om det er på en iPhone eller switch eller ps4. Det er mange spill til tablets ja, men ikke noen i nærheten av dybden til Zelda fks. Størrelsen på spillene har ingenting med kvaliteten å gjøre.

 

Poenget mitt var at du vil ikke se AAA på iPhone og lignende, fordi prisinga på iOS og android er helt annerledes enn konsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at du vil ikke se AAA på iPhone og lignende, fordi prisinga på iOS og android er helt annerledes enn konsoller.

Nærmeste vi kommer der er super Mario run. Som jeg ser får mye negative anmeldelser (fra folk på play store) pga. Prisingen.

 

Det å betale for apper er det mange som ikke vil. Har kollegaer som blir helt rar når jeg sier jeg har betalt for flere apper.

Lenke til kommentar

 

Nei. Veldig fargesterkt. Men det ser ut som en kryssning av et PS2 og PS3 spill. Det tar en stund å komme over den kneika...takke seg at spillet er gøy og har en art style som hjelper veldig. 

 

 

Er dette en skrivefeil? Mener du krysning mellom PS3 og PS4 kanskje? Hvis ikke bør du kanskje gå tilbake å spille et PS2-spill, Breath of the Wild ser milevis bedre ut enn selv det peneste spillet på PS2. Kraftimessig er vel også Switch er sted mellom PS3 og PS4. (Nærmere PS4 vil jeg tro personlig, men fortsatt et godt stykke unna. Dette er bare spekulasjoner da.)

 

Vi må likevel huske på at dette faktisk er en port av et Wii U-spill. Er spent på hva magikerne i Nintendo klarer å få ut av maskinen når de lager et spill som er bygget opp fra grunnen av for Switch :)

Endret av Jakoozie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er dette en skrivefeil? Mener du krysning mellom PS3 og PS4 kanskje? Hvis ikke bør du kanskje gå tilbake å spille et PS2-spill, Breath of the Wild ser milevis bedre ut enn selv det peneste spillet på PS2. Kraftimessig er vel også Switch er sted mellom PS3 og PS4. (Nærmere PS4 vil jeg tro personlig, men fortsatt et godt stykke unna. Dette er bare spekulasjoner da.)

 

Vi må likevel huske på at dette faktisk er en port av et Wii U-spill. Er spent på hva magikerne i Nintendo klarer å få ut av maskinen når de lager et spill som er bygget opp fra grunnen av for Switch :)

 

 

Nei ingen skrivefeil. Zelda ser ut som en blanding av Shadow of the Colossus til PS2 og Kingdoms of Amalur: Reckonin til PS3. Men med lengre draw distance og endel andre effekter. Tilogmed Skyrim til PS3 ser jo teknisk bedre ut. 

 

Det er kombinasjonen med lav oppløsning,dårlige teksturer og nesten mangel på anti-aliasing som gjør dette. Nå drar spillet seg voldsomt inn pga den artistiske stilen og pga flere effekter som imponerer. Kjøpte spillet Fast RMX og en ser det samme der når det kommer til grafikken da det ser ut som et PS3 spill. 

 

Men det er helt OK. Det er tross alt en tablet dette og ikke en tradisjonell konsoll. Synes det er imponerende jeg. Og mest trolig vil vi se spill som vil se bedre ut i tiden fremmover. 

Lenke til kommentar

 

Lovende det dere skriver om Zelda, nå ble jeg glad  :)

 

Jeg var også redd for at det skulle være så blasst og lav-kontrast som det har virket i videoer, men heldigvis er det sterke farger og god kontrast i spillet. Utrolig snodig at så mye av de publiserte videor av spillet var slik egentlig.

 

Jeg vil også si at det er galskap å påstå at det ser ut som noe mellom PS2/PS3. Teknisk minner det kanskje om noe fra helt i slutten av 360/PS3 generasjonen med høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

 

 

Nei. Veldig fargesterkt. Men det ser ut som en kryssning av et PS2 og PS3 spill. Det tar en stund å komme over den kneika...takke seg at spillet er gøy og har en art style som hjelper veldig. 

 

 

Er dette en skrivefeil? Mener du krysning mellom PS3 og PS4 kanskje? Hvis ikke bør du kanskje gå tilbake å spille et PS2-spill, Breath of the Wild ser milevis bedre ut enn selv det peneste spillet på PS2. Kraftimessig er vel også Switch er sted mellom PS3 og PS4. (Nærmere PS4 vil jeg tro personlig, men fortsatt et godt stykke unna. Dette er bare spekulasjoner da.)

 

Vi må likevel huske på at dette faktisk er en port av et Wii U-spill. Er spent på hva magikerne i Nintendo klarer å få ut av maskinen når de lager et spill som er bygget opp fra grunnen av for Switch :)

 

Det var en skrivefeil, ja. Det skrives "krysning".  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt sykt å tenke på. Føltes ikke ut som det var SÅ lenge siden slutten på PS2 æraen og PS3 begynte. Nå kan jeg ta med meg den samme kraften "on the go". Er ganske utrolig å tenke på egentlig.

 

Blir uansett spennende årene fremover. Og jeg gir Nintendo honnør for at de prøver å innovere, selv om det noen ganger går stang ut.

Nå som vi får stasjonære skjermkort i forholdsvis tynne laptoper. Blir det jo spennende å se hvor kraftig fks en Switch/Vita/whatever er om 10 år.


 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...