Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Så Nintendo har i god tradisjon laget en grusomt ukomfortabel håndholdt :p ? Ikke overraskende i grunn.

Jeg hadde vært veldig overrasket hvis den var ukomfortabel, siden Nintendo ikke er kjent for å lage dårlige kontrollere. Heldigvis kan jeg bekrefte at den faktisk er veldig god å bruke, også når du er på farten.

 

Wiimoten og N64 kontrollen var ikke akkurat behagelige. Flytebrygga til Wii u var heller ikke akkurat behagelig.

 

Snes og Gamecube kontrollerene var digg.

 

Ergo, det er vel litt sånn som så om kontrollerene er gode eller ikke.

 

Merk at dette er mine personlige preferanser, og du kan godt synes at de jeg mislikte er fantastiske, men for min del var de ubehagelige å bruke i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg siktet vel i grunn til det ergonomiske når enheten var i portabel bruk, på lik linje med 3DS, som var elt krise jævlig å bruke. Det er kanskje blitt bedre etter hvert som de større utgavene kom. Men første generasjon var i hvertfall forjævlig + 3D gimmicken som den gangen var fullstendig ubrukelig.

 

Wiimot+nunchuck var isolert sett behagelig å holde. Men her var det jo set tekniske som ikke fungerte optimalt samt at implementeringen stort sett var søppel og unødig. Og dermed ødeleggende for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har sittet og fundert litt på denne Nintendo Switch'en og den har, imotsetning til samtlige andre konsoller fra Nintendo, fått meg til å vurdere kjøp av ny konsoll. Men satt samtidig å tenkte på, hva er sannsynligheten for at det kommer et Pokemon-spill til Switchen? Noen som har nogenlunde kontroll på slikt? :) Finner ingen bekreftelse, bare antakelser.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva USB kontaktene skal brukes til? Jeg har søkt, men finner ikke noen klar funksjon. NOen som har testa? Den har jo faktisk 3 USB i dockingen?

 

Du kan lade Pro kontrolleren, og Joycon i det separate grepet som har usb inngang. Du kan også kjøpe en usb til Ethernet adapter som gjør at du kan koble deg til internett over kabel og ikke bare Wifi. Det kommer også muligens støtte for Ekstern USB harddisk senere regner jeg med.

 

Har sittet og fundert litt på denne Nintendo Switch'en og den har, imotsetning til samtlige andre konsoller fra Nintendo, fått meg til å vurdere kjøp av ny konsoll. Men satt samtidig å tenkte på, hva er sannsynligheten for at det kommer et Pokemon-spill til Switchen? Noen som har nogenlunde kontroll på slikt? :) Finner ingen bekreftelse, bare antakelser.

 

Pokemon kommer nok. Er vel rykter om et mulig Pokemon Stars - i familien til Moon og Sun. 

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Håper virkelig det kommer et! Zelda og diverse Mario-spill er det som virkelig har fått øynene mine opp for denne maskinen. Hadde Pokemon også kommet hadde det vært en done deal. Uheldigvis er jeg student og må vente til lønningen min for juni kommer 20. juli :( Like greit kanskje. Får fokusere på studiene i et par måneder til :p

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hva USB kontaktene skal brukes til? Jeg har søkt, men finner ikke noen klar funksjon. NOen som har testa? Den har jo faktisk 3 USB i dockingen?

 

Du kan lade Pro kontrolleren, og Joycon i det separate grepet som har usb inngang. Du kan også kjøpe en usb til Ethernet adapter som gjør at du kan koble deg til internett over kabel og ikke bare Wifi. Det kommer også muligens støtte for Ekstern USB harddisk senere regner jeg med.

 

Har sittet og fundert litt på denne Nintendo Switch'en og den har, imotsetning til samtlige andre konsoller fra Nintendo, fått meg til å vurdere kjøp av ny konsoll. Men satt samtidig å tenkte på, hva er sannsynligheten for at det kommer et Pokemon-spill til Switchen? Noen som har nogenlunde kontroll på slikt? :) Finner ingen bekreftelse, bare antakelser.

 

Pokemon kommer nok. Er vel rykter om et mulig Pokemon Stars - i familien til Moon og Sun. 

 

Da kommer jeg til å kjøpe pokemon til switch, bryr meg ikke om den mobil pokemon da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Der er en designsvaket med Wrist strap'ene, da det er mulig å skyve dem på kontrolleren fra både over og under siden. Skyver du inn fra feil side ender du opp som bildet under, og det er nærmest helt umulig å få de løs fra hverandre igjen, fikk jeg selv erfare...  :hm:

 

post-58162-0-13674100-1488655790_thumb.jpg

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som vet hva USB kontaktene skal brukes til? Jeg har søkt, men finner ikke noen klar funksjon. NOen som har testa? Den har jo faktisk 3 USB i dockingen?

 

Du kan lade Pro kontrolleren, og Joycon i det separate grepet som har usb inngang. Du kan også kjøpe en usb til Ethernet adapter som gjør at du kan koble deg til internett over kabel og ikke bare Wifi. Det kommer også muligens støtte for Ekstern USB harddisk senere regner jeg med.

 

Har sittet og fundert litt på denne Nintendo Switch'en og den har, imotsetning til samtlige andre konsoller fra Nintendo, fått meg til å vurdere kjøp av ny konsoll. Men satt samtidig å tenkte på, hva er sannsynligheten for at det kommer et Pokemon-spill til Switchen? Noen som har nogenlunde kontroll på slikt? :) Finner ingen bekreftelse, bare antakelser.

 

Pokemon kommer nok. Er vel rykter om et mulig Pokemon Stars - i familien til Moon og Sun. 

 

Da kommer jeg til å kjøpe pokemon til switch, bryr meg ikke om den mobil pokemon da.

 

Har en drøm om et Pokemon Stadium til Nintendo Switch :dribble:

Lenke til kommentar

Der er en designsvaket med Wrist strap'ene, da det er mulig å skyve dem på kontrolleren fra både over og under siden. Skyver du inn fra feil side ender du opp som bildet under, og det er nærmest helt umulig å få de løs fra hverandre igjen, fikk jeg selv erfare...  :hm:

 

attachicon.gifC5-8-KDVAAEgXEB.jpg

Jeg oxo satt di feil vei, men dro di ut men måtte bruke kraft til å få di ut da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...