Psycho Mantis Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Men hvis man skal ha bedre grafikk enn det Switch makter så er det jo bare å gå for en kraftig PC, eller gå for PS4/PS4Pro eller XBox One/Scorpio. Eller er det et sterkt ønske om The Legend of Zelda, Metroid Prime og Super Mario i 60fps og 4k med grafikk på høyde med Horizon Zero Dawn? PS! Jeg kjøpte bærbar gaming PC til bruk hjemme, men jeg liker faktisk at den er portabel, da den er mye lettere å ta med seg til venner eller på et mini-LAN. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Som du selv sier, så "taper" man på å ikke unytte protabiliteten til Switch. Da er jo det eneste naturlige å vurdere sin egen bruk opp mot det man får igjen. Dersom man er "avhengig" av Nintendo sine spill, så er man pent nødt til å akseptere rammebtibgelsene. Eller sagt med andre ord, så da MÅ man. Altså ser det jo ut som du har forstått ham allikevel. 1 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Å akseptere at Switch er en portabel konsoll, og de begrensningene det medfører, er ikke det samme som å måtte velge å kjøpe den portable konsollen Switch. Jeg skriver rett over uthevingen din at man må vurdere sin egen bruk og sitt behov. Å akseptere begrensningene til stuekonsollen Switch (og mulighetene til den portable konsollen Switch) er en helt nødvendig del av egenvurderingen, så ja, det MÅ man gjøre før man kjøper (imo). Hvis man er ute etter en kraftig stuekonsoll som kan gi deg de beste grafiske opplevelsene tilgjengelig på markedet, så MÅ man for all del ikke velge Switch. Dersom man MÅ ha Nintendo sine spill, så MÅ man forsone seg med (akseptere) at slike krav ikke overlapper med det Switch er. Endret 19. februar 2017 av Raspeball Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Å akseptere at Switch er en portabel konsoll, og de begrensningene det medfører, er ikke det samme som å måtte velge å kjøpe den portable konsollen Switch. Jeg skriver rett over uthevingen din at man må vurdere sin egen bruk og sitt behov. Å akseptere begrensningene til stuekonsollen Switch (og mulighetene til den portable konsollen Switch) er en helt nødvendig del av egenvurderingen, så ja, det MÅ man gjøre før man kjøper (imo). Hvis man er ute etter en kraftig stuekonsoll som kan gi deg de beste grafiske opplevelsene tilgjengelig på markedet, så MÅ man for all del ikke velge Switch. Dersom man MÅ ha Nintendo sine spill, så MÅ man forsone seg med (akseptere) at slike krav ikke overlapper med det Switch er. Som Rider Of Reason sa, og som du forsåvidt resirkulerer på nytt her, så forstod du meg visst ganske godt likevel Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 En fyr har postet bilder av det som skal være innmaten til Switch, og redditfolket sier det ser ut til at konsollen vil være lett å reparere, både å skifte skjerm og batteri: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5uymdu/switch_teardown_posted_by_some_taobao_guy/?st=izcy1ctv&sh=9448f40b 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 En fyr har postet bilder av det som skal være innmaten til Switch, og redditfolket sier det ser ut til at konsollen vil være lett å reparere, både å skifte skjerm og batteri: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5uymdu/switch_teardown_posted_by_some_taobao_guy/?st=izcy1ctv&sh=9448f40b Enig. Ut fra bildene så det veldig enkelt ut. Fordel at ting ikke er loddet på. Spent på ifixit sin teardown. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 For oss som så å si kun skal bruke den på TV, er det overall en større skuffelse enn det er fantastisk. Vi MÅ velge bærbar konsoll, og ofre mye maskinkraft pga det. Ps4 pro ligger i 4K segmentet, og har enormt mye mer hestekrefter enn Switch, dog ikke portabel delen. Mao såfremst du ikke bruker portabelheten enormt mye, så taper man egentlig en god del på det. Man kjøper ikke bærbar gaming pc for og kun sitte hjemme å spille, da er pengene bedre brukt på en stasjonær(mer ytelse for penga). Å akseptere at Switch er en portabel konsoll, og de begrensningene det medfører, er ikke det samme som å måtte velge å kjøpe den portable konsollen Switch. Jeg skriver rett over uthevingen din at man må vurdere sin egen bruk og sitt behov. Å akseptere begrensningene til stuekonsollen Switch (og mulighetene til den portable konsollen Switch) er en helt nødvendig del av egenvurderingen, så ja, det MÅ man gjøre før man kjøper (imo). Hvis man er ute etter en kraftig stuekonsoll som kan gi deg de beste grafiske opplevelsene tilgjengelig på markedet, så MÅ man for all del ikke velge Switch. Dersom man MÅ ha Nintendo sine spill, så MÅ man forsone seg med (akseptere) at slike krav ikke overlapper med det Switch er. Som Rider Of Reason sa, og som du forsåvidt resirkulerer på nytt her, så forstod du meg visst ganske godt likevel Mulig vi misforstår hverandre, og jeg har sikkert vært litt rask på avtrekkeren (som jeg gjerne er). Når det er sagt, har jeg uthevet det du skrev, og som var det jeg opprinnelig svarte på. Merk at når man forsoner seg med noe, så er det vanligvis ingen grunn til å fortsette å argumentere mot/for det spesifikke forholdet man har forsonet seg med. Slik jeg forstår det du skriver, så skal du mer eller mindre utelukkende bruke Switch på TV, og at ytelsen da er skuffende sammenliknet med PS4 Pro. Videre viser du til at "vi MÅ velge en bærbar konsoll". Det virker altså ikke som om du har forsonet deg med at Switch er og blir - uansett hvordan man tenker å bruke konsollen - en portabel konsoll. Det er, og har lenge vært et kjent faktum, og alle har anledning til å velge det bort simpelthen ved å avstå fra å kjøpe. I ettertid ser jeg at jeg har formulert meg litt klønete, noe jeg bare må beklage. Spørsmålet jeg prøvde å belyse var altså hvordan man kan fortsette å rette den samme kritikken, til det kjedsommelige, basert på et premiss om noe Switch på ingen måte er? Man har visst i lang tid at Switch er portabel. Om man ikke har visst nøyaktig hva innmaten er, så har det vært såpass oppe i dagen at spekulasjoner har vært å anse for korrekte innen rimelighetens grenser. På hvilken måte er det da interessant eller relevant å fortsatt diskutere om Switch er en skuffelse som stuekonsoll eller ikke? Var det i det hele tatt noen som i etterkant av PS4 (Pro)-lanseringen diskuterte hvor skuffende PS4 var, og er, som portabel konsoll? Det er viktig å belyse svakheter ved Switch, og å kritisere det som kritiseres bør, men gjør det nå for all del på riktig grunnlag. Dersom Switch viser seg å være en middelmådig portabel konsoll, vel så kommer den nok til å floppe. Om Switch viser seg å være en middels stuekonsoll mtp. grafisk ytelse, sammenliknet med PS4, så kan den fortsatt være en glitrende bra konsoll. Jeg er forøvrig helt enig i at man bør avvente å konkludere med den grafiske ytelsen til Switch før man har produktet i hende. Når det er sagt er det uinteressant å vurdere hvordan Switch yter som stuekonsoll, når sammenlikningsgrunnlaget er PS4 og Xbox. 2 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) *snip* Jeg skjønner hva Switch er. Jeg sa bare at jeg synes det er skuffende for de av oss som ikke blir å bruke den portabelt, at vi må betale for bærbar ytelse. Spesielt synes jeg det er ganske dritt å betale nærmere 4000 for maxwell maskinvare som er ganske gammelt nå. Syns man burde kunne forvente nyeste arkitektur i det minste(mtp pris). Tenk hvor fint det hadde vært om Switch var ment som den nye bærbare, og at de samtidig lanserte en stasjonær på nivå med de andre? Slik jeg ser det kunne Nintendo enkelt kapret nesten hele konsollmarkedet, med å lage en konsoll som er kraftig nok til å holde alle tredjepart titlene, samt nintendos egne. Det hadde eliminert grunnen til å kjøpe ps og kjeksbox(med unntak av de som kjøper de kun for eksklusiver, men det tror jeg i MS og Sony sittt tilfelle er få). Istedet skal de ta et marked de allerede var best på. Du må også huske at så å si ingen kjøper Nintendo maskin for å spille noe annet enn Nintendo spill. Derfor MÅ jeg kjøpe konsollen, for jeg vil ikke gå glipp av Nintendo kvalitet. Litt off topic ble det. Jeg kommer til å kjøpe Switch, men det betyr ikke at jeg MÅ synes at vi får det vi egentlig burde fått i 2017(som jeg mener er 1080p@60fps, pascal arkitektur og da litt mer ytelse). Jeg er på ingen måte en Nintendo hater, selvom jeg sikkert fremstår slik. Nintendo har vært store deler av barndommen, så jeg klarer ikke la være å kjøpe uansett hvor "skuffet" jeg blir ^^, ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 20. februar 2017 av ilpostino Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) *snip* i mine øyne ser jeg du elsker nintendo Enlightened. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 20. februar 2017 av ilpostino Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Velger Nintendo foran Sony og MS anyday såklart, Jokingnutria Endret 19. februar 2017 av Enlightened Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Les deg litt opp på forskjellen mellom Maxwell og Pascal chipen, veldig liten forskjell Enlightened Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Les deg litt opp på forskjellen mellom Maxwell og Pascal chipen, veldig liten forskjell EnlightenedVil fremdeles ikke ha en 3år gammel chip i en flunkende ny konsoll 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Hadde vært artig å sett hva Pascal kunne gjort i en håndholdt. Men med det som er vist så langt så er det ingen grunn til bekymring for min del da spillene ser veldig flotte ut. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Hvis dere har, som meg, opprettet en My Nintendo-konto og koblet den gamle Nintendo Network IDen dere bruker til 3DS og WiiU/Wii, så er alt flotte greier. Du får, i følge nyheten under, tilgang til kjøp fra tidligere Nintendo-konsoller. Hvis ikke, følg stegene beskrevet under. Håper de har rett, de citer ikke kilden sin for påstanden. PURCHASES MADE ON PREVIOUS NINTENDO DEVICES WILL BE TIED TO YOUR NEW NINTENDO ACCOUNT! https://nintendoradar.com/threads/purchases-made-on-previous-nintendo-devices-will-be-tied-to-your-new-nintendo-account.561/ So there's been a lot of hoo-haa from fans regarding purchases made on previous Nintendo systems; in particular Virtual Console titles and whether they'll carry over to the Switch and our new Nintendo account.Well take a deep breath, it seems they do transfer over *IF* you link your Nintendo Network ID to your Nintendo account when creating your account. So let's first walk you through the process shall we? Endret 19. februar 2017 av fnwilborn Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Hmmm, jeg ser jeg har linket kontoene, men mangler en "User ID". Får skaffe meg det pronto. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Les deg litt opp på forskjellen mellom Maxwell og Pascal chipen, veldig liten forskjell EnlightenedVil fremdeles ikke ha en 3år gammel chip i en flunkende ny konsoll Tja, nå er jo ikke Maxwell bekreftet på noe som helst viss (ennå). Er for så vidt enig i utsagnet. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Les deg litt opp på forskjellen mellom Maxwell og Pascal chipen, veldig liten forskjell EnlightenedVil fremdeles ikke ha en 3år gammel chip i en flunkende ny konsoll Tja, nå er jo ikke Maxwell bekreftet på noe som helst viss (ennå). Er for så vidt enig i utsagnet. Tror Nintendo hadde sagt: "The Switch is powered by a Nvidia Tegra pascal chip" hvis det var tilfellet at det er pascal. Istedet valgte de "The Switch is powered by a Nvidia Tegra chip", står vel maxwell mellom linjene der ^^, Men jeg håper selvsagt til det er 100% bekreftet Endret 19. februar 2017 av Enlightened 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Vel, Nintendo har aldri brydd seg om å fortelle noe særlig om teknologien de bruker. Men jeg tror nok det er Maxwell, ikke minst fordi hvis jeg forstår det rett så er den mer energieffektiv? Lenke til kommentar
Psycho Mantis Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Det hadde vært moro om Nintendo lagde en kraftig stasjonær konsoll på lik linje med det Sony og Microsoft har å by på, men samtidig er jeg glad for at de gikk for en hybrid løsning. Jeg har ikke hatt en håndholdt konsoll siden Nintendo DS Lite, og har faktisk savnet noe å spille på toget eller flyet utover hva jeg får på mobiltelefonen (som i hovedsak er spill jeg går fort lei av). Ville jo blitt vesentlig dyrere å kjøpe både en stasjonær og en håndholdt konsoll, og i tillegg kjøpe spill til hver av de konsollene. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Dessuten er halve poenget med Switch at Nintendo skal kunne produsere flere spill for plattformen enn når de er fordelt på to plattformer. Slik planlegger de å kontinuerlig lansere spill fordelt over hele året, uten store opphold slik spesielt WiiU opplevde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå