Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra info i denne artikkelen om Switch. Billig dev kit, og flere detaljer om Capcom sine planer. Blant annet dette:

"Finally, Capcom is looking into having the RE Engine, made specifically for Resident Evil 7 (and likely to be used in future titles) to be compatible with Switch. The company also wants to develop AAA titles for the platform."

Og utviklingstiden for å porte engines er veldig kort! To man months for Switch, mot 16 man months for 3DS og 15 for WiiU...

Lenke til kommentar

http://www.computerbild.de/artikel/cbs-Tests-Switch-Nintendo-Switch-Test-9208832.html

Tysk side, men har mye video og bilder av unboxing + Pro kontrolleren.

Samtidig så åpner de Switchen for å se på innsiden av hardwaren.

Bekreftet Maxwell ser jeg.
I knew it. Litt skuffende :/

Reddit-folket sier de ikke er en "trusted source" og at de ikke kan ha fått det 100% bekreftet. Men jeg antar sjansen er stor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Selv med svakere maskinvare enn konkurrentene kan man på en måte kalle Switch en kraftig konsoll, eller kanskje mer riktig - et kraftig system.

For en håndholdt maskin leverer den strålende grafikk. Som stuekonsoll er maskinvaren svak i forhold til konkurrentene, men når jeg tenker kraft og Switch som helhet og ikke bare selve konsollen ligger mye av det også i de to kontrollerne som har både bevegelsesteknologi, HD Rumble, og den infrarøde sensoren foran som kan kalkulere avstand og form på objekter.

Ikke minst har selve Switchen også innebygd akselerometer.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Selv med svakere maskinvare enn konkurrentene kan man på en måte kalle Switch en kraftig konsoll, eller kanskje mer riktig - et kraftig system.

For en håndholdt maskin leverer den strålende grafikk. Som stuekonsoll er maskinvaren svak i forhold til konkurrentene, men når jeg tenker kraft og Switch som helhet og ikke bare selve konsollen ligger mye av det også i de to kontrollerne som har både bevegelsesteknologi, HD Rumble, og den infrarøde sensoren foran som kan kalkulere avstand og form på objekter.

Du har altså hatt den i handa og testet den, slik at du kan konkludere med at den leverer strålende grafikk? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Mario Kart ser strålende ut i handheld-mode :D:w00t:

Kanskje vi får Gamecube joycons til Smash :p

qyshrexks9tx.jpg

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Håper det da, men z knappen da hvor skal Nintendo plassre den tro.

edit... tenkte på 64 kontrolleren da

Er nok ikke verre enn å bare bruke venstre skulderknapp som Z, den skulderknappen var jo ikke så mye brukt akkurat. Eventuelt:

0g1XOgj.jpg

Endret av BadFurDay
Lenke til kommentar

Du har altså hatt den i handa og testet den, slik at du kan konkludere med at den leverer strålende grafikk? ;)

Oi, en kverulant. Det er jo ganske tydelig at Switch leverer grafikk som er helt overlegen det vi har sett på håndholdte konsoller tidligere. Så som en håndholdt konsoll leverer den strålende grafikk, ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oi, en kverulant. Det er jo ganske tydelig at Switch leverer grafikk som er helt overlegen det vi har sett på håndholdte konsoller tidligere. Så som en håndholdt konsoll leverer den strålende grafikk, ja.

Det jeg har sett av videoer av zelda og 60fps videoene av Mario odyssey, så ser switch helt rått ut for å være håndholdt. Når det er sagt så var killzone mercenary på psvita helt overlegent når det kom til håndholdt grafikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal man da ha sett det selv for å kunne trekke konklusjonen "beste håndholdt grafikken til nå".

Kverulant kan du kalle alle som ikke instantly er enig med deg, noe du åpenbart nettopp gjorde ;)

For oss som så å si kun skal bruke den på TV, er det overall en større skuffelse enn det er fantastisk. Vi MÅ velge bærbar konsoll, og ofre mye maskinkraft pga det. Ps4 pro ligger i 4K segmentet, og har enormt mye mer hestekrefter enn Switch, dog ikke portabel delen. Mao såfremst du ikke bruker portabelheten enormt mye, så taper man egentlig en god del på det.

Man kjøper ikke bærbar gaming pc for og kun sitte hjemme å spille, da er pengene bedre brukt på en stasjonær(mer ytelse for penga).

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke argumentasjonen din til tider, Enlightened. Du "MÅ" da vitterlig ingen ting. Det eneste du _må_ er å akseptere at dersom du kjøper Switch, så kjøper du en konsoll som er minst like mye (og sannsynligvis mer) portabel enn den er stasjonær. Dersom man først punger ut, så er det jo helt bak mål å klage på at man får flere flops med PS4, som er en helt annen konsoll.

Nintendo lager et produkt, og tilbyr deg å bytte dette produktet mot penger. Informasjonen om hva du får er ekstremt tilgjengelig rimelig lang tid før du får kjøpe produktet. Hvorvidt man skulle _ønske_ at produktet var et annet er knekkende likegyldig. Du har valget mellom å akseptere produktet du får, eller vise din misnøye ved å avstå fra å kjøpe.

Som du selv sier, så "taper" man på å ikke unytte protabiliteten til Switch. Da er jo det eneste naturlige å vurdere sin egen bruk opp mot det man får igjen. Dersom man er "avhengig" av Nintendo sine spill, så er man pent nødt til å akseptere rammebtibgelsene.

Når du så avslutter med en ganske god analogi til bærbar vs stasjonær gaming-PC, så skjønner jeg ikke hvordan man kan kalle det en skuffelse at Switch er 50/50 portabel/stue, og at man blir "tvunget" til å velge et dårligere produkt.

Den beste kritikken av Nintendo og Switch er å avstå fra å kjøpe, dersom man mener konsollen er et feiltrinn. Det er helt legitimt. Selv er jeg ikke helt overbevist enda, men jeg kan ikke kritisere Switch for å være portabel selv om mitt største ønske skulle være Mario med PS4-grafikk. Jeg er klar over at Nintendo er i en særstilling mtp spill og de IP-ene de sitter på, men om man kjøper Switch for å spille Nintendo sine spill, men likevel kritiserer Switch på premisser som ikke er gyldige for det konsollen er og prøver å være, så havner man i alle fall mellom sto stoler.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...