Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

God nyhet at trådløse bluethooth-headset fungerer, og ganske sykt at det ikke er bekreftet før nå. Men det skulle bare mangle. Hadde det ikke vært støtte for det så ville det illustrert alt som har vært galt med Nintendo de siste ti årene. 

Krysser også fingrene for at onlinesystemet blir bra denne gangen. Det har vært Nintendos største akilleshæl i mange år. Startet vel med friend codes på Wii eller DS, det var tragikomisk. Nintendo har ambisjoner om at Switch blir deres mest sosiale konsoll hittil, og da må man jammen ha en god og brukervennlig arena online også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare feedback han tar fra andre, andre negative folk om DLC, det er som jungeltelegraf.

DLC er flott, hvorfor ikke? skjønner ikke at folk gidder å diskutere dette, old news at det kommer på dagens spill.

Hva med å tilby spillerne et komplett spill fra början av?

Jeg har egentlig ikke så veldig mye i mot DLC, forbeholdt at det tilfører spillet noe av en viss substans og verdi, i alle fall hvis jeg skal betale for det. Men, jeg synes det er en uting hvis det er slik at man skal måtte _forvente_ DLC, attpåtil nesten like etter spillet er lansert.

Men, nå er dette en Switch-tråd, og ikke en DLC-tråd, så jeg tenker ikke utbrodere (jeg har uansett svært begrenset innsikt mekanismene i dagens spillmarked).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg står fortsatt på at Switch er som den er for å komme inn på mobilmarkedet.

Eh, hva? Du er klar over at Nintendo har laget bærbare konsoller i (nesten) alle år?

Her tenker jeg mer på utformingen. Er helt klar over at Nintendo har laget bærbare siden slutten av 80 tallet. Husker fortsatt reklamen av en gameboy som ble brukt som lykt på en sykkel eller lignende. Men Switch designmessig går veldig mot nevnte marked og det skal jeg love deg det er en grunn til, og den grunnen er ikke gameboy eller ds ( og for guds skyld ikke vita).

Lenke til kommentar

Nintendo Switch uses 20nm Maxwell Tegra SoC Leaked documents seem to confirm the Switch uses a customized second-generation NVIDIA Tegra Maxwell chip instead of Pascal Tegra

http://www.tweaktown.com/news/56259/nintendo-switch-uses-20nm-maxwell-tegra-soc/index.html

Stemmer nok garantert. Nintendo hadde ikke holdt igjen informasjonen hvis det var Pascal. Hadde simpelthen ikke vært noe gain på å skjule Pascal arkitektur.

Ei heller noe å tjene på å oppgi hvilken versjon som benyttes. Jeg er ganske sikker på at Nintendo tror at det er kun utviklere som er interessert i å vite veldig tekniske specs på maskinen.

Eneste grunnen til at de holder igjen er at det er allerede utdatert maskinvare i den. Selvsagt er det mange som ville reagert på det om de gikk ut og sa at det er maxwell.

Husk, dårligere hardware=dårligere grafikk, fps og stabil bildeflyt.

Det er ikke typisk Nintendo å markedsføre sine konsoller med hva slags hardware det er i dem. De er litt som Apple. What you see is what you get, og hvordan det skjer, er ikke så farlig. Chipset, klokkefrekvenser, RAM og flops er ikke noe den vanlige forbruker bryr seg om. Maxwell og Pascal kommer du aldri å høre om i forbindelse med Switch utenom spillsidene, det er kun for entusiaster.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo Hints Again That Gamecube Games Are Coming To The Switch Virtual Console

http://wwg.com/2017/02/14/nintendo-hints-again-that-gamecube-games-are-coming-to-the-switc/

Fra artikkelen:

“We can not really answer with precision because we have not announced anything about it at this time. What I can tell you is that we are working on things that go in that direction.”

Koizumi also explained that it would be possible for Nintendo to release special Gamecube accessories for the Switch, which would be required for some games that made heavy use of the system's analog shoulder buttons. Gee, I wonder why he decided to mention that out of the blue?

YEAH :D
Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort meg noe om Nintendo lanserte en trådløs GameCube-kontroll til Switch. Selv en trådløs NES, SNES- og N64-kontroll (sistnevnte med oppgradert analog-stikke) hadde sikkert vært populært. Jeg kjøpte selv en SNES-kontroll til Wii-en (som jeg tror kun ble lansert i Japan).

Men for at slike kontrollere skal være verdt det bør jo N64- og GameCube-spill oppgraderes til 60 fps og HD (i hvert fall 720p, om ikke 1080p), og gjerne med noe oppgradert grafikk/texture.

Lenke til kommentar

Nintendo Switch uses 20nm Maxwell Tegra SoC Leaked documents seem to confirm the Switch uses a customized second-generation NVIDIA Tegra Maxwell chip instead of Pascal Tegra

http://www.tweaktown.com/news/56259/nintendo-switch-uses-20nm-maxwell-tegra-soc/index.html

Stemmer nok garantert. Nintendo hadde ikke holdt igjen informasjonen hvis det var Pascal. Hadde simpelthen ikke vært noe gain på å skjule Pascal arkitektur.
Ei heller noe å tjene på å oppgi hvilken versjon som benyttes. Jeg er ganske sikker på at Nintendo tror at det er kun utviklere som er interessert i å vite veldig tekniske specs på maskinen.
Eneste grunnen til at de holder igjen er at det er allerede utdatert maskinvare i den. Selvsagt er det mange som ville reagert på det om de gikk ut og sa at det er maxwell.

Husk, dårligere hardware=dårligere grafikk, fps og stabil bildeflyt.

Det har kommer frem at denne innmaten sitter i juli-utgaven av utviklerversjonen, med andre ord kan/har Switch blitt oppgradert siden den gang.

Lenke til kommentar

Ville bare tips om noen høy oppløste bilder av Zelda: BotW. Selv har jeg tenkt å sende denne til Japanfoto for fremkalling på en stor aluminiumsplate. Og her er noen andre.

Det var ganske stilig! Hva koster noe slikt ? :)

EDIT: Sjelden jeg sitter og nikker og er så mye høylytt enig med en youtube video som den der :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, flott video, synes han glemte å fortelle hvorfor alle disse flotte spill ikke lenger finnes på Nintendo konsoll.

Var mange flotte spill der som burde komme på market igjen. 

Diddy Kong Racing - Jeg rater dette spillet over Mario Kart (tbh). Men dette ser vi aldri mer, da Microsoft kjøpte opp Rare.

For de som kjenner til dette spillet. Man kan kjøre rundt i et område og velge et map ved å kjøre inn, ganske likt Mario64.

Ganske rart at ingen av konsoll makers har laget menyen slik på selve konsollen. Altså, når du slår konsollen på så logger du deg på et verden hvor du kan løpe/kjøre rundt og velge spillet du vil spillet.

På en måte et spill som er selve "meny", tenk deg Mario64 var slik, alle de bildene man hopper i er spillene du selv eier etc.  ;)

Som det er nu så surfer du på en meny og installerer, Zzzz, gammeldags!   :roll:

Lenke til kommentar

Nei Sony prøvde med PS Home og det var helt hinsidig, fatalt gruuusomt hele greiene.

Gi meg enkle,kjappe informative menyer som gir mening og ikke annet dritt enn det. Å spille meg frem til..øøø spill? Nei fy faen, spar meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...