Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

og massivt nedtur også, var bare konsollen som egentlig solgte som gress. (se: gimmick). :yes::shrug:

Hva mener du? Syv Wii-spill solgte f.eks. over 20 millioner, mot null på PS3 og ett på Xbox360.. Folk kjøpte Wii på grunn av spillene.

Det fantes noen få (nagina blandt annet) som ikke var spesielt glad i Wii.

Ingen tvil om at Wii var en bra konsoll, men jeg skal innrømme per dags dato at jeg ikke liker situasjoner der jeg MÅ bruke Wii remoten. Og Wii remote, det har NX to av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Wii remote, det har NX to av.

Hm?

 

Enig i at det er kjipt å måtte bruke wiimoten det knapper hadde fungert like bra. Syntes det var litt artig for 10 år siden da jeg spilte Mario Galaxy, men merket for litt siden da jeg spilte Mario Party 8 at jeg ble utrolig irritert hver gang bevegelseskontroll absolutt skulle tas i bruk uten grunn.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

 

 

 

....jeg skal innrømme per dags dato at jeg ikke liker situasjoner der jeg MÅ bruke.....

Nei, det er ikke alle som klarer, vil eller ønsker å lære seg et nytt kontrollsystem, mens mange synes dette er morro, bra og utfordrende.

Problemet er nok ikke at folk ikke klarer. Det var bare jævla kjedelig. Ta red steel f.eks som i begynnelsen var et av de spillene som bruke wii moten bra, men selv om det funka var det kjedeøig og da spesielt før mottok plus hvor du måtte kalibrere kontrolleren sånn annen hver dag om du ikke kunne ha alt liggende konstant på centimeteren likt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

....jeg skal innrømme per dags dato at jeg ikke liker situasjoner der jeg MÅ bruke.....

Nei, det er ikke alle som klarer, vil eller ønsker å lære seg et nytt kontrollsystem, mens mange synes dette er morro, bra og utfordrende.

Problemet er nok ikke at folk ikke klarer. Det var bare jævla kjedelig. Ta red steel f.eks som i begynnelsen var et av de spillene som bruke wii moten bra, men selv om det funka var det kjedeøig og da spesielt før mottok plus hvor du måtte kalibrere kontrolleren sånn annen hver dag om du ikke kunne ha alt liggende konstant på centimeteren likt.

 

Nåja, skyward sword syns jeg brukte motion kontrollen bra. Jeg synes Nintendo skal fortsette å ha den som en mulighet, men det må være valgfritt. Med en gang folk blir tvunget til å bruke noe nytt, så blir dem hissige.

Som nevnt over er det mange spill der en standard kontroller fint kunne vært brukt istedet.

Lenke til kommentar

Jeg synes remaken av Resident Evil 4 og Metroid spillene brukte wii kontrollene bra. At man sitter å vifter så mye er en myte og for meg så var det mere avslappenede å ligge hengslengt i stolen spille Metroide prime og hendene hengende på hver side av godstollen med nunchuck og wiimote i hver hånd, en det å sitte med hendene sammlet helle tiden som man må gjøre med en normal kontroll.

 

Å ha styringen med Nunchucken og knappene på wiimoten gir meg langt flere muligheter for hvordan jeg posisjonerer meg i en sofa eller stol og allikevel ha 100% kontroll på styringen.

Lenke til kommentar

 

Og Wii remote, det har NX to av.

Hm?

 

Enig i at det er kjipt å måtte bruke wiimoten det knapper hadde fungert like bra. Syntes det var litt artig for 10 år siden da jeg spilte Mario Galaxy, men merket for litt siden da jeg spilte Mario Party 8 at jeg ble utrolig irritert hver gang bevegelseskontroll absolutt skulle tas i bruk uten grunn.

 

Digget wiimoten helt topp, exe i Resident evil 4, er lettere å sikte da spillet. :thumbup: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teori: Avventer Nintendo avsløringen av NX til hypen rundt NES Clssic har lagt seg? Altså, de vil ikke stjele oppmerksomheten fra NES Classic.

Så de vil ikke stjele oppmerksomhet fra seg selv? Tror heller det er stikk motsatt, så NES Classic og Famicom Mini skal hjelpe til med å skape hype rundt Nintendo igjen. Det er en enkel måte å få folk til å huske hvor bra Nintendo en gang var. Folk får en drøss av de beste spillene til NES og kan mimre om gamle dager, og vli sitte med gode minner når NX dukker opp. Alternativet er, satt på spissen: "Vi vet forrige konsoll floppet, men denne blir bra." ;) (veldig satt på spissen, men du ser hva jeg mener.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle store action/eventyr-filmer blir vist i 3D i tillegg til den vanlige utgaven, så tydeligvis må det fremdeles være forholdsvis populært. 

 

Det betyr ikke nødvendigvis at det er populært. Mange bransjer har mange ganger prøvd å presse ting på folk som ikke vil ha det i det lengste.

 

 

 

Men mener du at klassisk fremvisning av film er det eneste konseptet som har en fremtid? At selv med The Matrix - type innlevelse i "3D" filmer i fremtiden, så er det en nisje for spesielt interesserte og generelt mislikt av befolkningen?

Lenke til kommentar

 

Teori: Avventer Nintendo avsløringen av NX til hypen rundt NES Clssic har lagt seg? Altså, de vil ikke stjele oppmerksomheten fra NES Classic.

Så de vil ikke stjele oppmerksomhet fra seg selv?

Ikke nødvendigvis fra seg selv, men stjele oppmerksomhet fra NES. Blir vanskelig å hype opp NES når NX samtidig er på alles lepper. Derfor er det ikke utenkelig at de venter en uke eller to med å avduke NX, slik at salget av NES blir best mulig.

Lenke til kommentar

 

 

Alle store action/eventyr-filmer blir vist i 3D i tillegg til den vanlige utgaven, så tydeligvis må det fremdeles være forholdsvis populært. 

 

Det betyr ikke nødvendigvis at det er populært. Mange bransjer har mange ganger prøvd å presse ting på folk som ikke vil ha det i det lengste.

 

 

Men mener du at klassisk fremvisning av film er det eneste konseptet som har en fremtid? At selv med The Matrix - type innlevelse i "3D" filmer i fremtiden, så er det en nisje for spesielt interesserte og generelt mislikt av befolkningen?

 

Man må kanskje se på formålet med film som medium. Film er virkelighetsflukt, og er ikke ment å være realistisk som sådan. Jeg tror Matrix-aktige 3D-filmer kan være mer slit enn moro.

Lenke til kommentar

 

 

Teori: Avventer Nintendo avsløringen av NX til hypen rundt NES Clssic har lagt seg? Altså, de vil ikke stjele oppmerksomheten fra NES Classic.

Så de vil ikke stjele oppmerksomhet fra seg selv?

Ikke nødvendigvis fra seg selv, men stjele oppmerksomhet fra NES. Blir vanskelig å hype opp NES når NX samtidig er på alles lepper. Derfor er det ikke utenkelig at de venter en uke eller to med å avduke NX, slik at salget av NES blir best mulig.

Ser hva du mener, men jeg synes bare det er litt merkelig sammentreff at de lager NES Classic og Famicom Mini akkurat nå, hvis det vil påvirke NX negativt. Se for eksempel på releasen. Famicom kom i Japan i 1983. NES kom i USA i 1985, og i Europa i 1986. Hvorfor kom ikke da Famicom Mini i Japan i 2013? Det ville vært en perfekt 30-årsgave til fansen. NES Classic kunne lett ha kommet i fjor, for å feire at NES komfor 30 år siden i USA. Så hvorfor vente til slutten av året etter? Og så levere den rett før NX blir annonsert? Nekter å tro det er tilfeldig. Nintendo er alt for smarte til det. Det var de som sparket i gang hele spillindustrien etter kræsjet. Det var de som gav oss håndholdte konsoller. Det var de som fikk folk interessert i spilling med Wii, og det var de som for alvor gav oss både touchscreen (DS) og motion controls (Wii). Bare for å nevne noen få høydepunkter. Selv i dag når håndholdte konsoller er så godt som fraværende selger 3DS som varmt hvetebrød. Nintendo har absolutt skjønt noe ingen andre har. Så hvorfor gi ut NES Classic og Famicom Mini akurat nå, hvis det "skader" NX? Eller gir de ut de små konsollene nå nettopp fordi de planlegger å avsløre NX? :)

Lenke til kommentar

Det er mulig de gir ut NES for å rett og slett få inn litt penger i banken. Spillsalget på Wii U har nok vært labert det siste året. Jeg heller mot at Nintendo slipper NES for å få litt inntekter, kanskje etter press fra aksjonærene, og da er det greit at de venter en uke eller to med NX.

 

Det er godt mulig du har rett, at dette er et ledd i en større strategi.

 

For øvrig: Hvorfor er det trygt å låne penger til en japaner? Du får alltid pengene i yen :-)

Lenke til kommentar

For starters, Direct Feed Gaming revealed that the Nintendo NX will be 3,4 times more powerful than the Wii U in terms of Gigaflops, also adding that developers won’t have to deal with any technical hurdle if they want to port PS4 and Xbox One games to the NX,

as the console will support Unreal Engine 4 and other modern game engines. Multiple sources have also confirmed to him that the NX will be powered by an NVIDIA Pascal Tegra,

which doesn’t tell us much other than the fact that NVIDIA is going to be involved. Direct Feed Gaming sounds pretty confident in saying this, so it will be interesting to see if the company is indeed involved in the NX as rumors have been saying these past few months.

 
Rykter og rykter, flere rykter. ?!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...