Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, kilik said:

Over 1000 kroner for Mario Kart er ventet. Det koster 90 euro nedi Europa. 10 euro mer enn de andre Nintendo-spillene.

Komplett har Mario Kart til 999 kr., Donkey Kong til 899 kr., Breath of The Wild Switch 2 Edition til 899 kr. og Tears of The Kingdom Switch 2 Ed. til 899 kr.

1300 kr. for et Joycon 2-sett svir da. 

Spillene har blitt dyre. Men tror nok heller vi har vært litt bortskjemt de siste tiårene. SNES-spill kostet 799,- på 90-tallet, noe som tilsvarer rundt 1600,- nå. Utrolig at mamma gadd å kjøpe dem til meg egentlig 😆

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
reklus skrev (Akkurat nå):

Spillene har blitt dyre. Men tror nok heller vi har vært litt bortskjemt de siste tiårene. SNES-spill kostet 799,- på 90-tallet, noe som tilsvarer rundt 1600,- nå. Utrolig at mamma gadd å kjøpe dem til meg egentlig 😆

Enormt stor forskjell på antall spill solgt på den tida kontra spill som selges i dag. Et helt annet volum.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
svenka skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er prisene så forskjellig fra sted til sted?? 🤔 Hvem er mest «legit»? 

Alle prisene er vel "legit". Men noen nettbutikker har bommet fra starten (tror nok Coolshop gikk på en smell da de la ut sine). Men vil tro de prisene som går igjen hos Elkjøp, Netonnet, Power og Platekompaniet (kr. 6.695,- for konsoll og kr. 7.449,- for mario kart bundle) er nok den ordentlige "MSRP"-prisen i Norge.

Lenke til kommentar

AAA-spill har kostet rundt 600 kr. i 25 år. At man nå må betale rundt 900 kr. framover er helt naturlig med tanke på prisstigningen i samfunnet ellers. Alternativet er microtransactions.

Et paradoks at mange gamere er villig til å akseptere betydlig høyere priser på hardware, men helt i harnisk når prisen på et etterlengtet spill går opp en hundrelapp eller to. 

Endret av kilik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, kilik said:

AAA-spill har kostet rundt 600 kr. i 25 år. At man nå må betale rundt 900 kr. framover er helt naturlig med tanke på prisstigningen i samfunnet ellers. Alternativet er microtransactions.

Delvis enig, men det er stor forskjell på 900 og 1100 for et spill.

Og som vi ser, det er jo enda verre enn fryktet hos NetOnNet:

image.thumb.png.3e199aafdf21bed22c99695b1aafb127.png

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (5 timer siden):

Da var Elkjøp-prisene klare:

Konsoll:                        Kr. 6.795,-
Konsoll m/Mario Kart: Kr. 7.595,-

Ser jeg var for optimistisk mtp. pris. Tror dette faktisk er forbi smertegrensa mi for kjøp på lansering. Kan forhåndsbestilles her:
Konsoll: https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/nintendo-switch/nintendo-konsoll/nintendo-switch-2-gaming-console/913960

Bundle:
https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/nintendo-switch/nintendo-konsoll/nintendo-switch-2-gaming-console-mario-kart-world-bundle/913954

Enig, jeg vurderte for en gangs skyld å forhåndsbestille helt til jeg så prisen. Nå venter jeg like gjerne til høsten, eventuelt kjøper meg en ny pc og bruker emulator når det kommer :D

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Endte opp med en Mario Kart bundle på Komplett… Passer veldig bra med feriepengene og planlagte reiser hvor jeg kan kose meg med konsollen. Spent på ytelsen på den. 1080p synes jeg ikke er nødvendig, men jeg tipper jo at spillene neppe kommer til å kjøre 1080p native. Så spørs det da. Skal jeg selge eneren..?

Lenke til kommentar
kilik skrev (2 timer siden):

Husker Nintendo/Bergsala tok ekstra for Donkey Kong Country til SNES i sin tid i Norge. Tror faktisk det kostet 990 kr. Det tilsvarer ca. 2100 kr. i dag.

Nintendo har alltid hatt dyre spill, men Switch har vært unntaket. Sony startet ballet med å øke priser på AAA-spill, men ikke så heftig som Nintendo gjorde nå. Spill har definitivt blitt billigere. Jeg synes det er greit at visse spill øker litt i pris, men 1099,- for Mario Kart? Problemet er ikke prisen som sådan, problemet er konkurransen når andre spill er såpass mye billigere.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Skal jeg selge eneren..?

Jeg kommer ikke til å selge min Switch Lite. Den har lenger batteritid og er lettere å ta med på tur. I tillegg får jeg nesten ingenting for å selge den, så jeg synes det er bedre å samle da blir det gøy å ta den ferm igjen om 20 år🙂

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Satser på at konsollen er lett tilgjengelig i butikk rundt lansering om jeg plutselig skulle få svettetokter. Akkurat nå er det for lite som interesserer meg til å rettferdiggjøre et kjøp. Jeg ble mest hypet av Ridge Racer og Gamecube i Directen, da er det kanskje meg det er noe galt med? Hadde de vist et nytt Mario- eller Starfox-spill hadde nok ståa vært annerledes for min del. Men håper andre får mye glede av "ny konsoll"-følelsen på dag 1.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Nintendo har alltid hatt dyre spill, men Switch har vært unntaket. Sony startet ballet med å øke priser på AAA-spill, men ikke så heftig som Nintendo gjorde nå. Spill har definitivt blitt billigere. Jeg synes det er greit at visse spill øker litt i pris, men 1099,- for Mario Kart? Problemet er ikke prisen som sådan, problemet er konkurransen når andre spill er såpass mye billigere.

Noen få, ekstremt populære spill kan tillate seg en slik pris. Tipper GTA6 vil ligge på samme nivå.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
discostu skrev (3 timer siden):

Enig, jeg vurderte for en gangs skyld å forhåndsbestille helt til jeg så prisen. Nå venter jeg like gjerne til høsten, eventuelt kjøper meg en ny pc og bruker emulator når det kommer :D

Jeg og satt på gjerdet til jeg fikk et for bra tilbud i postkassa 😛 Så da ble det forhåndsbestilling her og. Nå er det bare å vente tålmodig i et par måneder til :D

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 4.4.2025 den 11.35):

Fikk bestillt den til 6695 på komplett. 

183 stk fikk bestille ser det ut som...

Orker ikke GPU kjøret anno 2025, så brukte 10% kupongen min på Switch 2  Mario Kart World bundelen i stedet 😛 Kupongen gikk ut om få dager uansett lol. Equinor rabatten gav meg 20% av på Pro v2 kontrollen, så la med en slik også.

Det kombinert med penger igjen på skatten + utbytte fra banken gjør det ganske mer smooth, så bra timing sånn sett. 

Endret av Mala
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (På 4.4.2025 den 11.05):

Coolshop har til vesentlig lavere pris:

Kr. 5.799,- for konsoll
Kr. 6.649,- for konsoll m/mario kart (denne forsvant etter jeg la inn bestillinga)

La inn bestilling der 🙂 Mottatt ordrebekreftelse med mario-bundle for kr. 6.649,-

Høres mer rett ut de prisene der ja. Der gjorde du nok lurt å være tidlig ute :D

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hva tror dere om å heller kjøpe Zelda breath of the wild og Tears of the kingdom til Switch 1 brukt til rundt 400 kr stk, istedenfor Switch 2 edition til 950 kr stk, og heller ha Switch online og expansion pack abonnement løpende når man spille dem? Det bør vell lønne seg. 

Er det online og expansion noe dere betaler for?

https://www.nintendo.no/nintendo-switch-2-family/spill/the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild-nintendo-switch-2-edition

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...