Amos Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Noen som vet om jeg kan spille brente DVD'er på X-box? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Spørs jo hva du brenner på de det. Men brente backups av dine spill og dvd'er osv går helt greit.. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ...jeg har en 1.1 Xbox, den leser ihvertfall alle DVD-r og DVD+RW jeg har gitt den. Smartbuy DVD+R ville den ikke ta, DVD-RW har jeg ikke testet. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) !: Du må isåfall ha chip 2: jeg fikk vite at det var 3 forskjellige typer cd-romer på dagens exboxer......der 2 av de 3 ikke kan spille av brente cder, så det er ikke helt sikkert at akkurat DIN xbox kan gjøre dette.....min xbox hadde 2 generasjons modellen av cd-rom så jeg kunne ikke spille av spill/divx derfra derimot fra hdd istede. Endret 26. november 2003 av Slabbedasken Lenke til kommentar
martlo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dette var en interessant tråd. Jeg har selv XBOX og har alltid hatt inntrykk av at dette var en multimediemaskin som støttet "alt", men der tok jeg feil. Jeg benyttet meg nylig av Elkjøps tilbud og kjøpte meg en LiteOn 401s DVD-brenner(DVD+R/RW). Tok med 10stk Verbatim(dyrt) DVD+R plater i tillegg. Så var det hjem og brenne filmer. Oppdaget ganske fort at XBOX'en ikke ville lese filmene, det sto bare "Unknown". Ble utrolig skuffet, og gikk igang med å lese rundt på forskjellige forum. Har lest utallige ord om akkurat dette, og fant til slutt ut at jeg måtte oppgradere brenneren till 411S(DVD+-R/RW). Dette gikk fint og jeg brant en ny film, var nesten 100% sikker på at det nå ville funke. Resultat: "Unknown" . Ja, så var det bare å lese videre, og det viste seg at LiteOn ga ut en ny firmware(FS0F), med beskjed om at dette skulle ordne opp i problemene rundt XBOX. Ja, de nevnte spesifikt XBOX! Jeg brant en ny film og satte den i XBOX'en...."Unknown". Jeg begriper ikke dette her, og eneste muligheten jeg ser er og vente på enda en ny firmware fra LiteOn. Jeg bruker nå DVD-R media og dette funker helt fint, men jeg hørte senest i dag at fremtiden til DVD-R formatet er usikker fordi kommende DVD-spillere ikke vil støtte dette formatet. Vet ikke hvor sant dette er, men har ikke lyst til å ta sjansen på å måtte kaste alle DVD-R filmene mine en gang i fremtiden fordi min nye DVD-spiller ikke ville spille dem. Uansett, dette er et problem LiteOn har, det skal visst funke helt fint dersom man brenner med f.eks en NEC eller Plextor-brenner. Filmene jeg brenner funker også helt fint på annen DVD-spiller jeg har, så det har nok også noe med XBOX'en å gjøre. Det står også noe om de forskjellige CD-romene som er i XBOX'en(Samsung, Philips, Thompson), der Samsung visstnok skal være den "beste". Du kan sjekke hvilken du har HER Kanskje noen her har noen synspunkter/forslag? Mottas med takk! Lenke til kommentar
Amos Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jeg sjekket den siden med de forskjellige typene x-boxer. Jeg har Samsung spiller. Nå har jeg bare prøvd DVD+R plater, så det kan jo hende at det fungerer med DVD-R plater. Håper det. Takk for gode innspill! Lenke til kommentar
gadus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Martlo: Jeg har også en liteon 401 (elkjøp) og en xbox med samsung drive. Etter jeg så denne posten din prøvde jeg å brenne en kopi av halo orginalen min, brente på verbatim dvd+r plate på lavest mulig hastighet. Det virket seff ikke!!! Dumme meg har jo hatt denne brenneren i 34 dager, og returretten gikk ut etter 30 : jeg har aldri trodd at dette skulle være noe problem med xboxen, og så langt har jeg brent alt på en noname dvd+rw plate, og det har fungert glimrende i xboxen (overført masse filer ved hjelp av dvd+rw). MEN, fråganm min til deg Martlo er følgende: du sier du har oppgradert til 411 liteon. mener du da at du har kjøpt en ny spiller, eller har du firmware oppgtradert din 401???????? vet at dette skal være mulig, men det er en ikke-orginal firmware. Jeg vurderer å gi en kompis liteon brenneren og heller kjøpe meg en NEC1300, denne brenneren må vel være bra nok til xboxen???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå