AnnaTheBanana Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hei. jeg skal skrive fortelling til en skoleoppgave om HVA SOM HELST. Og jeg har ingen ide til handling. Jeg liker vanligvis litt skumle og spennende historier. Så hvis du har en ide plis svar! Jeg trenger bare liksom en handling til "hoveddelen". plis svar!!!! takk på forhånd Lenke til kommentar
Crowker Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Et par råd: - Unngå Mary Sue-karakterer, men ikke vær redd for å basere hendelser eller karaktertrekk på egne opplevelser - Unngå å bruke for mye tid på å beskrive trekk ved rollefigurer; leseren skal finne dette ut selv. Du kan gi pekepinner, men unngå den vanlige klisjéen der rollefiguren ser seg selv i et bilvindu, et speil o.l. og alt legges fram - In medias res imponerer ingen, men har fremdeles visse bruksområder - Unngå oppbrukte metaforer («Børt-Børre skinte som en sol») - Søk på The Seven Basic Plots, av Christopher Booker. Nesten alle historier faller inn i en av disse kategoriene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå