Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Si opp bredbånd med bindingstid, hvor mye koster det?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på hvor mye jeg må ut med hvis jeg vil si opp mitt bredbånd før bindingstiden går ut. Jeg har hatt det i et halvt år ca. Det koster ca. 500 kroner i måneden. Bindingstiden er 12 måneder. Må jeg da betale ca. 3 tusen kroner for å avslutte det? Oppsigelsestiden er forresten 3 måneder, må jeg betale for dem i tillegg eller?

Jeg vil bare vite hva jeg har å forholde meg til for å kunne gjøre korrekte valg. Hvis jeg ikke må betale full pris for abonnementet ut bindingstiden så lønner det seg trolig bedre for meg å si det opp. Men jeg har aldri sagt opp noe med bindingstid før så jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Selskapet som leverer bredbåndet er kun åpne på telefon på dagtid, og da er det en slags vakttelefon for å rapportere feil på linjen som er oppgitt. Huff.

Håper noen som vet hvordan dette fungerer kan opplyse meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok helt an på leverandør, men de opererer med noe som heter bruddgebyr. Hvor mye det kommer på må du nesten forhøre deg om.

Eks NGT Bredbånd (ikke fiber)

Gebyr ved oppsigelse i bindingstid – BredbåndPrisUnder 3 mnd igjen av bindingstid625,-3 - 6 mnd igjen av bindingstid1250,-6 - 9 mnd igjen av bindingstid1875,-9 - 12 mnd igjen av bindingstid2500,-

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det kommer nok helt an på leverandør, men de opererer med noe som heter bruddgebyr. Hvor mye det kommer på må du nesten forhøre deg om.

Eks NGT Bredbånd (ikke fiber)

Gebyr ved oppsigelse i bindingstid – BredbåndPrisUnder 3 mnd igjen av bindingstid625,-3 - 6 mnd igjen av bindingstid1250,-6 - 9 mnd igjen av bindingstid1875,-9 - 12 mnd igjen av bindingstid2500,-

Takker :)

Jeg sendte akkurat en e-post til bredbåndsleverandøren så jeg får vel svar etter hvert. Men hos Canal Digital som de er under, koster det visst 595 kroner eller noe uansett når man bryter bredbåndsabonnementet. Håper det er så lite :) Da skal jeg jaggu få levert tilbake modemet i morgen, før jeg får regning for nye tre måneder :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Herre... :( fikk svar. 4080 kroner. Så da gjør jeg ikke noe med det før bindingstiden er over om 8 måneder.

"Bindingstiden er ihht kontrakt 1 år. Dvs tom 11.05.2017. Ved oppsigelse før utgang av bindingstid må hele bindingstiden betales fullt ut.

Dersom noen tar over abonnementet på adressen bortfaller bindings- og oppsigelsestid."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...