Gå til innhold

Panasonic DVD brenner

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt en Panasonic stasjonær DVD brenner. Grunnen til at jeg valgte akkurat Panasonic var at jeg får 20% på butikkenes innkjøpspris = ca. halvparten av veiledende pris. Jeg valgte den billigste modellen med DV inngang.

Har tenkt å bruke den til å lage egne DVD filmer, samt å bruke time slip funksjonen for å slippe unna reklamepauser i filmer som går på TV 3 og TV Norge (og kommer ofte hjem ca. 10-15 minutter etter at noen av favorittprogrammene har begynt).

Spilleren er restnotert på Panasonic, så jeg har tid til å angre. Noen som har erfaringer med denne, eller tips om andre? Jeg får den som sagt omtrent til halv pris av veiledende, så det bør være gode argumenter, men jeg vil bare vite om det var ett godt valg.

Så... har du erfaring med stasjonære DVD brennere... kom med de.

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jupp, gjør som Arve sier, gå til dvdrhelp.com.

Har selv kjøpt en brukt Panasonic brenner (tror den heter EV30 eller noe..), og er ganske fornøyd med den. Minus sidene etter min mening er

-Litt lang oppstart tid (lesing av DVD-Ram)

-Kun brenning av DVD-Ram og DVD-R, ikke DVD-RW

-Noe treg editering enkelte ganger. (lang ventetid etter editering er ferdig)

-DVD-Ram er veldig lite kompatibel med andre DVD spillere. Kun ca. 20% av andre spillere leser DVD-Ram.

Plus sider,

-Er storfornøyd med kvaliteten på opptakene.

-Flexible Recording er en ganske smart funksjon. F.eks hvis en film er 2timer og 15minutter kan du sette kvaliteten på filmen til 2timer og 15minutter slik at opptaket får maksimal kvalitet og fyller dermed hele plassen på DVD'en.

-DVD-Ram er eneste format som gjør det mulig å se på DVDen samtidig som man tar opp. Har ikke testet dette selv, men er sikker på at det står noe om dette på www.dvdrhelp.com

-På PC kan DVD-Ram plater brukes som en harddisk.

Sikkert andre punkter også, men dette er de jeg kommer på i skrivende stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...