Gå til innhold

Defekt Samsung 850 Evo 500gb

Datafriken

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er noe jeg kan gjøre for og få liv i SSD igjen eller løpet er kjørt.

SSD har kun vært brukt som Steam disk de siste 1,5 året igår så ville ikke pc,en starte overhodet med den disken koblet i, dyttet den i både dock og HDD kabinett får disken opp i disk behandling som "Ikke initialisert" får heller ikke satt den til verken MBR eller GPT.

Noen som har noen tips her ?

post-217934-0-57288400-1473857115_thumb.png

post-217934-0-30672900-1473857122_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Døde SSD disker er vanligvis veldig døde, og tips man kan bruke på snurredisker virker ikke på SSD disker. Om du hadde hatt et USB kabinett kunne det vært noe å prøve, eller å prøve den i en annen maskin. Men er redd for at ting er tapt. Min erfaring etter nokså mange døde SSD disker gjennom årene. Skjer plutselig, og kommer aldri til live igjen.

Lenke til kommentar

Prøv avansert formatteringsprogram som du starter fra bios.

http://www.ultimatebootcd.com/

Ranish Partition Manager

Hvis det heller ikke funger er nok kontrolleren i SSD disken defekt vil jeg tro.

Men som regel får du opp 0 kb ledig raw partisjon hvis selve minneblokkene er defekt. Og får ikke ledig plass for å formatere.

Kan være filformateringen som er feil eller ikke lesbar og windows klarer ikke å formattere den.

Lenke til kommentar

har brukt USB kabinett og usb Dock , og er eneste vei jeg får opp disken i disk behandling . Kobler jeg den til pc,en inni via sata står pc,en bare i en uendelig loading skjerm ga opp i går etter en time og se på det . via usb så får jeg ikke opp disken riktig i Samsung sin software så blir vel bare en RMA håpe det ikke skjer igjen siden disken bare er 1,5 år gammel (feb 2015)

Lenke til kommentar

Prøv med pc en påslått, bare vær veldig forsiktig så du unngår kortslutning. Hadde en disk som fungerte delvis, men kun etter windows var lastet inn. Så jeg fikk ut de data jeg trengte og fikk byttet disk. Men det var en snurredisk. SSD er som nevnt over veldig vanskelig å få liv i etter den er defekt.

Lenke til kommentar

Prøvd på både det ene og det andre. Får opp disken i bios og som vist tidligere men den kommer ikke opp i noen av formaterings verktøyene til Ultimate Boot CD. Dataene på disken er ikke noe særlig viktige så ny 850 Evo er bestilt og blir RMA på den defekte . Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Mange døde SSD'er? Jeg har aldri opplevd en død SSD enda....men så bruker jeg bare Intel også. Med unntak av 2 OCZ Trion som jeg fikk for halv pris for noen måneder siden.

Tror Intel sin feilprosent er nedi 0.2% eller noe, jeg er mer bekymret for at hovedkortet ryker før mine SSD'er.

Lenke til kommentar

SSD disker som singel disker for Virtuelle pcer/servere via hovedserveren ser ut til å ta knekken på de fleste typene disker. OS disker til selve pcene mine holder seg stort sett veldig bra, har noen som er over 5 år gamle nå. Men mista akkurat en batch på 4 x OCZ 120 GB SSD 2,5″ S-ATA III TRIM/GC Agility 3 disker på et par uker. Ingen big deal, har både erstatningsdisker liggende og backup av innhold på diskene, men kjipt de ryker bare uker etter 5 års dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...