Nurwex Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Skal prøve å få dette spørsmålet så kort som mulig. Er usikker på hva som menes med max antall timer jobb pr. Dag. Jobben har i senere tid tatt i bruk "forskjøvet arbeidstid". Jeg har en sterk mistanke om at de har pervesjert denne muligheten for arbeidsgiver. Konkret eksempel fra i morgen: Starter på jobb 07.30, ferdig (i beste fall), 15.00. Forskjøvet arbeidstid starter så 19.00, og varer mest sannsynlig frem tid morgenkvisten. Dagen etter er "dagen som e forskyvd", så da har vi naturligvis fri. Med normal reisetid fra/til jobb, og inntak av mat, er det med andre ord kanakje 1-2 timers hvile og 0 søvn på 24 timer. (Her må dere komme med alle "brudd" på AML, og eventuelle feiltolkninger jeg har) Skjønner ikke at arbeidsgiver kan kalle dette for forskjøvet arbeidstid, da: 1: 11 timers hvile mellom hver arbeidsøkt? 2: Totalt antall timer pr arbeidsdag(/24t?)? 3:? 4:? 5:? Jeg tror ikke det var denne versjonen de som lagde "forskjøvet arbeidstid"så for seg... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Har dere en lokal avtale? Her finnes det mye rart som er satt ned i avtaler. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 jeg ville nok kontaktet en fagforening og fått de til og sett på avtalen , det høres ganske rart ut , jeg ville sett på arbeid på kvelden samme dag som overtid og ikke som neste dags arbeide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå