Gå til innhold

Doom, hva er det som skjer?

Anbefalte innlegg

Har du tatt en titt på det tekniske?

Altså temperaturer ?

Sjekk cpu temp , hovedkort og ikke minst gpu.

Det som trolig kan være en årsak her er nok Nvidia driveren føler jeg , og mitt råd er å prøve både nyere og ikke minst eldre drivere , men du må kjøre DDU for å fjerne alt av gammelt rask , restarte og legge inn siste driver "UTEN" å være tilkoblet nettet. Så tester du ytelsen på nytt.

Kan være at 365.10 er driveren du behøver, har hørt om andre med lignende problem og hardware , men du får jo selvsagt ikke nytte av det siste heller så jeg anbefaler at du prøver deg frem litt : https://developer.nvidia.com/opengl-driver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er driveren jeg også mistenker. Brukte DDU-METODEN etter fersk w10 installasjon også. Men da med siste offisielle driver. Skal prøve den du linker til, så takk for pek i riktig retning.

Temperaturer jevnt over der bra ut også,så tror ikke det skal være noe problem.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det kun i spillet Doom du har merket problemet eller ser du samme i andre spill også ?

Har ikke så mange spill installert enda da det ikke var så mye fristende i backloggen. Har bare testet litt BF1 beta, som gikk veldig bra det også. Bf4 kjørte som forventet silkemykt, men var dørgende kjedelig etter utallige timer med BF1 på PS4, så det orker jeg neppe å spille lenger.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Høyere fps kan du egentlig drømme om, folk er sikkert ikke klar over at du sitter med 1440p skjerm og prøver på ultra settings?

Nja, høres ut som 30 fps gaming det.

SLI vet jeg ingenting om, og lav fps på startup, kanskje sette alt på low for å prøve? husk restart av spill etter du har skiftet alt til low/medium.

Lenke til kommentar

Spiller i 1080p, ser ikke så aller verst ut det heller :) Prøvde ut noen eldre drivere i dag, og har ikke opplevd de fatale droppene som sist, så noe har blitt bedre i hvertfall. Høyere 3D Mark score ble det jo og sånn for morro skyld :p

Ikke for å si noe stygt om Nvidia, men en del brukere som har eldre skjermkort har opplevd "struping" i ytelsen på noen drivere.

Om det er noe selskapet gjør bevist for å presse fram en oppgradering eller rett og slett pga elendig driverstøtte vet ikke jeg , men personlig så tror jeg det er bevist. Dette er noe man legger merke til i nyere spill men ikke så ofte i eldre spill.

Jeg har per dags dato ikke hatt en slik erfaring med 980 kortet jeg har , men har måttet rote litt med drivere og DDU til jeg fant den som var best for min bruk , ikke minst passe på at ting ikke kjører i bakgrunnen mens man spiller :p

Lenke til kommentar

Jeg gråter piss snart. Når man omsider har fått orden på FPS`en, så orker ikke spillet å starte i kveld. 25 minutter nå med dødtid og pungsvette i stolen før man har fått spillt noe som helst.

"Validerer steam filer 9%"...

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...