aklla Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 din virkelighet betyr ikke det samme som andres virkelighet. det er kanskje vanlig at samboere skiller seg i vesten når de møter problemer, men dette er ikke vanlig feks i østen. er man gift så holder man sammen i tykkt og tynn. alle dager er ikke solskinnsdager, sånn er livet.I din virkelighet skiller man seg ikke og slutter å fungere sammen? Da er det jo ikke noe problem Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 ? når var det jeg sa at i min virkelighet at folk ikke skiller seg? jeg skjønner ikke hva du snakker om Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Du påpeker at min virkelighet ikke er det samme som andres når jeg skrev jo at "Joda, men nå er det jo ikke slik i virkeligheten. Folk får barn så skiller de seg etter en stund av diverse grunner.", så svarer du at det ikke er slik i alle sin virkelighet.Så da lurer jeg jo på hvordan det er i din. Er der bedre at de bor med to foreldre som verken vil bo sammen eller fungerer sammen? hvis man ikke vil bo sammen, så ikke lag barn sammen. å angre på noe som dette er bare dumskap Joda, men nå er det jo ikke slik i virkeligheten. Folk får barn så skiller de seg etter en stund av diverse grunner.Hva er riktig å gjøre når to personer vil skille seg og har barn? din virkelighet betyr ikke det samme som andres virkelighet. det er kanskje vanlig at samboere skiller seg i vesten når de møter problemer, men dette er ikke vanlig feks i østen. er man gift så holder man sammen i tykkt og tynn. alle dager er ikke solskinnsdager, sånn er livet. Endret 14. september 2016 av aklla Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Det betyr ikke at vi ikke har mulighet til å endre oss som samfunn og hjelpe andre samfunn å endre sine, slik at verden kan bli en verdig plass for alle å leve og hvor vår velferd ikke går ut over andre. Jeg håper virkelig ikke du tenker på Norge der. Norge er et av landene som prøver hardest og deler mest av sin rikdom. Joa, vi er overfladiske i mange tilfeller og har våre problemer, men det er greit på nåværende tidspunkt. Man kan ikke gjøre alt på en gang. En ting som er veldig viktig er å ikke ha en så negativ tankegang som deg, det smitter. Når man får en slik tankegang så er det mange som gir faen og slutter å prøve å gjøre ting bedre i sin del av samfunnet.Det er mulig å ramse opp mye positivt også. En ting jeg synes at vi ikke får til er å hjelpe på en bærekraftig måte, vi kan ikke bare sende penger vi må sende ressurser som trengs for å bygge opp et land med tanke på levestandard og utdanning. Med andre ord; Kjøpe materialer, betale for arbeidskraft og bygge infrastruktur, vi har altfor liten kontroll over hva som skjer med vår bistand. Tja, er vi virkelig det? Vi var jo med på ødeleggelsen av Libya. Vi har støttet ulovlige kriger og uetiske aktiviteter i andre land. I vårt eget land har vi mobbet og forfulgt romerfolket og vi vurderer å forby tigging. Jeg synes Norge har endret seg dramatisk i feil retning. Vi er ikke lenger en fredsnasjon, vi er en nasjon som forteller andre hva de skal gjøre ved bruk av krutt og hovmod. Vi har altfor høye tanker om oss selv. Dessverre har folket også endret seg. Vi har ingen verdier lenger, det eneste som betyr noe er penger. Vi er som en sløv kniv uten formål som lar oss bruke av hvem som helst. Vi har ingen integritet. Hvor mye hjelper vi egentlig andre land i forhold til mulighetene vi har? Jeg vil si at vi hjelper andre land og verden relativt mindre i dag enn det vi gjorde for 10 pg 20 år siden. Mindre i forhold til mulighetene vi har til å hjelpe andre land. Ikke bare det, men vi har på den motsatte side blitt riktig så destruktive i verden. Jeg er helt uenig i at det ikke er viktig å være negativ når ting er negative. Hvis du er positiv til negative finnes det ingen vilje til å endre situasjonen. Det heter jo best på engelsk "complacent" som egentlig ikke har en god Norsk oversettelse. Hvis man aksepterer det som er nagativt og ser positivt på det, så er det ikke samfunnet som endrer seg, men folkets tankegang som ubevisst aksepterer disse negative tingene og plutselig anser disse som normalen. Da finnes det ingen vilje til å kjempe for å forbedre seg. Norge er ikke lenger en fredsnasjon, vi er en krigsnasjon. Vi er ikke lenger en hjelpenasjon, vi er en egoistisk ødeleggelsesnasjon. Vi ødelegger langt mer enn vi hjelper. Og den hjelpen vi gir tilbyr ikke løsninger på problemene som er rot til hjelpen, og vi gidder ikke å finne nye måter å gjør det på for å løse problemene, fordi vi ikke har vilje til å bry oss nok om andre, fordi vi i bunn og grunn er et dypt egoistisk samfunn, hvis mål med våre "gode" handlinger er ansvarsfraskrivelse og muligheten til å klappe oss selv på skulderen. Jeg er helt enig i siste paragrafen. Det hjelper lite å slenge mat på folk, uten å forsøke å løse problemene som gjør at det er slik. Vi har tidenes mulighet i Norge og andre land idag til å løfte og hjelpe andre samfunn å løfte seg til et verdig nivå. Vi må lære andre samfunn å hjelpe seg selv! Det jeg alltid sier om Europa og moderne hjelp til andre land er at vi må drive moderne misjon. Vi må sende lærere, ingenører, leger, byggfolk, agronomer og slike ting i stor skala til land som trenger det, og hjelpe å bygge nødvendig infrastruktur og kunnskap i disse landene slik at de kan leve verdige liv og ta vare på seg selv og sitt eget samfunn. Vi må LØSE problemene, og vi har tidenes mulighet til å gjøre det. Vi har faktisk et ansvar i denne retningen også, i og med vårt bidrag til at andre samfunn er så misslykkede som de idag er, det er faktisk våre samfunn som har ødelagt for andre samfunn. Vi har drevet krig, plyndret, slavehold og ruinert disse landene. Det er ikke tilfeldig at de er slik idag som de er. Jeg er langtfra enig om at Norge er positive i verden eller overhode spiller en positv rolle eller hjelper andre. Er det hjelp å knuse en landsby med 100 innbyggere og legge den i ruin, for så å tilby 1 av disse folkene å flytte til Norge? Vi hjelper ingen når vi tar inn innvandrere, vi forsøker kun å hjelpe vår egen skyldfølelse i ødeleggelsene vi har forårsaket og bidratt til å forårsake. Vi må dømme oss selv for å ha lagt landsbyen med 100 innbyggere i ruin, heller enn å klappe oss selv på skulderen og vise hovmod og stolthet for å ha tatt inn 1 av disse 100 folkene (ofrene av våre handlinger) til Norge og "hjulpet" den personen. Endret 14. september 2016 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 gifte seg, få barn, skille seg, det er sånn dyr og insekter lever. det er egoismen, ingen smaspill, samarbeid som gjør at folk skilles. samsunnet gjør at mennesker blir mer som dyr og det vørste er at de tror at dette er vanlig. jeg synes synd på barna som vokser opp i familier hvor foreldrene er skilt, fordi jeg ser forvirring, tristhet i øyene deres. de har ikke samme glede som andrfe barn som lever med begge foreldrene. Vi er jo ment å være intelligente skapninger da, er vi ikke? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hvis du ikke tror de ti bud gjør verden til et bedre sted kan du jo iallefall tro på Kardemommeloven, hvis det er akseptabelt for deg. Poenget er jo uansett et bedre samfunn. Det er så skrekkelig mange arrogante i dagens samfunn. Folk fulle av hovmod. Egoister og løgnere. De grådige. Ingenting av de tingene er forbudt med lov, men alle de tingene er ødeleggende for samfunnet og er en kreft som spiser på samfunnet hele tiden. Jeg har aldri påstått jeg er perfekt. Jeg bare gjør mitt beste. Jeg finner mye fornuft i de ti bud, særskilt i et samfunn som går rakt imot disse budene, et samfunn fullt av løgn, et samfunn hvor ekteskapet er verdiløst, et samfunn hvor folk stjeler, hvor samfunn stjeler, et samfunn fullt av drap. Det er vel lov å ønske seg et bedre samfunn uten å være offer for en mobb? At folk angriper folk som ønsker et bedre samfunn finner jeg merkverdig. Vårt samfunn er uten ære, uten integritet og uten ærlighet. Og det synes jeg er både trist og uheldig. Ser du på verden så trengs det så evig mye mer av de tingene jeg prater om. Det virker som folk flest ikke orker å se verden for hva den er, en misslykket plass. Bare fordi vi har skaffet rikdom ved å tråkke på andre, plyndre og ødelegge andre samfunn, betyr ikke det att vi er noe bedre. Når det kommer til verdier er vi ofte fattigere, vi er på mange måter et ondskapens samfunn, hvor folk går rundt meg høye tanker om seg selv og samfunnet. Det betyr ikke at vi ikke har mulighet til å endre oss som samfunn og hjelpe andre samfunn å endre sine, slik at verden kan bli en verdig plass for alle å leve og hvor vår velferd ikke går ut over andre. Vårt samfunn er som er korthus og et luftslott, det kan falle i sammen når som helst, vi har ingen mål og mening med samfunnet vårt. Det eneste vi gjør få luftlottet størst mulig. Vi må kunne bygge et stabilt, varig og positivt samfunn i denne tidsalderen! Er ikke det en mulighet? Å bygge er rettferdig, godt samfunn som ikke er falleferdig konstruert og som ikke er som en parasitt for kloden og en bulldoser for andre samfunn. Kan vi virkelig ikke bedre? For det første finn eg det pussig at ein som forfektar å leve etter dei 10 bodorda driv med bannskap (jfr. sletta post i tidl tråd). Må eg få minne deg på 2. Mos 20:7 - "Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud; for Herren held ikkje den uskuldig som misbrukar namnet hans." Eg har no lese gjennom ein god del av innlegga dine, og ser det er ting vi er samde om og ting vi er usamde om. Eg er samd i det negative biletet av verda rundt oss som du skildrar, men eg er sterkt usamd i dei løysingane du skisserar. Slik eg forstår deg er du ein sosialist, som har eit naivt syn på mennesket og samfunnet, som trur at vi menneske sjølve er i stand til å skape eit betre samfunn gjennom meir medmenneskelighet og solidaritet. I god sosialistisk ånd trur du også at det kan skapast betre menneske gjennom å tre lovar og reglar over hovudet på folk og truge med pisk og straff. Til di opplysing er ikkje dette nye tankar. Sidan krigen har vi i Norge hatt sosialistisk regjering i 48 år over 13 periodar. Like fullt ser vi ikkje ei endring til det betre, men til det verre. I Sovjetunionen sat kommunistane med makta i 74 år. Byråkrati, sensur og innskrenking av fridomen til folk skapte ikkje eit betre samfunn. Slik eg ser det er fridomen for einskildindividet ein viktig verdi som vi må ta vare på. Vi må la menneske få bruke sin frie vilje, sjølv om enkelte vil misbruke den. Lat meg så kome med eit forslag til korleis vi kan løyse dagens samfunnsproblem. Først av alt må vi stille ei riktig diagnose. Slik eg ser det og slik Bibelen ser det er alt du nemner symptom på eit djupare problem, som ligg i mennesket sitt hjarte. Gal 5:19-21 - "Det er klårt kva som kjem frå vår vonde natur: hor, umoral, sedløyse, avgudsdyrking, trolldom, fiendskap, strid, avund, sinne, sjølvhevding, usemje, partistrid, misunning, drikk, svir og meir av det slaget. Som eg før har sagt: Dei som fer med slikt, skal ikkje arva Guds rike." Matt 15:18-20 - "Men det som går ut or munnen, kjem frå hjarta, og det gjer mennesket ureint. For frå hjarta kjem vonde tankar, mord, ekteskapsbrot, hor, tjuveri, falskt vitnemål, spott. Slikt gjer mennesket ureint. Men å eta med uvaska hender gjer ikkje eit menneske ureint.»" Problemet er altså vår syndige natur som alle menneske er fødde med. Dette er eit problem vi menneske ikkje kan fikse på eiga hand. Vi kan ikkje bestemme oss for å bli betre menneske, vi treng hjelp frå Gud. Løysinga som vårt land treng er VEKKELSE! Vi treng at folk kjem på kne for Gud og ber om tilgjeving for si syndeskuld. Norge har vore velsigna med rikdom, velstand og olje, men folk ser ikkje at dette er velsigning for dei store vekkingstidene som prega landet vårt, særleg under Hans Nielsen Hauge. Vi har sendt ut eit uttal misjonærar til fjerne land. I dag er det vårt folk som treng å kome tilbake til Gud. Viss ikkje vi vender om, tek Gud vekk sitt vern over landet. Dette er veldig alvorleg. Det menneske treng idag er ikkje å slave under bod og reglar, men å bli fødde på ny og verte sett i fridom. Dette skjer når Gud openberrar Kristus for oss, når vi får høyre evangeliet om Jesus, at han døydde på krossen for oss, og tok den straffa som vi skulle hatt. Vi får då ein ny natur inni oss, vi vert gradvis meir og meir lik Kristus. Når vekkelsen brer om seg, og fleire vert frelst, fører dette til mindre syndig umoral, mindre drikking, mindre lyging, mindre steling osv. Kort sagt - vi får eit betre samfunn. Evangeliesenteret er eit glansbilete på at det er mogleg, at Jesus er den same framleis idag. 80% av dei som kjem inn på evangeliesenteret vert varig forandra og hamnar ikkje tilbake i rus. Når Gud kan forandre rusmisbrukarar som er så langt nede det går an å kome, kor mykje kan han ikkje forandre Ola Nordmann eller kven det skulle vere. Det triste er berre at dei færraste går til Jesus for hjelp.. Lat meg difor avslutte med at sjølv om det er mørkt i verda, finst det alltid håp! Samfunn og nasjonar kan forandrast, men det må starte med oss sjølve, og forandringa må kome frå hjartet. Måtte Gud igjen sjå i nåde med vårt folk. Gjør det igjen Gud, gjør det igjen Du som er alle synderes venn Kom med din ild og sett oss i brann La vekkelsens vind blåse over vårt land Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hvis du ikke tror de ti bud gjør verden til et bedre sted kan du jo iallefall tro på Kardemommeloven, hvis det er akseptabelt for deg. Poenget er jo uansett et bedre samfunn. Det er så skrekkelig mange arrogante i dagens samfunn. Folk fulle av hovmod. Egoister og løgnere. De grådige. Ingenting av de tingene er forbudt med lov, men alle de tingene er ødeleggende for samfunnet og er en kreft som spiser på samfunnet hele tiden. Jeg har aldri påstått jeg er perfekt. Jeg bare gjør mitt beste. Jeg finner mye fornuft i de ti bud, særskilt i et samfunn som går rakt imot disse budene, et samfunn fullt av løgn, et samfunn hvor ekteskapet er verdiløst, et samfunn hvor folk stjeler, hvor samfunn stjeler, et samfunn fullt av drap. Det er vel lov å ønske seg et bedre samfunn uten å være offer for en mobb? At folk angriper folk som ønsker et bedre samfunn finner jeg merkverdig. Vårt samfunn er uten ære, uten integritet og uten ærlighet. Og det synes jeg er både trist og uheldig. Ser du på verden så trengs det så evig mye mer av de tingene jeg prater om. Det virker som folk flest ikke orker å se verden for hva den er, en misslykket plass. Bare fordi vi har skaffet rikdom ved å tråkke på andre, plyndre og ødelegge andre samfunn, betyr ikke det att vi er noe bedre. Når det kommer til verdier er vi ofte fattigere, vi er på mange måter et ondskapens samfunn, hvor folk går rundt meg høye tanker om seg selv og samfunnet. Det betyr ikke at vi ikke har mulighet til å endre oss som samfunn og hjelpe andre samfunn å endre sine, slik at verden kan bli en verdig plass for alle å leve og hvor vår velferd ikke går ut over andre. Vårt samfunn er som er korthus og et luftslott, det kan falle i sammen når som helst, vi har ingen mål og mening med samfunnet vårt. Det eneste vi gjør få luftlottet størst mulig. Vi må kunne bygge et stabilt, varig og positivt samfunn i denne tidsalderen! Er ikke det en mulighet? Å bygge er rettferdig, godt samfunn som ikke er falleferdig konstruert og som ikke er som en parasitt for kloden og en bulldoser for andre samfunn. Kan vi virkelig ikke bedre? For det første finn eg det pussig at ein som forfektar å leve etter dei 10 bodorda driv med bannskap (jfr. sletta post i tidl tråd). Må eg få minne deg på 2. Mos 20:7 - "Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud; for Herren held ikkje den uskuldig som misbrukar namnet hans." Eg har no lese gjennom ein god del av innlegga dine, og ser det er ting vi er samde om og ting vi er usamde om. Eg er samd i det negative biletet av verda rundt oss som du skildrar, men eg er sterkt usamd i dei løysingane du skisserar. Slik eg forstår deg er du ein sosialist, som har eit naivt syn på mennesket og samfunnet, som trur at vi menneske sjølve er i stand til å skape eit betre samfunn gjennom meir medmenneskelighet og solidaritet. I god sosialistisk ånd trur du også at det kan skapast betre menneske gjennom å tre lovar og reglar over hovudet på folk og truge med pisk og straff. Til di opplysing er ikkje dette nye tankar. Sidan krigen har vi i Norge hatt sosialistisk regjering i 48 år over 13 periodar. Like fullt ser vi ikkje ei endring til det betre, men til det verre. I Sovjetunionen sat kommunistane med makta i 74 år. Byråkrati, sensur og innskrenking av fridomen til folk skapte ikkje eit betre samfunn. Slik eg ser det er fridomen for einskildindividet ein viktig verdi som vi må ta vare på. Vi må la menneske få bruke sin frie vilje, sjølv om enkelte vil misbruke den. Lat meg så kome med eit forslag til korleis vi kan løyse dagens samfunnsproblem. Først av alt må vi stille ei riktig diagnose. Slik eg ser det og slik Bibelen ser det er alt du nemner symptom på eit djupare problem, som ligg i mennesket sitt hjarte. Gal 5:19-21 - "Det er klårt kva som kjem frå vår vonde natur: hor, umoral, sedløyse, avgudsdyrking, trolldom, fiendskap, strid, avund, sinne, sjølvhevding, usemje, partistrid, misunning, drikk, svir og meir av det slaget. Som eg før har sagt: Dei som fer med slikt, skal ikkje arva Guds rike." Matt 15:18-20 - "Men det som går ut or munnen, kjem frå hjarta, og det gjer mennesket ureint. For frå hjarta kjem vonde tankar, mord, ekteskapsbrot, hor, tjuveri, falskt vitnemål, spott. Slikt gjer mennesket ureint. Men å eta med uvaska hender gjer ikkje eit menneske ureint.»" Problemet er altså vår syndige natur som alle menneske er fødde med. Dette er eit problem vi menneske ikkje kan fikse på eiga hand. Vi kan ikkje bestemme oss for å bli betre menneske, vi treng hjelp frå Gud. Løysinga som vårt land treng er VEKKELSE! Vi treng at folk kjem på kne for Gud og ber om tilgjeving for si syndeskuld. Norge har vore velsigna med rikdom, velstand og olje, men folk ser ikkje at dette er velsigning for dei store vekkingstidene som prega landet vårt, særleg under Hans Nielsen Hauge. Vi har sendt ut eit uttal misjonærar til fjerne land. I dag er det vårt folk som treng å kome tilbake til Gud. Viss ikkje vi vender om, tek Gud vekk sitt vern over landet. Dette er veldig alvorleg. Det menneske treng idag er ikkje å slave under bod og reglar, men å bli fødde på ny og verte sett i fridom. Dette skjer når Gud openberrar Kristus for oss, når vi får høyre evangeliet om Jesus, at han døydde på krossen for oss, og tok den straffa som vi skulle hatt. Vi får då ein ny natur inni oss, vi vert gradvis meir og meir lik Kristus. Når vekkelsen brer om seg, og fleire vert frelst, fører dette til mindre syndig umoral, mindre drikking, mindre lyging, mindre steling osv. Kort sagt - vi får eit betre samfunn. Evangeliesenteret er eit glansbilete på at det er mogleg, at Jesus er den same framleis idag. 80% av dei som kjem inn på evangeliesenteret vert varig forandra og hamnar ikkje tilbake i rus. Når Gud kan forandre rusmisbrukarar som er så langt nede det går an å kome, kor mykje kan han ikkje forandre Ola Nordmann eller kven det skulle vere. Det triste er berre at dei færraste går til Jesus for hjelp.. Lat meg difor avslutte med at sjølv om det er mørkt i verda, finst det alltid håp! Samfunn og nasjonar kan forandrast, men det må starte med oss sjølve, og forandringa må kome frå hjartet. Måtte Gud igjen sjå i nåde med vårt folk. Gjør det igjen Gud, gjør det igjen Du som er alle synderes venn Kom med din ild og sett oss i brann La vekkelsens vind blåse over vårt land Vi treng absolutt ikke noen vekkelse og mere religion. Vi trenger å bli kvitt kjønssykdommer slik at vi kan ha mere fri og løssluppen sex. Det hadde gjort verden til et bedre sted. Jeg får si som min gamle mor sa, dersom det var meningen at vi skulle røyke så hadde vel gud skapt oss med en skorstein på hodet. Jeg sier det samme, dersom det ikke skulle vert meningen at vi kunne ta oss en runk iblandt, så burde gud skapt armene så korte at vi ikke rakk ned. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Vi treng absolutt ikke noen vekkelse og mere religion. Vi trenger å bli kvitt kjønssykdommer slik at vi kan ha mere fri og løssluppen sex. Det hadde gjort verden til et bedre sted. Jeg får si som min gamle mor sa, dersom det var meningen at vi skulle røyke så hadde vel gud skapt oss med en skorstein på hodet. Jeg sier det samme, dersom det ikke skulle vert meningen at vi kunne ta oss en runk iblandt, så burde gud skapt armene så korte at vi ikke rakk ned. Og din gud skapte kjønsykdommer fordi? Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Vi treng absolutt ikke noen vekkelse og mere religion. Vi trenger å bli kvitt kjønssykdommer slik at vi kan ha mere fri og løssluppen sex. Det hadde gjort verden til et bedre sted.Jeg får si som min gamle mor sa, dersom det var meningen at vi skulle røyke så hadde vel gud skapt oss med en skorstein på hodet. Jeg sier det samme, dersom det ikke skulle vert meningen at vi kunne ta oss en runk iblandt, så burde gud skapt armene så korte at vi ikke rakk ned.Og din gud skapte kjønsykdommer fordi? Jeg har ingen gud, jeg bare liker å erte litt Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Hvis du ikke tror de ti bud gjør verden til et bedre sted kan du jo iallefall tro på Kardemommeloven, hvis det er akseptabelt for deg. Poenget er jo uansett et bedre samfunn. Du har lest de ti bud ikke sant? Hvis ikke så gjør det og kom og fortelle meg hvordan bud som "Du skal ikke ha andre guder enn meg" og "Du skal ikke misbruke guds navn" og slikt vil gjøre et samfunn bedre? Tenk om det isteden hadde stått, "Hvis det ikke skader andre kan folk holde på med hva de vil og du skal være ærlig!". Dette er langt bedre råd enn det de ti budene noensinne evnet å få til... Det er så skrekkelig mange arrogante i dagens samfunn. Folk fulle av hovmod. Egoister og løgnere. De grådige. Ingenting av de tingene er forbudt med lov, men alle de tingene er ødeleggende for samfunnet og er en kreft som spiser på samfunnet hele tiden. Hvor er det du bor hen som opplever dette? Kjenner INGEN jeg som er grådig, løgner eller fulle av hovmod INGEN!!! Sannheten er at vi aldri har hatt det bedre enn i dag, så hva er det du lengter etter egentlig? Jeg har aldri påstått jeg er perfekt. Jeg bare gjør mitt beste. Jeg finner mye fornuft i de ti bud, særskilt i et samfunn som går rakt imot disse budene, et samfunn fullt av løgn, et samfunn hvor ekteskapet er verdiløst, et samfunn hvor folk stjeler, hvor samfunn stjeler, et samfunn fullt av drap. Her juger du så det renner av deg, igjen for å fremme disse såkalte glimrende budene der de fleste budene er verdiløse hvis man ikke sverger til overtroen de er satt til å fremme og selv da er de fleste temmelig verdiløse... Det må de være da kristne har slått ihjel flere kristne oppover enn noen andre... I endeløse kriger der de "retttroende" har slått ihjel de andre "retttroende" over en lav sko... Alle sammen fulgte disse budene... Det er vel lov å ønske seg et bedre samfunn uten å være offer for en mobb? At folk angriper folk som ønsker et bedre samfunn finner jeg merkverdig. Hæ? Har aldri opplevd å bli angrepet fordi jeg ønsker meg en bedre verden jeg, så hva sikter du til her egentlig? Vårt samfunn er uten ære, uten integritet og uten ærlighet. Og det synes jeg er både trist og uheldig. Ser du på verden så trengs det så evig mye mer av de tingene jeg prater om. Hva er ære? Hva legger du i begrepet ære? Og jeg skjønner ikke hva du mener når du sier at folk ikke har integritet og ærlighet, for den har aldri vært høyere enn i dag. Folk flest er faktisk veldig ærlige er mitt inntrykk, og de har stor integritet. En skulle jo tro du omga deg med religiøse mennesker, for der finnes det lite av både integritet og ærlighet, da religiøsitet ikke inneholder noen av delene. Kanskje du heller skulle bevege deg ut blandt ordentlige folk som ikke er underlagt slik overtro? Det virker som folk flest ikke orker å se verden for hva den er, en misslykket plass. Bare fordi vi har skaffet rikdom ved å tråkke på andre, plyndre og ødelegge andre samfunn, betyr ikke det att vi er noe bedre. Når det kommer til verdier er vi ofte fattigere, vi er på mange måter et ondskapens samfunn, hvor folk går rundt meg høye tanker om seg selv og samfunnet. Vi forsøker jo alle å gjøre det beste ut av det, med mer eller mindre hell tydeligvis... Tror vi mye heller skulle satt oss ned og sett litt på hvordan vi kan endre vår natur og instinkter hadde vært å foretrekke fremfor det jeg mistenker at du prøver å fremme her... Hva er det du prøver å fremme her? Det betyr ikke at vi ikke har mulighet til å endre oss som samfunn og hjelpe andre samfunn å endre sine, slik at verden kan bli en verdig plass for alle å leve og hvor vår velferd ikke går ut over andre. Vårt samfunn er som er korthus og et luftslott, det kan falle i sammen når som helst, vi har ingen mål og mening med samfunnet vårt. Det eneste vi gjør få luftlottet størst mulig. Vi må kunne bygge et stabilt, varig og positivt samfunn i denne tidsalderen! Er ikke det en mulighet? Å bygge er rettferdig, godt samfunn som ikke er falleferdig konstruert og som ikke er som en parasitt for kloden og en bulldoser for andre samfunn. Kan vi virkelig ikke bedre? Er det ikke dette vi prøver på? Du ser ut til å tro det er så enkelt at det bare er å introdusere en quick fix så er alt ordnet i hele verden liksom, men har du en sånn quick fix? Er quick fixen de ti bud kanskje? Og at alle drar over seg troen på yahweh, den jødisk kristne guden? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 La vekkelsens vind blåse over vårt land Vi har definitivt forsøkt dette "trikset" i alt for lang tid og hvor har denne stupiditeten ledet oss? Hvorfor du ønsker å fordumme folk med uærlighet og samtidig kaste integritet og fornuft ut av vinduet kan du sikkert ikke svare på, da dine tanker først og fremt er å få jesus opp på den tronen du syntes han hører hjemme, som ene diktator der blandt annet du kan gå rundt med stram tiss og klaske bibelen i hodet på alle de som ikke har noe til overs for denne fiktive figuren du tror eksisterer utenfor din fantasi. Religiøs fordumming er IKKE svaret på noen problemer faktisk... Det gjør kun folk dummere... og krigene evigvarende... Sannheten er så enkelt at til mindre religiøse vrangforestillinger vi omgir oss med til bedre blir samfunnet... Norge, Sverige og Danmark er et godt bevis på at sekulære samfunn er LANGT bedre samfunn en de samfunnene som ærer en fantasi diktator. Folk er mer ærlige og opptatt av rettferdighet (Du driter i rettferdighet for et menneske om det mennesket står i veien for fantasi guden din, eller gjør noe fantasi guden din ikke liker... Du har selv uttalt at homofili er feil og kjenner jeg din type rett sier du ikke rett ut at du ønsker død og fordervelse over homofile, at du helst så at de ble fengslet og/eller drept men det er KUN fordi at slike tanker ikke blir vel ansett i et opplyst samfunn.. Den dagen du og dine fikk bestemme så ville du ikke hatt et problem i verden med å behandle andre mennesker som gikk på tvers av fantasiene til kristne med både fengsling og drap... Historien er full av kristne som med makt tok for seg som de ville på bakgrunn av mytene i boka de tror er sann.. Så nei, den slags fordumming som vekkelse og slikt fører med seg er det ingen andre enn religiøst avstumpede mennesker som ønsker, de som ønsker at primitive og brutale straffer skal innføres for fiktive forbrytelser og som ikke bryr seg om menneskeverdet i det hele tatt så lenge fantasi guden deres kan være diktator. Kristendom er intet unntak over hva som skjer hver gang livsfarlige dødskulter kommer til makten... Og hvorfor i all verden skal vi la avstumpede religiøse som er totalt blåst for rettferdig behandling av mennesker bestemme egentlig? Vil jo være som å ønske seg forholdene folk lever under i nord korea det jo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå